Toon posts:

VPN op twee servers op een ip

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Is VPN op twee verschillende servers via een ip (internet verbinding) mogelijk zonder dat de servers met elkaar gekoppeld is.

Zoja hoe kan je dit het beste aanpakken?

Alvast bedankt,

Pereira

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-03 12:42

SpamLame

niks

Wat bedoel je nu?
Ik lees het als je wilt 2 servers verbinden middels VPN via internet.
"Zonder gekoppeld te zijn" vat ik op als dat ze niet bij elkaar "inbellen".

Ja dat kan door bv de 2 routers een VPN tunnel op te zetten, kijk naar produkten van draytek.

Als ik je verkeerd begrepen heb moet je vraagstelling even aanpassen.

Overigens zie ik dat je nieuw bent.
Aanhef en aftiteling is niet nodig op GOT, wel zien we graag wat extra moeite alsin wat heb je zelf geprobeerd en duidelijke omschrijving van je uitdaging.

[ Voor 22% gewijzigd door SpamLame op 10-10-2007 20:16 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik snap het ook niet .. maak gewoon een tekening anders

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf nog niks geprobeerd. Maar ik heb nu twee serverbakken en die hebben allebei een aparte connectie. Een server draait op ADSL en de andere op glasvezel. Via VPN inloggen op de server(s)werkt prima maar ik wil van ADSL af en dus allebei de servers op glasvezel aansluiten. De servers worden allebei gebruikt voor andere doeleinden.

Ik weet dat je normaal poort 1723 gebruikt voor VPN maar je kan die maar aan 1 ip adres toewijzen.

Dus het idee is:

Via een internet connectie (glasvezel) kunnen inloggen via VPN op server 1 maar als ik op server 2 wil dat dat ook kan.

Is dit wat duidelijker

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Niet veel, maar ik heb intussen eruit gedistilleerd wat je wilt.

Voorheen:

Server1 - ADSL - internet - VPN - client
Server2 - Glasvezel - internet - VPN - client

Nu:
Server1 - Glasvezel - internet - VPN - client

Dat gaat dus niet werken omdat er maar één poort 1723 is.

Wat je beter kunt doen is óf een VPN opbouwen naar een router die ook VPNs ondersteunt, of VPN-toegang op één van de servers ook zodanig configureren dat je ook op de tweede server kunt. De tweede server dus in de IP-range van de eerste zetten.

Het zou handiger zijn als je wat meer details gaf, bijv. of je via de VPN alleen beheer wilt doen of ook applicaties, etc.

[ Voor 12% gewijzigd door pinockio op 10-10-2007 22:56 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

pinockio schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 22:54:
[...]

Niet veel, maar ik heb intussen eruit gedistilleerd wat je wilt.

Voorheen:

Server1 - ADSL - internet - VPN - client

Nu:
Server1 - Glasvezel - internet - VPN - client

Dat gaat dus niet werken omdat er maar één poort 1723 is.

Wat je beter kunt doen is óf een VPN opbouwen naar een router die ook VPNs ondersteunt, of VPN-toegang op één van de servers ook zodanig configureren dat je ook op de tweede server kunt. De tweede server dus in de IP-range van de eerste zetten.

Het zou handiger zijn als je wat meer details gaf, bijv. of je via de VPN alleen beheer wilt doen of ook applicaties, etc.
vergeet protocol 47 niet (gre)

als er vanaf 2 verschillende machines naar 2 verschilende servers kan het technisch wel omdat je een andere "afzender hebt" een fatsoenlijke router kan dat als criteria zien om te mappen

als het vanaf 1 client is .. ehm ja dan gaat niet zo ....

maar waarom

je hebt een vpn met een van de servers, die bind aan het subnet achter je servers, alles is bereikbaar en je bent klaar toch ? (met hierboven dus)

Iperf

Pagina: 1