Toon posts:

[HDTV] Sony Bravia KDL-40W2000 kwaliteit teleurstellend :(

Pagina: 1
Acties:
  • 351 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dit is mijn eerste post op tweakers ooit, en ik ben zelf ook niet echt een tweaker, maar een vriend vertelde me dat ik dit forum moest afstruinen voor mijn probleem. Ik heb alles geprobeerd maar ik kwam niet op een post die mijn probleem wist te beantwoorden, al weet ik zeker dat dit onderwerp wel eens aan bod is geweest.

Onlangs kreeg ik het makro krantje in de brievenbus en zag ik de Sony Bravia + Playstation 3 actie staan. Voor een wat gemakkelijker prijsje aan beide jongens komen vond ik wel ideaal, dus deze zijn nu (half, ps3 moet over de post worden verstuurd via sony) in mijn bezitting. De PS3 kwaliteit weet ik nog niet, maar de HDTV (1080p, 8000:1 contrast ratio, en ik geloof .8 ms responstijd) heb ik gister avond mogen ervaren, en dat was niet prettig. Nou ja, dvd'tjes liepen wel (redelijk, niet zo wow als ik had verwacht) maar mijn zenders, die ik door een decoder heen krijg, zien er belachelijk uit. Ik mis links en rechts delen van het beeld, er loopt een leuke bewegende balk van ruis van onder naar boven en ik heb alles uitgeplozen wat ik kon aan de instellingen maar dat mocht niet significant baten. Nu hoopte ik de resolutie aan te kunnen passen, want aangezien ik geen HD-beelden binnen krijg, is het alleen maar logisch dat het beeld niet ideaal is bij 1080p (de native van de tv). Downscalen zou moeten helpen toch? Tenminste, helpt dat? En zo niet, wat kan ik dan doen om mijn beeld te verbeteren? Ik heb nog niet geprobeerd mn pc er aan te gooien (kan wel, double checked), zou ik het via dat ding moeten doen?Kan iemand mij helpen hiermee of mij een misschien kunnen doorverwijzen naar iets wat eerder is besproken want ik heb echt te veel betaald voor dit anders....

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:42

Christiano007

Ich bin der champion

Hoever zit je van de tv?

Als je er te dicht op zit , ziet het er namelijk zelden mooi uit, of je moet HD kwaliteit films etc. hebben.

Ter land, ter zee en in de kroeg

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Noem bijvoorbeeld eerst je decoder. Links en rechts missend beeld duidt toch ergens op een instelling. Hoe heb je alles aangesloten? Zonder verdere info over je apparatuur kan niemand je helpen. TV is vast wel goed, maar SD materiaal ziet er eenmaal wat minder uit op een grote FullHD TV. Hier is meer dan genoeg informatie over te vinden.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-02 11:42
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 17:50:
Ik mis links en rechts delen van het beeld, er loopt een leuke bewegende balk van ruis van onder naar boven...
Is het mogelijk hier een foto oid van te laten zien, misschien i.c.m met je gebruikte apparatuur? Zou een boel in 1 keer duidelijker maken denk ik :)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

SD materiaal ziet er niet goed uit op een LCD, althans, lager dan dat je dacht vermoed ik.
Wacht maar op je PS3, en sluit die eens aan. Hang er een PC aan, en bekijk échte HD content.
DVD's worden heus niet veel mooier op een LCD, de bitrate op die DVD's blijft natuurlijk gelijk.

Verwijderd

Topicstarter
wat betreft een foto, die maak ik zo ff snel (ik ben net thuis).

de decoder is een philips met CanalDigitaal en hij loopt over de DVD-speler (Medion met harde schijf) naar de tv, alleen maar SCART kabels.
kiddyl schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 19:21:
Noem bijvoorbeeld eerst je decoder. Links en rechts missend beeld duidt toch ergens op een instelling. Hoe heb je alles aangesloten? Zonder verdere info over je apparatuur kan niemand je helpen. TV is vast wel goed, maar SD materiaal ziet er eenmaal wat minder uit op een grote FullHD TV. Hier is meer dan genoeg informatie over te vinden.
Je hebt hier een goed punt, ik ga die decoder in ieder geval uitpluizen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Videoplanken & Beeldkanonnen gaat over computermonitors, dit is een topic over een LCD TV en hoort dus in Consumentenvideo thuis. Ik move even :)

Move VB -> VID

Oslik blyat! Oslik!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 20:47:
de decoder is een philips met CanalDigitaal en hij loopt over de DVD-speler (Medion met harde schijf) naar de tv, alleen maar SCART kabels.
Probeer het eerst eens rechtstreeks met scart naar je tv (dus je dvd er tussen uit).
En kijk of je decoder wel ingesteld staat op rgb.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 10-10-2007 22:38 ]

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-02 22:46

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Helaas zij het zo... :(
Analoge TV is veel mooier dan analoog-lcd. Het beeld van Ned 2 bv is mooier op mijn 37cm crt tv-tje. Voor een HDtv heb je gewoon Hd bronnen nodig.

Gulfstream G650

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
salimrmaf schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 22:51:
Helaas zij het zo... :(
Analoge TV is veel mooier dan analoog-lcd. Het beeld van Ned 2 bv is mooier op mijn 37cm crt tv-tje. Voor een HDtv heb je gewoon Hd bronnen nodig.
Niet helemaal waar, op een HD-ready plasma kunnen SD bronnen er bijvoorbeeld ook prima uitzien. En DVD's kunnen onderling ook enorm van kwaliteit verschillen. Dus kan er beter uitzien dan een slechte HD bron...

Probleem is hier dat LCD tv's en dan helemaal Full-HD tv's heel erg afhankelijk zijn van de input. Alleen als de input echt goed is ziet het er ook goed uit. Dan overtuigt de scherpte en het detail. Echter als dat wegvalt zie je de nadelen extra goed: te harde kleuren, zwartwaarden, enorm geschaald beeld.

[ Voor 3% gewijzigd door The_nv40_man op 11-10-2007 10:51 ]

Pagina: 1