Toon posts:

Visitekaartje maken

Pagina: 1
Acties:
  • 980 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi All! :)

Ik ben bezig met mijn eigen visite kaartje maken het is de bedoeling dat deze precies het formaat wordt van een credit card hiervoor gebruik ik de afmeting 86 x 54 mm (excl snijrand) in een bestand van 300DPI en ik gebruik hiervoor het programma Photoshop CS3.

Het probleem is als ik hem publish door het uit te printen met PrimoPDF en vervolgens het kaartje in Adobe PDF Reader op 100% zet veel groter is dan gewenst.

Ik heb niet heel veel verstand van druk werk en heb ook een aantal tutorials gevolgt voor het opmaken van het kaartje en weet zeker dat ik het juiste formaat gebruik.

Mijn vraag is; In wat voor formaat kan ik het opslaan zodat het precies zo groot wordt zoals het uiteindelijk gedrukt gaat worden? :? 8)7

• Flipwork
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-04-2025
Vanuit Photoshop hoef je niet te printen naar pdf maar kan je het bestand meteen opslaan als pdf, dit zal jouw probleem waarschijnlijk verhelpen!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Waarom gebruik je primopdf en sla je het niet gewoon in photoshop op als pdf?

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Verwijderd

Topicstarter
Flipwork schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 16:57:
Vanuit Photoshop hoef je niet te printen naar pdf maar kan je het bestand meteen opslaan als pdf, dit zal jouw probleem waarschijnlijk verhelpen!
Hoi Flipwork, Bedankt je hebt me wel geholpen met een ander probleem dat was eigenlijk mijn volgende vraag het kwaliteitsverlies maar dat lag dus aan PrimoPDF. Stom van me ik wist niet dat je het als PDF kon opslaan |:( maar goed weer wat geleerd! bedankt! :)

Maar als ik hem nu via photoshop op sla als PDF en het document op 100% zet en vervolgens een creditcard tegen mijn beeldscherm aanhoud is het nog steeds te groot... is dit normaal? Als ik de PDF op 82% zet is hij zowat het juiste formaat op ong 1 mm na...

Als ik de afmeting controleer van mijn PSD is het formaat toch echt correct.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2007 17:10 ]

• DoubleJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-02-2025

DoubleJ

Een ninjja!

Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 17:05:
[...]vervolgens een creditcard tegen mijn beeldscherm aanhoud is het nog steeds te groot... is dit normaal?
Als ik even 'hahahaha' roep weet je genoeg lijkt me? ;)

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:46
Zet je scherm maar eens op 800 x 600 en kijk dan nog eens ;)

Print hem maar eens uit en kijk dan, hij zal precies groot genoeg zijn.

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Verwijderd

Topicstarter
DoubleJ schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 17:08:
[...]

Als ik even 'hahahaha' roep weet je genoeg lijkt me? ;)
Dat zegt idd wel iets maar het is de eerste keer dat ik zoiets maak dus als ik dan zeg dat als ik jou iets voor de eerste keer laat doen/maken wat ik weer vaker gedaan heb en tegen jou zeg hahaha zou jij dan geholpen zijn? Of had je liever een uitleg gehad ;)

Verwijderd

Topicstarter
messi schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 17:13:
Zet je scherm maar eens op 800 x 600 en kijk dan nog eens ;)

Print hem maar eens uit en kijk dan, hij zal precies groot genoeg zijn.
Kijk nu snap ik het, bedankt voor jullie hulp!! :)

• JWfx
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-02-2025
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 16:53:
Mijn vraag is; In wat voor formaat kan ik het opslaan zodat het precies zo groot wordt zoals het uiteindelijk gedrukt gaat worden? :? 8)7
Dat is-ie al! De drukkert drukt in een andere resolutie dan jouw beeldschermpje weergeeft zeg maar. Daardoor past het precies! (Dit is geen wetenschappelijke uitleg, maar het klopt wel ongeveer)
Ik heb er pas ook één gemaakt en zo wer het ongeveer uitgelegd.

Alleen vraag ik me af waaom je PS gebruikt voor het ontwerpen. Waarom niet het veel praktischer Illustrator?

• Savantas
  • Laatst online: 27-01 20:42
met hierboven...
Maar hier even noob-uitleg:
Acrobat Reader (of tegenwoordig Adobe Reader...) heeft van die knopjes welke bepalen hoe groot hij zaken weergeeft. Standaard staat dat op zo groot mogelijk, en dan per 1 of twee pagina's.
En aangezien de computer vrijwel nooit gecalibreerd is hoe groot de monitor is in cm (een 15" kan dezelfde resolutie hebben als een 19", dus dat geeft al een flink verschil) kan hij hem nooit op 'ware grootte' weergeven!
Waar je enkel naar moet kijken is de maat die Acro Reader opgeeft in cm of mm, dat is het enige maatgevende.

-- spuit 11 :( --

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Hahaha ;)

Schermgrootte komt nooit overeen met printwerk (ofja, misschien per ongeluk). Niet naar kijken dus :)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

• Savantas
  • Laatst online: 27-01 20:42
Ligt eraan, bij the Gimp zal je bij de eerste keer opstarten netjes een scherm krijgen waar je moet opgeven hoe groot een bepaald vierkant is (in mm). Zo kan the Gimp netjes rekening houden met de verhoudingen horizontaal/vertikaal en weet ie meteen de dpp verhouding! d:)b Ik vraag me nog steeds af waarom een Adobe (of zelfs Microsoft/Apple) iets dergelijks nooit ingebouwd heeft...

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Photoshop omdat ik dat zo onderhand wel ken ( op de PDF opslaan na ) 8)7
Illustrator is Next aangezien ik me wel meer in dit soort dingen wil gaan verdiepen. Hoor idd van meerdere dat Illustrator daar beter voor is maar goed dat komt dus wel in de toekomst! Ik ben in iedergeval geholpen met mijn vraag dat was voor mij het belangrijkste iig bedankt! :)

• LightTwi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-05-2024
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 17:05:
[...]
en vervolgens een creditcard tegen mijn beeldscherm aanhoud is het nog steeds te groot... is dit normaal? Als ik de PDF op 82% zet is hij zowat het juiste formaat op ong 1 mm na...
Ik wil er geen gewoonte van maken om met nutteloze posts het forum te vervuilen, maar jij haagsuhwaus; You made my day! _/-\o_ Lag effe in een deuk :D

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

LightTwi schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 17:29:
haagsuhwaus; You made my day! _/-\o_ Lag effe in een deuk :D
*O*

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Topicstarter
Graag gedaan :+ hahaha ik kan ook best grappig zijn :o
Dan mag het misschien een hele domme vraag geweest zijn...
Maar zolang ik ervan leer vind ik het toch wel weer slim om het toch te vragen. :*)

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2007 17:36 ]

Pagina: 1