Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[php] nieuwssysteem goed gebruiken met iframe's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal

ik zit met een probleem met een nieuwe site die ik wil gaan maken...
ik wil namelijk een nieuwssysteem gaan gebruiken, maar in mijn layout maak ik gebruik van iframe's
zie link:http://server1.dshosting.eu/~maxscoot/software%20site/layout/layers.html

helemaal rechts zou ik het menu willen laten komen in de look a like sidebar, en waar nu een tekstje staat over photoshop zou het bericht moeten komen,
tevens wou ik een printvriendelijke pagina toevoegen en een zoekfunctie waarbij het iframe dus in de layout weer gegeven wordt !
met welk nieuwsysteem kan ik het dat het best doen? en als iemand een goed script heeft, hoe ga ik dat aanpakken?

heb wel vaker een php nieuwsysteem enz gebruikt maar met iframe's wordt het toch wat lastiger naar mijn idee... maar mischien denk ik wel te moeilijk

alvast bedankt

mvg patrick

Verwijderd

Waarom gebruik je voor zulke dingen dan iframes, als je er vervolgens zelf niet mee kunt werken?

Verwijderd

Topicstarter
ik had er niet bij nagedacht hoe ik dat eigenlijk wou gaan doen ;)

maar mischien zijn iframe's niet nodig, ik wil alleen dat de inhoud scrollend in de layout blijft, dus niet de layout oprekken

ik vraag me zelf alleen hoe dit voor elkaar te krijgen en nog belangrijker, met welk nieuwssysteem... er zijn er zo veel te vinden :?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2007 18:47 ]

Verwijderd

maar mischien zijn iframe's niet nodig, ik wil alleen dat de inhoud scrollend in de layout blijft, dus niet de layout oprekken
overflow:scroll? verder vind ik iframes redelijke ondingen. je vraag over de printvriendelijkheid begrijp ik niet helemaal: moet alleen het iframe printvriendelijk zijn? in dat geval heb je het dus over het layout van de src. of moet de hele bladzijde inclusief iframe printvriendelijk zijn?

Verwijderd

Topicstarter
nee ik wil graag dat er op een printertje geklikt kan worden en dat dan allen de inhoud van het tekstbericht weergegeven wordt zodat de pagina dan printvriendelijk is.

hebben jullie mischien ook een tip voor een script hierbij ?

Verwijderd

nee ik wil graag dat er op een printertje geklikt kan worden en dat dan allen de inhoud van het tekstbericht weergegeven wordt zodat de pagina dan printvriendelijk is.
dat is toch wel very basic, dat moet je zelf heel snel kunnen vinden. verder heb ik met nieuwsscripts niet veel ervaring, dus ik zou je niet kunnen zeggen wat een goed, vrij verkrijgbaar nieuwsscript zou zijn.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

media="print" aan je printervriendelijke stylesheet meegeven :?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb niet veel ervaring met php, zou graag hulp willen hebben van jullie hierbij,
als jullie een voorstel doen voor een nieuwsysteem installeer ik die en heb dan waarschijnlijk hulp nodig om het goed in de layout te verwerken

Verwijderd

Topicstarter
oke ik heb nu al een cms systeempje aangepast en in mijn layout gemaakt

zie: http://server1.dshosting....ndex.php?bestand=kop1.php

hoe zorg ik nu dat ik hier een printvriendelijke versie kan make ?

ben er al achter dat die bestanden in de map data/content/kop1.php enz staan en de inhoud daar in een variabele wordt opgeslagen namelijk $content =

iemand enig idee om te zorgen dat er ook een pagina komt zonder mijn layout er omheen van die kop1.php?

in de templates moet je {content} includen in je tpl pagina op de plek waar je de inhoud wilt, mischien dat jullie iets kunnen met die informatie

alvast bedankt

mvg patrick

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2007 22:08 ]

• Japius
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-11 16:08
nevermind...

[ Voor 96% gewijzigd door Japius op 11-10-2007 16:14 . Reden: eerste link aangeklikt ipv laatste, eerste gaf errors... ]

• NBeat
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-07 16:38
je geeft zelf de oplossing al bijna, maak een tweede template met de printvriendelijke layout

Als je je normale pagina aanroept met news.php?id=12345&print=false,
roep dan je print pagina aan met news.php?id=12345&print=true

bouw dan in je news.php file het volgende in:
als er false in je URL staat -> laad dan viewnieuws.tpl
als er true in je URL staat -> laad dan printnieuws.tpl

succes

XBOX Live Gamertag > NBeat

Pagina: 1