[Vista x86] Internet problemen

Pagina: 1
Acties:

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-02 15:25

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb sinds ongeveer anderhalve week geleden problemen met internet op mijn pc met Windows Vista x86. Ik gebruik Firefox standaard als browser, maar heb het ook geprobeerd op Internet Explorer 7. Mijn probleem is dat ik regelmatig website's niet kan laden, ik krijg dan deze foutmelding in Firefox:
Server not found

Firefox can't find the server at www.google.nl.

* Check the address for typing errors such as
ww.example.com instead of
www.example.com

* If you are unable to load any pages, check your computer's network
connection.

* If your computer or network is protected by a firewall or proxy, make sure
that Firefox is permitted to access the Web.
In IE7 krijg ik een vergelijkbare foutmelding. Het is niet zo dat ik sites helemaal niet kan laden, maar dit krijg ik regelmarig als ik aan het internetten ben. Meestal kan ik de site wel laden na 1 of 2 maal refreshen, maar soms lukt het pas na 10 keer of vaker refreshen. Soms heb ik ook een tijdje (paar minuten tot een paar uur) hier helemaal geen last van, maar daarna begint het weer. Dit probleem heb ik ook met thunderbird, tijdens mails ontvangen en versturen. MSN lijkt hier weinig of helemaal geen last van te hebben, ik blijf gewoon ingelogd de hele tijd en kan gewoon met mensen praten. Ook gamen lukt altijd, hoewel ik soms wel last van lag heb. Downloaden (torrents en anders) geeft ook geen problemen.

Dit is waarschijnlijk een probleem met mijn windows, omdat de PC (ook windows vista x85) van mijn ouders en de PC (windows xp + sp2) van mijn broertje hier geen last van hebben.

Ik ben nu al een tijd lang op internet aan het zoeken waar dit aan kan liggen en heb ook al verschillende dingen gevonden en geprobeerd, maar tot nu toe zonder resultaat. Ik heb alle updates die via windows update te vinden zijn geinstalleerd. Ook heb ik de laatste versie van mijn lan-kaart drivers geinstalleerd. Verder heb ik nog een aantal dingen geprobeerd zoals ipconfig /release en /renew, of ipconfig /flushdns. Had nog wat websites gevonden die voorstelde om IPv6 uit te schakelen (de reden hiervan ben ik even vergeten en krijg die sites niet meer geopend door bovenstaand probleem *zucht*). Dit heb ik ook geprobeerd, maar wederom geen resultaat.

Windows firewall heb ik uit staan en mijn internet verbinding is Chello Extreme (hoewel ik niet denk dat hier hieraan ligt, ik heb niet zo'n 77.* ip adres).

Tijdens het maken van deze post is het wel heel erg... krijg bijna geen sites meer geladen.. ik weet niet meer precies wat ik nog meer heb geprobeerd en kan het nu dus ook niet echt opzoeken.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen want dit begint heel erg irritant te worden en dat ik het duidelijk genoeg heb uitgelegd.

Mij leek dit forum de juiste plek voor dit topic, maar mijn excuses als dit niet het geval is.

[ Voor 0% gewijzigd door Walance op 10-10-2007 19:05 . Reden: typos ]

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-02 15:25

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

Topicstarter
Niemand die mij hiermee kan helpen? :P
Wordt echt steeds meer irritant... en heb nog steeds geen oplossing gevonden..

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb dit ook al een paar keer gehad... Zomaar opeens. Maar na een paar minuten is het opeens over.

Zou het misschien door UPC kunnen komen?

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• Ruffian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-02 19:04
Nee, mijn KPN internet+bellen heeft het zelfde probleem

A life? Where can I download it??