[[Access] Waardes uit ander formulier overnemen

Pagina: 1
Acties:
  • 310 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-07 16:03

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Topicstarter
Hallo,

Ik ben al een tijdje aan knutselen aan een access database.
Ik heb nu 1 tabel met gegevens, die ik vul doormiddel van een formulier.(teven een checklijst voor mij van de genomen stappen). Ik heb hier een button op die verwijst naar een Mailformulier. Nu wil ik als ik dit formulier opend dat hij het vakje aan vult met het emailadres van het vorige formulier. Het onderwerp een standaard tekst. En in het tekstveld vult met een combinatie. Dus Stukje standaard tekst bv "Goedendag, u Username en ww voor... is.Username:(hier de username van ander form) en dit tevens voor het ww.".
Ik heb het visual basic boek hier op het werk al eens doorgelezen maar vind alleen iets van dlookup maar dat is volgens mij niet de goede code.

Ik hoop dat iemand mij in de goede richting kan sturen.

LG OLED C3 65" | Samsung HW-Q900A | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |

• TXC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-12-2025

TXC

Je kunt de controls van een ander formulier rechtstreeks aanspreken. In een tekstveld kun je bijvoorbeeld plaatsen:
code:
1
=[forms]![frm_mijn_formulier]![txt_gebruikersnaam]

• kromme

kromme

Topicstarter
TXC schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 16:23:
Je kunt de controls van een ander formulier rechtstreeks aanspreken. In een tekstveld kun je bijvoorbeeld plaatsen:
code:
1
=[forms]![frm_mijn_formulier]![txt_gebruikersnaam]
Deze code moet ik dan waar invullen?
Ben geen expert in access?

• TXC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-12-2025

TXC

Volgens mij kun je die code gewoon in een tekstveld plaatsen op het nieuwe formulier. In je aan-veld zet je dan de verwijzing die ik in mijn vorige post heb gezet (wel de veldnaam en formuliernaam wijzigen natuurlijk).

• kromme

kromme

Topicstarter
Dit werkt dus niet.
Heeft iemand anders misschien een handige tip.
Heb gisteren tot in de late uurtjes zitten proberen maar krijg het niet werkend.

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
Op het form waar het veld moet worden ingevuld zet je bij 'bij aanwijzen' volgende code:

me![invulveld] = forms![opzoekform]![opzoekveld]

Dan wordt bij het tonen van een record het (invul)veld gevuld. Dit is wel statisch, als je in het opzoekform de waarde wijzigd, is de wijziging nog niet op het invulform doorgevoerd.

Houdoe

Pagina: 1