Laptop behuizing bewerkt met gum :$

Pagina: 1
Acties:
  • 612 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235291

Topicstarter
Zoals je in de titel kan lezen heb ik zonder bij na te denken mijn laptop met een blauwe gum bewerkt omdat het in mijn school tas zat en vies werd.. kwamen van die zwarte dingen (ik nam aan dat het van een potlood kwam) op en ik kreeg het niet weg met water. Nu zitten er dus van die lelijke .... gum plekken op mijn laptop en die wil ik graag weghebben. Ik heb een sony viao fz21m.. kan iemand mij hierbij helpen hoe ik mijn laptop weer een splinternieuwe look kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

kunt het proberen met heel erg fijn water schuur papier... maar probeer eerst even onderop, is nml een wild idee...

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Gewoon een beetje allesreiniger en een sponsje?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-04 13:18
Wasbenzine. Zo heb ik in ieder geval die plakzooi van de stickers eraf gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:49
Ik zou serieus even proberen met een nieuwe zachte gum die troep er af te gummen (van die rolletjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
effe met je vinger erover wrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DECOY88 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 19:35:
effe met je vinger erover wrijven?
mag ik dan een geestje verwachten en een wens doen?

hahah ok ik zal ff proberen een nieuwe gum te kopen en proberen om het erover heen te gummen om te kijken of ik eht wegkrijg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:01
Voordat je allemaal schurende spulletjes koopt om die gumstepen weg te krijgen, waarom probeer je niet eenvoudig die strepen weg te halen door vochtige brillendoekjes of iets dergelijks te gebruiken. Waarvan je tenminste verzekerd ben dat het niet erger word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
PCMedic schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 11:50:
Voordat je allemaal schurende spulletjes koopt om die gumstepen weg te krijgen, waarom probeer je niet eenvoudig die strepen weg te halen door vochtige brillendoekjes of iets dergelijks te gebruiken. Waarvan je tenminste verzekerd ben dat het niet erger word.
is er een groot verschil tussen brillendoekjes en normale tissue's/wc papier? Want ik heb namelijk wel geprobeerd met natte wc papier het wegtekrijgen maar lukte niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

WC-papier = papier = hout = vezels = schurend effect oftewel NIET DOEN!

Net als die mensen die even hun brillenglazen schoonmaken met n WC-papiertje --> DORKS!

Gewoon met je vinger overheen wrijven zou moeten werken om alle gumresten eraf te krijgen!
Daarna even met 'n vochtig doekje (wasbenzine is idd wel goed, let dan op rubberen onderdeeltjes) schoonvegen!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Laatst online: 17:01
Anoniem: 235291 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 14:09:
[...]

is er een groot verschil tussen brillendoekjes en normale tissue's/wc papier? Want ik heb namelijk wel geprobeerd met natte wc papier het wegtekrijgen maar lukte niet..
Goeie vraag, helaas kan ik dit niet bevestigen.
Maar, ik maak mijn laptop wel eens schoon met vochtige schoonmaak doekjes van de Kruidvat. Doekjes bevatten een soort van reinigingsmateriaal en ontvet ook direct. Ik zou zeggen probeer het eens, het is in ieder geval veiliger dan schurende middelen. Wat helemaal leuk is als je met het doekje over de toetsen gaat. Wist echt niet dat het toetsenbord zo vies kon zijn, terwijl het als nieuw uitziet. Overigens ruikt je laptop dan ook direct schoon, citroenfris 8)

Zo iets, maar dan van kruidvat.
Afbeeldingslocatie: http://www.colgate.nl/products/householdcare/_img/wipes/img_hc_ajaxwipesfreshapple.jpg

Ps: niet proberen op het scherm. Ik weet niet of het de scherm kan aantasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ok ok.. ik zal morgen na school ff langs de kruitvat gaan en kijken of een van die doekjes kan bemachtigen...

en met die andere methodes.. ik heb geprobeerd om met mjin vinger over heen te wrijven maar het lukt niet..en wc papier = schurend effect :O? bedoel van die zachte wc papier hé :P niet die extreme wc papier waar je je hele reet mee afschuurt met 1 veeg en dan allemaal bloed uitkomt ofso :P.. (just to let u know..) :D.. en die laptop vaio van sony heeft een grijze behuizing (de bovenkant) en daar zie je dus ook die gumstrepen... en zolang ik het weet is er geen rubbere dingetjes aan de behuizing aan de bovenkant :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204528

Ik gebruik gewoon mijn schermcleaner om de meeste vetvlekken op mijn zwarte behuizing weg te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212692

Misschien :: Moet je gewoon een nieuwe behuizing bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-05 06:45

sanzut

It's always christmas time

ze zeiden toch ook onderkant.
Dus een plek waar het niet zo heel erg opvalt:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
CLB schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 14:14:

Net als die mensen die even hun brillenglazen schoonmaken met n WC-papiertje --> DORKS!
8)7

[ Voor 5% gewijzigd door SCIxX op 11-10-2007 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:03

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Een blauwe gum gebruiken is niet slim: die is namelijk niet voor potlood (das namelijk rood). De blauwe bevat hardere schuurkorrels en is om balpen mee te kunnen 'weggummen' van papier. Je zit dus al met behoorlijke fijne krassen in het plastic en ik vrees dat alle schoonmaakdoekjes in de wereld dat niet verhelpen. Ze zou een fijn polijstmiddel kunnen gebruiken (tandpasta zelfs) maar je houd dan zeker de kans dat er een zichtbare plek overblijft die te veel verschilt van de rest van de behuizing.

Dan vrees ik dat je alleen maar of een grote sticker kan plakken, zelf opnieuw spuiten, of een nieuwe behuizing kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210077

Stel je niet zo aan man. Het is maar een laptop die je over een paar jaar toch weer gaat vervangen. En hij doet het toch nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

Dat soort mensen krijgt ook elk jaar 400 euro van de belastingdienst vanwege een chronische aandoening...dus tegen de tijd dat je je bril vernaait hebt met pleepapier(wat opzich helemaal niet zo'n probleem is? Dat plee papier van tegenwoordig wordt gebleekt, verzacht..nogmaals gebleekt, oliën aan toegevoegd, toch maar een keertje bleken dan maar..printje erop, geurtje eraan etc etc.)
heb je al weer geld voor een nieuwe....
Anoniem: 235291 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 19:11:
niet die extreme wc papier waar je je hele reet mee afschuurt met 1 veeg en dan allemaal bloed uitkomt ofso :P.. (just to let u know..)
Zie daar, de ondergang van de mensheid....3000 jaar terug zaten we op steen,tegen woordig kunnen we al geen papier meer tegen ons achterste hebben 8)7
Anoniem: 210077 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 20:17:
Stel je niet zo aan man. Het is maar een laptop die je over een paar jaar toch weer gaat vervangen. En hij doet het toch nog steeds?
Je koopt ook geen vaio voor de prestaties...maar voor de looks..net zoiets als apple met hun makup doos.

Als ik zo'n smak geld voor een computerm oet neerleggen, dan verwacht ik minstens 4 cores :+

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
superduper schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 19:20:
Een blauwe gum gebruiken is niet slim: die is namelijk niet voor potlood (das namelijk rood). De blauwe bevat hardere schuurkorrels en is om balpen mee te kunnen 'weggummen' van papier.
ja en dat wist ik dus niet.. ik wist niet eens dat je verschillende gummen had.. maar ja ok ahaha
sanzut schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 19:16:
ze zeiden toch ook onderkant.
Dus een plek waar het niet zo heel erg opvalt:P
het is helaas de grijze bovenkant :$ dus het valt heeel erg op helaas :(
Anoniem: 210077 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 20:17:
Nee helaas doet hij het niet meer.. ik heb namelijk zo hard zitten gummen dat ik vanaf de bovenkant door mijn scherm heen via china door de toetsenbord mijn moederbord en mijn hardeschijf beide gelijk van de aarde gegumd :o.. en nu wil dus ook alleen mijn behuizing fixen zonder inhoud..
Rey Nemaattori schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 20:45:

[...]

Je koopt ook geen vaio voor de prestaties...maar voor de looks..net zoiets als apple met hun makup doos.

Als ik zo'n smak geld voor een computerm oet neerleggen, dan verwacht ik minstens 4 cores :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-04 21:27

BHQ

Wat een bedroevend laag niveau zijn de reacties weer, waar is het oude GoT? :{

Anyway, brillendoekje of iets in die richting should do the trick. Alleen hoe krijg je in hemelsnaam als je gumt heel de notebook kapot 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Yapser schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 22:01:
Wat een bedroevend laag niveau zijn de reacties weer, waar is het oude GoT? :{

Anyway, brillendoekje of iets in die richting should do the trick. Alleen hoe krijg je in hemelsnaam als je gumt heel de notebook kapot 8)7
sarcasme vriend.. als je dat nog niet door had :P:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Gewoon met je vinger overheen wrijven zou moeten werken om alle gumresten eraf te krijgen!
Daarna even met 'n vochtig doekje (wasbenzine is idd wel goed, let dan op rubberen onderdeeltjes) schoonvegen!
Jij weet helemaal niet hoe zacht en teder ons WC papier is :+
Daarbij heb ik een bril van nog geen 35 euro, iets anders dan een laptop :P

Anyway, je gum. Als je zo'n 'pennengum' hebt gebruikt zit je dus met fijne krassen, gewoon een schuurpapiertje in rubbervorm. had ik op een blauwe maandag op de achterzeide van mijn telefoongedaan, nooit meer weggekregen. Maargoed, zoiets zij superduper dus ook al :X

[ Voor 17% gewijzigd door SinergyX op 11-10-2007 22:11 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-05 22:32

AlexanderB

7800 rpm

dispex/brasso en een watje... zolang je niet door de (evt) laklaag heen geschuurd bent is er nog niets aan de hand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
AlexanderB schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 23:03:
dispex/brasso en een watje... zolang je niet door de (evt) laklaag heen geschuurd bent is er nog niets aan de hand...
hmm ik krijg allemaal opties toegegooid (dat ook de bedoeling is dus :) ) maar ik ben een arme student en zoveel geld heb ik niet om uittegeven om alle opties te kunnen proberen.. misschien ben ik gewoon wel goedkoper uit door een laptop skin te kopen.. (32 euro.. eigen design @ www.boostid.com)..

maar in iedergeval de optie die alexanderb voorstelt lijkt me reeel en spreek me dus echt aan.. dus een brasso en een watje en te kijken of het weggaat.. ik heb foto's bijgepost om te laten zien waar het nou allemaal omgaat zodat jullie een beeld krijgen van wat er aan de hand is ongeveer..

(4 images van allemaal 600kb genomen met nokia n95 op original size)
img1
img2
img3
img4

waar koop ik zo'n brasso btw? kruidvat? denken jullie (aan de hand van de foto's) dat ik het wegkrijg?

en bedankt voor alle reacties tot zo ver! i appreciate it a lot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draecko
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-03 21:33

Draecko

Ouwe

Wow jonge, dat ziet er nog splinternieuw uit vergeleken met mijn laptop. Je moest eens zien hoe de mijne eruit ziet na 2 jaar los met alle bijbehorende zooi in de rugzak gezeten te hebben :*)

Ryzen 5950X | Aorus Ultra X570 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC | 32GB 3600mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerguy
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-04 13:04
Met Brasso kan je zelf een ipod weer laten glinsteren, dus ik als je niet te hardhandig poetst neem ik aan dat dit een goede optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Brasso is poetsmiddel en verkrijgbaar bij de supermarkt (super de boer iig).

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Elk schuurmiddel zorgt voor een onherstelbare beschadiging. CIF, schuurpapier, Brasso kortom ALLES dat schuurt.

De enige oplossing zonder kans op een blijvende beschadiging is een schoonmaakmiddel.op waterbasis gebruiken in combinatie met een zachte doek. Blue Wonder, AJAX en dat soort spul.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Laatst online: 19:04

E-Vix

Nu met sneeuw!

Als ik zo je foto's bekijk, dan is het geen beschadiging of wat dan ook, maar zijn het alleen vlekken van je gum die heeft afgegeven.
Alle schuur en poetsmiddelen etc. zou ik daarom af willen raden. Daarmee maak je het alleen maar erger omdat je bovenkant daar van bekrast raakt en dof word.

De beste oplossing is al gegeven. Probeer het met een beetje wasbenzine. Het kan zijn dat het in eerste instantie erger lijkt te worden, maar het duurt heel even voordat de gum opgelost is en loslaat van je laptop. Een beetje ontvettende keukenreiniger zoals Muscle kan deze klus waarschijnlijk ook al klaren.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Als ik die foto's bekijk, is het overal op je laptop. Waarom ga je ingodsnaam door als je al lelijke vlekken krijgt bij het eerste plekje dat je gumt? Dan vraag je toch om dat je een verneukte laptop krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
BoyzNDaHood schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 00:28:
Als ik die foto's bekijk, is het overal op je laptop. Waarom ga je ingodsnaam door als je al lelijke vlekken krijgt bij het eerste plekje dat je gumt? Dan vraag je toch om dat je een verneukte laptop krijgt.
je had het met die donkere vlekken moeten zien.. dat was nog lelijker.. en van bovenaf is het ook niet zo goed te zien.. dus vandaar dat ik doorging..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb net brasso gekocht en wasbenzine... wasbenzine heb ik net op een klein deel van mijn laptop gedaan om te zien of het weggaat.. ik neem aan dat het niet gelijk weggaat dus w8 ik ff een dagje om te zien wat de resultaat is van wasbenzine...

verder heb ik een vraag over die brasso.. het is een geel vloeistof? Gaat dat weg na enige tijd? Ik heb het nog niet op mijn laptop gedaan want ik durf het NOG niet :P ik wil geen gele vlekken/dingen op mijn behuizing.. mijn behuizing is namelijk grijs (zie foto ergens in pagina 2..)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35978

Anoniem: 235291 schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 13:48:
ik heb net brasso gekocht en wasbenzine... wasbenzine heb ik net op een klein deel van mijn laptop gedaan om te zien of het weggaat.. ik neem aan dat het niet gelijk weggaat dus w8 ik ff een dagje om te zien wat de resultaat is van wasbenzine...

verder heb ik een vraag over die brasso.. het is een geel vloeistof? Gaat dat weg na enige tijd? Ik heb het nog niet op mijn laptop gedaan want ik durf het NOG niet :P ik wil geen gele vlekken/dingen op mijn behuizing.. mijn behuizing is namelijk grijs (zie foto ergens in pagina 2..)..
Je laat nu gewoon een dag een plas wasbenzine op je laptop liggen?? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 35978 schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 13:54:
[...]

Je laat nu gewoon een dag een plas wasbenzine op je laptop liggen?? :o
dat was helaas wel mijn briljant uitgewerkte meester plan ja..

haha nee ik heb gewoon een watje gepakt.. in die wasbenzine gedoopt.. en met die watje over een deel van die gumplek gesmeerd.. dat is de bedoeling neem ik aan? ik heb er wel voor gezorgd dat ik niet al te veel wasbenzine heb gebruikt zodat er geen plasje onstond..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik geloof dat mijn waarschuwing hierboven volledig wordt genegeerd. Mjah, 't is niet mijn laptop dus................ :) :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Niet alleen rubbberen onderdelen, maar ook bepaalde plastics en lakken, dus gebruik NOOIT zomaar wasbenzine -> DORK.

IPA (isopropylalcohol) is ongeveer het enige oplosmiddel dat voor practisch alle plastics veilig is. Overigens zijn papiervezels veel zachter dan (brille)glas, en een beetje zachter dan de meeste plastics. Meestal geen probleem dus.

Samengevat: Op zeker spelen is IPA op een zacht doekje, maar eerst inderdaad stevig met je vinger wrijven, dat werkt bij mij ook vaak goed voor dit soort vlekken op plastic.

Aanvulling: nooit schuur of polijstmiddelen gebruiken op een doffe oppervlakte (dan gaat hij namelijk krassen of glimmen afhankelijk van de korrel van je schuurmiddel). Gooi die brasso dus maar snel in de kast voor als je nog eens een bakelieten radio mooi wilt laten glimmen (daar werkt het prima voor).

[ Voor 39% gewijzigd door mae-t.net op 12-10-2007 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Guardian Angel schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 15:05:
Ik geloof dat mijn waarschuwing hierboven volledig wordt genegeerd. Mjah, 't is niet mijn laptop dus................ :) :)
nou nou ik heb jou comment over het hoofd gezien :O.. maar om jou (en mij :p als het werkt :) ) een plezier te doen zal ik zo ff naar de ah gaan en ff blue wonder gaan halen met een swiffer doekje en op de andere deel proberen.. (zag ze toevallig staan naast elkaar toen ik die andere spul ging halen) :o hopelijk kost het niet veel :o
mae-t.net schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 15:10:
[...]

Niet alleen rubbberen onderdelen, maar ook bepaalde plastics en lakken, dus gebruik NOOIT zomaar wasbenzine -> DORK.
zou nuttige informatie zijn geweest voor mij als je het een paar uurtjes/dagen geleden zou hebben gepost |:( :'(

edit: de plek waar ik overigens die wasbenzine over heb gedaan is gewoon hetzelfde.. niet veel veranderd..

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 235291 op 12-10-2007 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Anoniem: 235291 schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 15:29:
[...]
zou nuttige informatie zijn geweest voor mij als je het een paar uurtjes/dagen geleden zou hebben gepost |:( :'(

edit: de plek waar ik overigens die wasbenzine over heb gedaan is gewoon hetzelfde.. niet veel veranderd..
Gelukkig maar, ook niet elk plastic is er gevoelig voor, maar juist de wat zachtere die makkelijk vuil worden en beschadigen willen dat nog wel eens zijn. Ik bedoelde met dork trouwens niet jou hoor, maar probeerde wat in de stijl te blijven van degene die ik aanhaalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

WC-papier, hoe zacht het ook aan de billen voelt, is altijd van hout gemaakt, bevat altijd vezels en zal altijd krassen. Dat heeft niks met de structuur van het desbetreffende stukje papier te maken. Ik raad het dan ook sterk af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mae-t.net schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 15:50:
[...]

Gelukkig maar, ook niet elk plastic is er gevoelig voor, maar juist de wat zachtere die makkelijk vuil worden en beschadigen willen dat nog wel eens zijn. Ik bedoelde met dork trouwens niet jou hoor, maar probeerde wat in de stijl te blijven van degene die ik aanhaalde.
aaah ok :)

anyway dat schoonmaken met dat doekje lukt dus niet.. ik wil tog iedereen bedanken die mij (zo ver de intentie daarvan was) hebben geholpen en ik denk dat ik tog beter uit ben om gewoon een laptop skin te kopen (own design voor 32 euro) en erop te gaan plakken.. dan gewoon elke schoonmaak middel te gaan uittesten op mijn laptop en hopen dat die niet kappot gaat of nog meer wordt verkracht.. dus nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

'k begin ná het lezen van alle reacties hier toch wel een beetje nieuwsgierig te worden naar hoe het er nú uitziet, zo'n blauwe gum is voorzien van heel fijn schuurmiddel om balpeninkt van papier af te kunnen schuren namelijk. (Als we het tenminste over de zelfde soort blauwe gummen hebben.)

Veiligste materiaal om behuizingen schoon te maken is naar mijn mening nog altijd een beetje (ouderwetse) groene zeep opgelost in wat water of zoals hier al vaker is gesuggereerd wat allesreiniger.

Misschien een aardig idee om eens een foto te posten van het "slachtoffer" waarop de schade te zien is?
Foto's staan er al in de vorm van linkjes;)

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 13-10-2007 10:30 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

genomen met nokia n95
mae-t.net schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 15:10:
dus gebruik NOOIT zomaar wasbenzine -> DORK.
Denk niet dat ik er helemaal van gediend ben om zo aangesproken te worden }:|
mae-t.net schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 15:50:
maar probeerde wat in de stijl te blijven van degene die ik aanhaalde.
Hoeft ook niet hoor, heb m'n eigen stijl! :Y

[ Voor 67% gewijzigd door CLB op 12-10-2007 17:12 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80025

JE kunt ook systemclean spul kopen, hetzelfde als screenclean maar dan voor computer behuizingen, misschien dat dat werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Anoniem: 235291 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 21:56:
[...]

Nee helaas doet hij het niet meer.. ik heb namelijk zo hard zitten gummen dat ik vanaf de bovenkant door mijn scherm heen via china door de toetsenbord mijn moederbord en mijn hardeschijf beide gelijk van de aarde gegumd :o.. en nu wil dus ook alleen mijn behuizing fixen zonder inhoud..

[...]
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Anoniem: 235291 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 23:43:
[...]
(4 images van allemaal 600kb genomen met nokia n95 op original size)
img1
img2
img3
img4

waar koop ik zo'n brasso btw? kruidvat? denken jullie (aan de hand van de foto's) dat ik het wegkrijg?
Ik zou niet opnieuw gaan schuren. Probeer het met een veiliger schoonmaakmiddel (dreft ofzo) en een zachte doek en wat er dan nog zit dat is ingesleten. Je gaat het vanzelf wel minder zien na verloop van tijd.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-05 22:32

AlexanderB

7800 rpm

na foto's te bekijken, sorry, je hebt gewoon pech, je hebt het laagje eraf gegumd... (en met brasso helpt dat dus niet meer, tenzei je je hele laptop het laagje eraf haalt zodat ie iig weer egaal is)

ik zou zeggen laptop skin dan maar... (of weer egaal maken en het dan maar met donkergrijs doen ipv metallic/zilver...)

brasso, voor de geinterreseerden, moet een paar euro per busje kosten (bij de meeste supermarkten) maar kwam het laatst ook ergens tegen voor 15 (!!!) euro per bus, en dat is dus ongeveer 3 a 4 keer te duur :/
Pagina: 1