Sony Vaio FZ18L: waar is mijn andere 64mb videogeh gebleven?

Pagina: 1
Acties:

• joldemans
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-01 21:41
Hoi,

Toen ik gisteren splinter cell double agent installeerde en daarna een systemcheck kreeg te zien stond er bij videomemory maar 64mb beschikbaar terwijl, als ik de specs van internet moet geloven, toch echt een 8400M GT met 128mb heb.

Afbeeldingslocatie: http://img255.imageshack.us/img255/92/vreemdow5.jpg

Nu rees bij mij gelijk de vraag waar de andere 64mbtjes zijn gebleven...dus vandaag maar even gebeld naar de sony helpdesk, maar volgens mij wist de persoon die ik aan de lijn had niet echt het verschil tussen shared en dedicated aangezien hij maar bleef volhouden dat ik 319mb videogeh had.

Ik was gisteren al opzoek gegaan naar drivers van deze kaart maar die zijn nergens te vinden.

Nu vroeg ik me af of hier mensen zijn die hetzelfde probleem hebben of er een oplossing voor hebben.

Groeten Jochem

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
Waarschijnlijk is het "tot 128 MB shared memory". In de BIOS kun je instellen hoeveel geheugen je videokaart tot zijn beschikking heeft.

Oh, en op GoT groeten we elkaar altijd, dus je hoeft het niet onder je bericht te zetten ;)

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• joldemans
ok...weet ik dat voor een volgende post ;)

Maargoed, overal op internet staan in de specs dat ie 128 mb heeft en ook directX 10 (zie ik ook nergens terug
http://nl.notebookcheck.c...orce-8400M-GT.3729.0.html

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Wat staat er op je 'doos' (of eventuele stickers etc.) dan? Anders gewoon terug naar de winkel.

• joldemans
Op de doos staat alleen vermeld wat voor grafisch kaart erin zit. Niet het aantal mb's dat het zou moeten hebben.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:25
joldemans schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 17:25:
ok...weet ik dat voor een volgende post ;)

Maargoed, overal op internet staan in de specs dat ie 128 mb heeft en ook directX 10 (zie ik ook nergens terug
http://nl.notebookcheck.c...orce-8400M-GT.3729.0.html
Lol, daar staat "128-bit" bij de geheugenbus, dat is wat anders als he echte geheugen. Die 129 slaat op het aantal "draden" tussen het geheugen en de rest van de videokaart. Hoe meer hoe beter natuurlijk. Verder staat er maximaal 512MB videogeheugen, maar het kan dus makkelijk dat je minder krijgt. Wat zeggen de specs van de winkel zelf?

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 20:29
Dit is een probleem die ook voorkomt bij de Sony F11E model, kijk voor de gein eens naar deze topic: [laptop] Sony Vaio FZ11E

Ik denk dat er maar weinig aan te doen is, dan alleen dit te accepteren of indien het mogelijk is de laptop te ruilen voor een andere model.

[ Voor 32% gewijzigd door PCMedic op 11-10-2007 15:38 ]

• joldemans
Dan ben ik gelukkig niet de enige :)

Ik heb vandaag de winkel gebeld waar ik hem heb gekocht (computerpirates) en zij vertelde me dat ze verkeerde info hebben gekregen van Sony.
Ik zag dat het op de website van de FZ11S wel aangegeven staat dat ie 128 mb heeft. Nu lijkt het mij vrij logisch dat die van mij dan het zelfde zou moeten hebben als er precies dezelfde kaart inzit.

Net ook nog maar eens naar sony gebeld hoe het met het onderzoek naar dit probleem zat. De technische dienst kwam dus ook aan met dat ik 300nog wat mb had aan dedicated geheugen...slimme technische dienst dus :s
De helpdeskmedewerker beloofde me dat ik vandaag zou worden terug gebeld...ben benieuwd met wat voor verhaal ze komen. Ik laat het er iig niet bij zitten. Ik heb die laptop gekocht in de veronderstelling dat ik 128mb zou hebben dus dan wil ik dat er ook in hebben.
Pagina: 1