Nieuw moederbord (opruiming) + 2e hands processor werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• hellum
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-03 19:51
Hallo,
ik heb een nieuw moederbord bij de Norrod Koopjeshoek gekocht, en een tweede hands processor (AMD Athlon 3000+ als cooler zit er 1 van een AMD Sempron 3000+ op) moederbord= Asrock K8NF4G Socket 754, ik gebruik tijdelijk de onboard videokaart en zeker werkend geheugen van 512MB. maar de voeding is maar 350Watt

maar nu telkens als het lampje van de monitor groen wordt (signaal krijgt) gaat de computer uit, dus ik denk dat het of aan de cooling of aan de voeding licht.
wat denken jullie (ik heb niet veel geld omdat ik nog op school zit.)

MVG. Gerard

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:45

SpamLame

niks

350 watt zegt niks, een Qtek is rommel een voeding van een A merk zou het kunnen trekken.
Ter vergelijking ik heb hier een enermax 350 watter die een San Diego 3700+ aanzwengelt.

Start het bord ook zonder CPU en memory? Als in hij piept dat er componenten missen.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:37

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Zolang je niet beter (kunt) testen kan het aan zowel voeding, moederbord, als processor liggen (eigenlijk wel aan ongeveer alles wat in je pc zit...) en aangezien mijn glazen bol bij de buurman ligt, is er weinig over te zeggen.
Toch gok ik op het moederbord :P

Check de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

edit:

(@ onder)
De buurman is op vakantie :+
En groeten hoeft niet elke keer, hoor!

[ Voor 24% gewijzigd door Mad Marty op 10-10-2007 19:59 ]

Rail Away!

• hellum
ik heb er geen pc speaker inzitten, kan er wel ff 1 inzetten, het merkt is ISO ??? lijkt mij gewoon een noname.

MVG. Gerard

• hellum
Mad Marty schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 19:54:
Zolang je niet beter (kunt) testen kan het aan zowel voeding, moederbord, als processor liggen (eigenlijk wel aan ongeveer alles wat in je pc zit...) en aangezien mijn glazen bol bij de buurman ligt, is er weinig over te zeggen.
Toch gok ik op het moederbord :P

Check de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
dat weet ik niet, maar in elk geval heb ik daar nog garantie op.

ps. kun je niet even naar die buurman toegaan? zou handig zijn ;)

MVG. Gerard

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

hellum schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 19:56:
het merk is ISO ??? lijkt mij gewoon een noname.
Jup. Nu zou 350 Watt van gelijk welke kwaliteit meer dan voldoende moeten zijn om die basiselementen van genoeg stroom te voorzien. Als die voeding nog goed werkt, natuurlijk.

Yes, but no.

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Omdat het geheugen werkt in een andere pc, wilt niet zeggen dat het ook compatibel is met dit bordje.
Kan je dus niet uitsluiten helaas.

• hellum
heb er een speaker ingezet, en hij gaat zonder al die elementen NIET piepen!!
nu moet ik vast en zeker weer contact opnemen met norrod.

edit: heb nu ook een andere voeding geprobeerd, en ik denk dat het geheugen wel werkt omdat het uit een ander Asrock mobo komt, waar het perfect werkte.
ook met een gewone VGA kaart werkt het niet.

MVG. Gerard

[ Voor 40% gewijzigd door hellum op 10-10-2007 20:25 ]

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Dat zegt niks, het geheugen kan best goed werken in het ene Asrock mobo en in een andere serie ook van Asrock kan hij helemaal niks doen. Je kan dat nooit op die manier uitsluiten, je sluit zo wel uit dat de module op zich niet kapot is, maar gewoon weg niet compatibel is met het andere mobo.

Maar als ik het zo lees, is er meer aan de hand. En kom je nor geen eens zover dat je geheugen überhaupt aan gaat. Ik ben bang dat je mobo inderdaad DOA is en je hem terug moet sturen. Neem dus even contact op met de winkel.

Oja het is aardig dat je elke keer groet, maar dat doen we hier niet. (staat in de gedragsregels)
We groeten elkaar, door elkaar te helpen. ;)

[ Voor 39% gewijzigd door mad_max234 op 10-10-2007 20:58 ]

• hellum
die groet is een gewoonte, van andere fora en ik heb contact opgenomen met de winkel en moet maar langs komen.

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

hellum schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 15:31:
die groet is een gewoonte, van andere fora en ik heb contact opgenomen met de winkel en moet maar langs komen.
Nee gelijk je cpu mee, kan die ook even getest worden weetje gelijk of deze ook in orde is.
Pagina: 1