Toon posts:

[XP] dual boot met xp home en xp pro*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Toshiba satellite A100-683 laptop die ik vooral gebruik om te vj'en. Nu wil ik op mijn laptop een duel boot installeren, omdat dan het vj programma beter presteert. Want niets is zo irritant als een vastloper tijdens een optreden.

Op de laptop staat staandaard windows XP Home op de C patitie En op de D patitie staat de backup van toshiba maar er is ook nog 40gig vrij. Dus van die 40 gig wil ik een patitie maken zonder de andere twee te veranderen. En daar dan windows XP PRO en het VJ programma (Resolume) op installeren. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:00

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Lijkt mij duidelijk. Partitie resizen met je favoriete tool (Partition Magic, Paragon Partition Manager, GPartEd, noem maar op) en dan XP Pro op die nieuw gemaakte partitie installeren. Let wel, er is een kans dat je partitie van Toshiba niet meer te gebruiken is voor herstel. Maar ja, als je XP Pro gaat draaien naast Home, wat heb je dan nog aan een herstel partitie? Alle drivers heb je al en de programma's die meegeleverd worden staan vaak ook op een cd of gebruik je nooit.

[ Voor 10% gewijzigd door Hero of Time op 10-10-2007 21:59 ]

Commandline FTW | Tweakt met mate

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Even een vervelende typo weggewerkt in de topictitel.

Verder zijn de tips van Hero of Time duidelijk genoeg, maar dat zijn eerlijk gezegd ook zaken die je heel goed zelf al had kunnen uitzoeken met de Searchfunctie.
Als ik ga [search=dualboot XP] kom ik toch aardig wat topics tegen waar je wat aan hebt..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device