speedfan 105 cels internal temp eeeeekkkkk

Pagina: 1
Acties:
  • 359 views sinds 30-01-2008

• BakkerBolletje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-01 16:53
Hey allemaal

ik zit met een klein probleempje
heb vandaag mijn pc aangepast
met een upgrade van 2 gig naar 4 gig ram pc 6400
en me ati x600 gpu naar een winfast passive 7600 GT

me system voor de upgrade was in staat om 3 eve-online clients te draaien (in 5 fps maar toch)
dus was blij om me 3 clients te zien draaien met me upgrade met een nette 75 fps

toen total lock down scherm was bevroren niks deed het meer

goed reboot gedaan log opgezocht geen error's te vinden
wel 1tje in systems maar is een vage dcom error denkniet dat het er mee vandoen heeft

dus dacht ik aan me temp van me pc toen ik de 2 slotjes ram die ik extra gestoken had er uit haalde

winxp gaf met de 4 gig er in maar 3.25 aan dus dacht mischien zit hem dat niet lekker en freez't em daarom

dus heb ik speedfan gedownload om eens te kijken wat de temp van me cpu is (heb er zoon grote zallman silent koeling er op zitten )

wat zie ik tot mijn verbazing internal temp 106C!!!!!!! moet ik me hier zorgen om maken?

moet wel melden dat ik op moment van schrijven 3 eve clients draai 40 minuten zonder crash so far
op 2 gig ram dus inplaats van 4

mijn vraag is nu dus

die 106 internal temp kan die kwaad?
cpu temp is 45C q6600

en kan het zo zijn dat 4 gig ram op winxp home edition voor freez screen zorgt?

jullie hulp is zeer welcome

Canon 450D + 18-55mm IS Kitlens || Slingshot 100

• ruzzel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-01 17:18
zoek en gij zult vinden hier op het forum.

ik heb de laatste weken dit vaker voorbij zien komen.

zoek eerst hier op het forum, en zet hier je bevindingen neer

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-01 23:13
Op GoT mag je punten/komma's/hoofdletters gebruiken hoor, dat is niet verboden.

Daarnaast, ik vind persoonlijk Speedfan niet betrouwbaar genoeg om temps ermee uit te lezen. Download PC Wizard of Core Temp.

• Surgue
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
kijk naar de temperatuur in de bios?

Verwijderd

Welke windows gebruik je ik denk een 32bit want je had maar 3.25 gb ram ipv 4 gb:P kijk inderdaad eens naar je temps

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Ga eens naar 'Configure...'->tab 'Temperatures'. Bij welke sensor en bus hoort die hoge temperatuur dan?
EyeWitness schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 20:50:
Daarnaast, ik vind persoonlijk Speedfan niet betrouwbaar genoeg om temps ermee uit te lezen. Download PC Wizard of Core Temp.
Softwarematig uitlezen is überhaupt niet betrouwbaar. Maar over het algemeen doet SpeedFan het best aardig.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-01 23:13
_the_crow_ schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 20:57:
Ga eens naar 'Configure...'->tab 'Temperatures'. Bij welke sensor en bus hoort die hoge temperatuur dan?
[...]
Softwarematig uitlezen is überhaupt niet betrouwbaar. Maar over het algemeen doet SpeedFan het best aardig.
Dat zal best dat speedfan het aardig doet maar de ervaring leert mij dat andere programma's zoals PCWizard/Everest over het algemeen dezelfde temps laten zien en zelfs nog meer. Daarbij staat er zelfs voor welk onderdeel de sensor representatief is, wat bij speedfan vaak ontbreekt.

• BakkerBolletje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-01 16:53
de 105 graden zou op de nforce2 smbus zitten

Canon 450D + 18-55mm IS Kitlens || Slingshot 100

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Ik wil je aanraden om de volgende keer toch met een duidelijkere topictitel te komen. En probeer een klein beetje op je taal te letten.. 't is mijn of m'n pc, maar niet me pc :X

Anyway: Als je processor echt 105 graden zou zijn, zou je al veel eerder crashes hebben. Gewoon even in de bios kijken, tooltjes anders instellen of andere tools gebruiken. Verder kun je aan de koeler voelen. Alleen bij heel slecht tot geen contact kun je zo'n hoge temperatuur krijgen, maar zoals ik al zei: Dan heb je veel meer crashes.

Maar dit soort dingen zijn ook prima via de search te vinden, net als je 4 gig probleem. Zie daarvoor bijvoorbeeld de PMG Faq
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.