gradient wordt in IE soms blokkerig

Pagina: 1
Acties:

• extince
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-01-2021
Afbeeldingslocatie: http://wepscomputers.nl/verloopje.jpg

Iemand een idee hoe het komt dat de gradient in IE soms niet goed tevoorschijn komt?

Geprobeerd als gif en als jpg, maar werkt allebei soms niet goed.

Ik heb het idee dat het in ff, opera en safari wel altijd goed gaat.

Verwijderd

Via welk programma save je de afbeelding? In mijn beperkte ervaring heb ik gemerkt dat als ik via photoshop Save for web, kies voor PNG (max settings), ik in de regel perfecte plaatjes krijg in een relatief klein formaat. Daarbij moet ik eerlijk zeggen dat ik me nooit zo sappel maak om een paar kb meer of minder, als het maar geen vele tientallen zijn. Of heb je dat al geprobeerd? Png....

• extince
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-01-2021
Ik gebruik ook PS.
PNG heb ik inderdaad nog niet geprobeerd.

Werkt ik zo weinig mee dat ik daar nog niet eens aan gedacht heb :)
Zal ik dus even proberen.

Thnx.

[ Voor 12% gewijzigd door extince op 10-10-2007 23:17 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik kan me voorstellen dat dit gebeurt op 16 bits kleurinstellingen, maar je maakt me niet wijs dat dit op dezelfde pc, zonder aan de instellingen te komen, zo 'nu en dan' gebeurt in IE terwijl het in FF en Opera met diezelfde settings wél goed uit ziet. Wel?

[ Voor 16% gewijzigd door RobIII op 10-10-2007 23:19 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Ik ben helemaal weg van png omdat de kwaliteit zo hoog is, de compressie redelijk en je behoudt je transparantie in een file.... en daarmee kan je leuke dingen doen.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 23:21:
Ik ben helemaal weg van png omdat de kwaliteit zo hoog is, de compressie redelijk en je behoudt je transparantie in een file.... en daarmee kan je leuke dingen doen.
Jammer dat de ondersteuning voor transparantie onder IE nog ruk is en dat toch nog steeds een groot deel van de (gemiddelde) bezoeker IE gebruikt. Zonder wat hacks kom je er dus (helaas, nog) niet ver mee.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Verwijderd

Heyyyyyyyy..... das typisch? Naja... ik ben ook maar een noob natuurlijk, maar onder IE had ik er met testen geen problemen mee. Moet ik heel eerlijk zeggen dat ik dat met IE7 heb gedaan. Met IE6 kwam ik wat problemen tegen, maar dat bleek later niet te komen doordat het PNG was, maar omdat de automatische importering van layers binnen GoLive niet in de juiste volgorde was verlopen. Toen ik dat had aangepast werkte het ook binnen IE6. Maar zoals gezegd, een handvol geslaagde dingen bij mij zegt niet noodzakelijkerwijs iets over de duizenden gebruikers die wel problemen ondervinden.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

Over mij

Pagina: 1