Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Outlook en certificaten

Pagina: 1
Acties:
  • 2.526 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pollux4092
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-10 16:08
Hallo beste lezers,

Ik heb een probleem met beveilgde aanmelding op mijn pop-server.

De situatie is als volgt. Ik heb een eigen pop server ADRES (virtueel) bij mijn hosting provider. Wanneer ik een beveiligde verbinding (SSL)opzet met deze server dan wordt hierbij het certificaat van de hosting provider gebruikt. Dit staat uiteraard niet op mijn naam.
Outlook geeft dan natuurlijk een foutmelding : "De principal-naam van het doel is onjuist".

Kent iemand een work-around?

• Zeezicht
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-11 12:35
Gebruik de domeinnaam die in dat certificaat staat, ook als adres van je mailserver. Dan komen beide namen wel overeen.

• Pollux4092
Zeezicht schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 19:18:
Gebruik de domeinnaam die in dat certificaat staat, ook als adres van je mailserver. Dan komen beide namen wel overeen.
Tja, maar dat maakt een eigen server overbodig & die willen we juist graag hebben....

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Pollux4092 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 20:02:
[...]

Tja, maar dat maakt een eigen server overbodig & die willen we juist graag hebben....
Heb je echt een eigen server ( dus colocated / dedicated ) of gewoon een shared server?

Indien shared dan valt er niets aan te doen, 1 ip kan maar 1 certificaat hebben afaik.

Indien eigen server dan moet je eens gaan praten met je leverancier want dan moet het gewoon ingesteld worden...

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Koop je eigen certificaat. Het hele idee van een certificaat is dat degene die het certificaat heeft, te vertrouwen is. Als iedere willekeurige klant het certificaat kan 'misbruiken' heb je er niets aan ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Pollux4092
Hij is helaas shared, een eigen certificaat bij bijbehorend vast ip-adres heb ik al overwogen, maar dat loopt aardig in de papieren. Had gehoopt op een simpele workaround.

Wat zoekwerk deze avond op een amerikaans forum heeft opgelevert dat zo'n beetje iedereen met mijn hosting configuratie hier tegen aan loopt (als je tenmiste met outlook 2007 werkt).
Het probleem lijkt hardnekkig......

Misschien komt MS met een patch?

[ Voor 25% gewijzigd door Pollux4092 op 10-10-2007 21:39 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zie mijn reply, ik hoop niet dat er een patch komt :X

Geen SSL gebruiken dus. Of de URL die op het certicifaat staat gebruiken, of een selfsigned certicicaat + alle gebruikers dat ding laten importeren, of betalen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Zeezicht
  • Laatst online: 01-11 12:35
[...]

Je kan wel mail met @je-eigen-domein.tld, maar als mailserver gewoon de naam van het SSL certificaat gebruiken. Die zie helemaal niemand, maar dan zeikt ie nergens meer over...

• Jasper1911
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-10 17:01
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem.
Bij 2 mailboxen, Universiteit Leiden (imap.leidenuniv.nl) en InterNLnet (pop5.inter.nl.net) moet ik iedere keer als ik Outlook opstart door 2 dialogen klikken met "de principal naam van het doel is onjuist" "wilt u deze server blijven gebruiken?"

Ja, dat wil ik en nee, dat wil ik niet iedere keer hoeven aan te geven. Grappige is ook dat ik hier geen last mee had totdat ik mijn pc opnieuw heb geïnstalleerd (harde schijf overleden...)
maar als mailserver gewoon de naam van het SSL certificaat gebruiken
Hoe doe ik dat?

• Jasper1911
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-10 17:01
Al opgelost.
Adres dus invullen wat op het certificaat staat als serveradres :+
Pagina: 1