Dutchzilla schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 22:43:
heeft mij een jaar gekost voordat ik zoiets kon wat jij vraagt
en gebruik het programma dagelijks.
helaas kan ik geen voorbeelden posten aangezien mijn portfolio en werk vernietigd is door een glas taksi
ben dus opnieuw begonnen.
als je nooit met 3dsmax gewerdt hebt of maya of welk 3d programma dan ook zou ik zeggen veel oevenen en oevenen
Als je 3d skills net zo goed zijn als je nederlands, dan ben je vast erg goed.
En voor de topicstarter,
Ik werk zelf al ruim 10 jaar met 3dsmax en kan je vertellen dat je doelen zo goed als onhaalbaar zijn.
niet aleen heb je een degelijke kennis nodig van anatomie, ook moet je vaak heer en meester zijn in modeling/texturing etc.
Veel mensen die nu foto-realisme naderen hebben vaak al een gigantische hoeveelheid kennis met betrekking tot de bovengenoemde onderwerpen, en heeft het hun vaak erg veel tijd gekost om slechts 1 persoon te realiseren "denk aan maanden werk voor een gezicht."
Nu is 3d scanning inderdaad een goede oplossing voor dit probleem maar dat gaat dus niet op voor de al reeds overleden mensen.
Een cursus kan ik je helaas ook niet aanraden, je leert vaak beter en meer als je zelf experimenteerd, wel kun je via internet diverse workshops op dvd bestellen die wat dieper ingaan op bepaalde onderdelen van het menselijk fisiek.
mocht je werkgever toch die richting op willen gaan dan kun je een vrij groot prijskaartje neerleggen voor de kosten iig. "tijd/geld/enz enz"