[Outlook 2007] Nieuwe mail melding en berichtregels ....

Pagina: 1
Acties:
  • 1.218 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zeezicht
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-05 14:29
Titels was wat te lang...dus daarom was ie wat kort ;)

Ik heb Outlook 2007 draaien icm een Pocket PC. Jammer genoeg zit je een beetje vast aan die combinatie, want Outlook is echt een draak van een programma...

Maar goed het probleem is dus dat ik in mijn systray geen meldingen meer zie van nieuwe mail. Ik kan ook nergens een optie vinden die dat aan / uit zet, behalve dan rechter muisknop op Outlook icoon in de systray. En die optie staat gewoon aan...
Daarnaast worden de berichtregels ook niet automatisch uitgevoerd. Als ik handmatig aangeef dat ze uitgevoerd moeten worden, dan werken ze wel... maar ja het is natuurlijk de bedoeling dat het automatisch gaat.
Misschien dat deze 2 problemen iets met elkaar te maken hebben, want als Outlook niet door heeft dat er nieuwe mail is, dan gaan de bericht regels misschien ook niet aan het werk.
Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

BTW een herinstallatie heeft geen zin, want dat heb ik ook al getest...

• Zeezicht
*subtiel kickje* Werkt er niemand met Outlook die dit soort functies gebruikt? Lijkt me wel toch?

Verwijderd

ik kan je niet helpen, maar ik heb een gelijkaardig probleem:
als ik een berichtregel maak, zegt-ie dat er niet genoeg ruimte is om die regel op te slaan. Vervolgens maakt hij de regel wel aan, en kan ik 'm handmatig uitvoeren. nieuwe berichten worden wel gemeld, maar de berichtregels worden niet altijd uitgevoerd. (soms dus wel)

verder heb ik outlook 2007 icm Exchange 2003...

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:19

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

OL in combinatie met Exchange of POP3 of imap?

Hoe zijn de instellingen onder Extra > Opties > Knop "E-mailopties" > Knop "Geavanceerde e-mailopties" > blokje "Bij het ontvangen van nieuwe items in mijn Postvak IN"?

Heeft het wel gewerkt?

• Zeezicht
Het is icm een IMAP server. Bij die genoemde opties stond alleen de optie "Een pictogram van een envelop..." uit. Dus die heb ik bij deze aangezet, maar ik geloof dus, dat ik geen popup achtige melding krijg van Outlook zoals bij nieuwe mail in de standaard Postvak IN?!?
Ik gebruik juist die standaard postvak in niet, alleen maar IMAP accounts. Verder zit ik aan Outlook vast (?) door de Pocket PC.

En nee het heeft nooit gewerkt. Alleen dat envelopje heb ik volgens mij weleens gezien.

Enig idee waarom die berichtregels het niet zouden doen?

• Zeezicht
Met dat extra vinkje zie ik nu wel een klein envelopje bij de klok, maar helaas dus niet zo'n duidelijke melding als bij nieuwe mail in Postvak IN...

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:42

Korakal

Up up up!

Kun je die wellicht mbv berichtregels (in OL2003 was dat: een desktopalert laten zien) tevoorschijn toveren?

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:00

kraats

Ik rol

Bij je regels kun je ook aangeven wat 'ie moet laten zien bij een nieuwe mail. Dit moet je dus inderdaad nog apart doen voor mail die met regels naar een andere map gezet wordt. Erger nog: in een Exchange omgeving is het zelfs per client. En die regel voor de ene client kun je beter niet actief laten als je op de andere client werkt, want bij het inloggen wordt de regel dan alsnog op alle mail uitgevoerd. Oftewel: enkele minuten aan pop-ups van mail die je al hebt gehad.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:19

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Met OL2k3 heb ik een tijdje een IMAP account gebruikt, maar nog nooit een desktop alert gezien.

Misschien dat je met kraats en Korakal hun oplossingen verder komt, maar als je berichtregels al niet werken wordt dat lastig natuurlijk...

• Zeezicht
Beekforel schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 19:17:
Met OL2k3 heb ik een tijdje een IMAP account gebruikt, maar nog nooit een desktop alert gezien.

Misschien dat je met kraats en Korakal hun oplossingen verder komt, maar als je berichtregels al niet werken wordt dat lastig natuurlijk...
Zou idd een oplossing zijn als de berichtregels werken... echt totaal geen idee waar ik dat moet zoeken :(

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:42

Korakal

Up up up!

Dat lijkt dan weer verdacht veel op mijn topic van deze week:
[OL 2003] Regels worden niet verwerkt, oplossing/alternatief

:(

• Zeezicht
Maar jij hebt helaas ook nog geen oplossing zo te zien? Of heb ik dat mis...

Verwijderd

Is het niet zo dat berichtregels worden uitgevoerd op berichten die in je Postvak In landen?
In je hoofdmap, dan wel te verstaan.
Ik heb ook allerhande berichtregels in OL2k3 en OL2k7, en die werken alleen op meuk in m'n Inbox van mijn primaire account. M'n IMAP folder (thuismail) daarop kan ik geen berichtregels maken volgens mij, althans als ik New Rule doet vraagt ie nergens naar en hij voert de regels alleen uit op mijn eigen mailbox, niet o die van m'n afdeling of die van m'n medewerkers wannee rik hun mailboxes open heb staan. Dat zou ik weten want dan landden al hun ticket-notification emails in mijn ticket folder en werden we allebij gek.

• Zeezicht
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 13:50:
Is het niet zo dat berichtregels worden uitgevoerd op berichten die in je Postvak In landen?
In je hoofdmap, dan wel te verstaan.
Ik heb ook allerhande berichtregels in OL2k3 en OL2k7, en die werken alleen op meuk in m'n Inbox van mijn primaire account. M'n IMAP folder (thuismail) daarop kan ik geen berichtregels maken volgens mij, althans als ik New Rule doet vraagt ie nergens naar en hij voert de regels alleen uit op mijn eigen mailbox, niet o die van m'n afdeling of die van m'n medewerkers wannee rik hun mailboxes open heb staan. Dat zou ik weten want dan landden al hun ticket-notification emails in mijn ticket folder en werden we allebij gek.
Volgens mij niet, want ze staan gewoon bij mijn IMAP accounts genoemd. Maar uitvoeren ho maar...
Pagina: 1