Toon posts:

Keuze: Sony DSC-W 55/85/90 ?

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil deze week graag een digitale camera kopen, dit wordt mij eerste digitale cam dus hierbij vraag ik vriendelijk jullie hulp & advies :).

Ik ben al een tijd reviews van diverse camera's aan het doorlezen en heb de keuze gemaakt om een camera uit de DSC-W serie te kopen van Sony.

Mijn keuze is gevallen op 3 camera's: Sony DSC-W 55 / 85 / 90. Van alle drie de camera's lees ik op diverse site zowel lovende als critische berichten wat mij aan het twijfelen heeft gebracht.

Waar ik de camera voor ga gebruiken:
Eigenlijke alle standaard dingen zoals vakantie & dagjes uit enz.
Maar ook bij het uitgaan wil ik de camera wel eens meenemen. Dus donkere omgevingen zoals disco's & avond.

Als ik het goed begrijp kun je met een camera met een hogere ISO waarde beter foto's maken in het donker dus zou ik voor de W85/90 moeten gaan, maar ik lees daarnaast dat de w55 dit ook prima kan.

Ik heb het geld om de W90 te kopen maar mij vraag is dus:
Is de W90 het meer geld waard of voldoen de W85/55 ook?

DSC-W55:
http://kieskeurig.nl/prod...1B087C1257268004D6B39.htm

DSC-W85:
http://kieskeurig.nl/prod...40797C12572AD0033416E.htm

DSC-W90:
http://kieskeurig.nl/prod...2837CC125729700363987.htm

Wat ik mij ook nog afvroeg, wat houdt dit in bij "lens" op de kieskeurig site?
DSC-W55: 38 - 114 mm
DSC-W85: 35 - 105 mm
DSC-W90: 35 - 105 mm

Als iemand denkt dat ik beter een camera van een ander merk moet nemen hoor ik dit graag :P

Graag jullie hulp & alvast bedankt.
Maxcim.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2007 21:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Beetje snelle kick, ik weet het maar ik wil echt vandaag of morgen gaan bestellen. Ik denk dat ik toch maar voor de W90 ga. Gewoon omdat ik denk dat die het beste is. Ander advies hoor ik graag :)

• Frunnik
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-04-2025
Ik zit te twijfelen tussen de IXUS 75 van canon. Maar ik vind deze toch mooier kwa uiterlijk!
Kwa formaat hetzelfde (bij mediamarkt in de handen gehad).

edit

ben er nog niet uit

edit

ixus)

Sorry voor het storen!!

[ Voor 19% gewijzigd door Frunnik op 11-10-2007 20:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Frunnik schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 20:20:
Ik zit te twijfelen tussen de IXUS 75 van canon. Maar ik vind deze toch mooier kwa uiterlijk!
Kwa formaat hetzelfde (bij mediamarkt in de handen gehad).

edit

ben er nog niet uit

edit

ixus)

Sorry voor het storen!!
:?

Verwijderd

Zoiets lijkt er wel op, zeer interessant leesvoer. Als ik het goed begrijp zijn de W80 en W85 een en hetzelfde model?! Dit is ook leuk om eens door te nemen.

Voor foto's in donkere lichtomstandigheden is het fijn als je de lichtgevoeligheidsinstelling (ISOwaarde) in kunt stellen. Dat een camera tot ISO3200 is in te stellen wil echter niet zeggen dat die instelling ook bruikbare plaatjes oplevert. Vaak lijken de foto's in die regionen meer op aquarellen.
Waarom alleen naar Sony kijken? Canon levert leuke Ixusjes (850IS is denk ik vergelijkbaar) en Fuji heeft in de F30 en zijn opvolgers toch wel een leuke sensor gestoken.

O, en de getalletjes die je getypt hebt geven het zoombereik aan. Een 35-105mm lens heeft t.o.v een 38-114 lens dus iets meer groothoek ten koste van een klein beetje telebereik. Nu is 35mm niet echt wijd, bij compactcamera's gaan sommige modellen ook tot 28mm. Hier kun je de verschillen zien, even '35mm film' aanklikken en met het slidertje slideren.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2007 21:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 21:45:
Zoiets lijkt er wel op, zeer interessant leesvoer. Als ik het goed begrijp zijn de W80 en W85 een en hetzelfde model?! Dit is ook leuk om eens door te nemen.
Thx, zal eens doorlezen
Voor foto's in donkere lichtomstandigheden is het fijn als je de lichtgevoeligheidsinstelling (ISOwaarde) in kunt stellen. Dat een camera tot ISO3200 is in te stellen wil echter niet zeggen dat die instelling ook bruikbare plaatjes oplevert. Vaak lijken de foto's in die regionen meer op aquarellen.
Waarom alleen naar Sony kijken? Canon levert leuke Ixusjes (850IS is denk ik vergelijkbaar) en Fuji heeft in de F30 en zijn opvolgers toch wel een leuke sensor gestoken.
Ik koop eigenlijk altijd alles van Sony en ben altijd zeer tevreden :P vooral de accuduur van Sony producten is altijd toppie.
Zijn de andere camera's het geld ook meer waard als de Sony. De 850IS is overigens iets boven mijn budget maar de F30 zou nog kunnen. Zou je die zelf eerder nemen als de W90 bijv?
O, en de getalletjes die je getypt hebt geven het zoombereik aan. Een 35-105mm lens heeft t.o.v een 38-114 lens dus iets meer groothoek ten koste van een klein beetje telebereik. Nu is 35mm niet echt wijd, bij compactcamera's gaan sommige modellen ook tot 28mm. Hier kun je de verschillen zien, even '35mm film' aanklikken en met het slidertje slideren.
Thx, zal het bekijken
Pagina: 1