De 'Pro' moddereter doet zijn intrede :Y)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.062 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:21

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Matched: promod
Naast de 'gewone' (actief +1) en de 'expert' (+2) status komt er nu een 'Pro' status bij.

De 'Pro' is een door de wol geverfde modder die niet alleen actief op de FP is maar ook zeer regelmatig TMF opluistert met commentaar en hulp bied bij het zoeken naar antwoorden.

De pro's worden handmatig uitgezocht, of beter gezegd, de pro's vallen vanzelf al op in TMF vanwege de geëtaleerde kennis van modder. Er zijn geen richtlijnen waar een prospect-pro aan moet voldoen, de crew vist de kandidaten handmatig uit de modderpoel.

Er zitten geen bijzondere rechten aan de pro-status, slechts een titel (FP Mod Pro T.net ProMod) en natuurlijk de pro-power om reacties met een +3 weging te modereren :Y

Het is niet nodig om jezelf aan te melden, maar indien je van mening ent dat iemand pro-mod-voer kan zijn dan mag je dat natuurlijk altijd laten weten, bij voorkeur middels DM.

Komende periode kunnen dus een aantal mensen een kleine statusaanpassing tegemoet zien. Indien iemand onverhoopt niet willen dan hoor ik dat graag en dan maak ik het weer ongedaan.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
Geen matches
Toch weer een handmatig geselecteerde groep :p
Tellen deze nu net als de powermods ook hoger voor de "expertscore"? Of alleen omdat ze sowieso 50% zwaarder tellen?

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Geen matches
Die vraag kan crisp het beste beantwoorden want die mag het coden :).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:39

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Geen matches
Is het niet handig om deze speciaal geselecteerde types een extra power te geven? +5 ofzo, want +3 is niet echt genoeg om een echt grove fout recht te zetten. Sowieso moeten er powermods bij blijven, op zich is dit alleen een symbolische titel, het werkelijk effect lijkt me nog wat beperkt.

Ik neem tenminste aan dat dit bedoeld is om de serieuze modforce meer slagkracht te geven, zodat er minder ingrijpen van powermods nodig is. Een +2 voor een troll heeft nog altijd 2 pro-modders nodig om hem weer terug op -1 te zetten, en dan staat ie nog maar net op -1.

Hoeveel van deze 'expert-plus' moderatoren is ongeveer de bedoeling? Wordt dit een zeer selectieve elite (lees een man of 10), of is dit als een soort vervanging voor de expertmodgroep, waar iedereen kan toetreden, mits enig begrip voor modregels getoond wordt?

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-06 22:49

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Geen matches
Het is juist niet de bedoeling dat een "select" groepje de moderaties gaat domineren. Het rechtzetten door een +5 of +3 uit te delen is dan ook niet de bedoeling.

Hoeveel 'Pro'-eters er gaan komen is niet iets dat we nu al kunnen zeggen of zelfs maar voorspellen. Het is dan ook geen vervanging voor de experts modgroep, meer een extra groepje met wat extra power.

Powermods zullen er altijd blijven om dan wanneer het nodig is in te grijpen. Echter het liefst zo min mogelijk ingrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:04

crisp

Devver

Pixelated

Geen matches
arne schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 17:09:
Toch weer een handmatig geselecteerde groep :p
Tellen deze nu net als de powermods ook hoger voor de "expertscore"? Of alleen omdat ze sowieso 50% zwaarder tellen?
De powermods hebben ook een *3 weging, net als deze 'Pro' mods; in die zin telt hun oordeel dus net zo zwaar als die van de powermods. Verder staan 'Pro' mods boven de modBot.

[ Voor 4% gewijzigd door crisp op 10-10-2007 23:02 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Geen matches
Het was zo, ik weet niet of dit nog het geval is, dat een powermod buiten de 3x weging ook de expertscore vast zette. Dat is wat ik bedoelde met de vraag of ze ook hoger tellen voor de expertscore. Ik ga er vanuit dat dit dus niet het geval is en dat het bij de 3x mod blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

Geen matches
Ook powermods modden weleens gewoon zonder een score vast te zetten. ;) De mogelijkheid om een score vast te zetten is en blijft voorbehouden aan de powermods.

Het enige verschil tussen de experts en de pro's is dat de moderaties van pro's een zwaardere weging, *3 ipv *2, heeft. Dat de moderaties van de powermods ook een weging van *3 hebben is de enige overeenkomst tussen de pro's en de powermods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Geen matches
Ik weet dat de powermods de score niet altijd fixeren. Maar er is wel een periode geweest waarin de expertscore (dus niet de eindscore v/d post) de gemiddelde powermodscore werd wanneer er een powermod een reguliere mod had gedaan. Maar dit is dus niet het geval, aangezien de 3x weging dus de enige overeenkomst is.

offtopic:
zo onduidelijk was ik toch ook weer niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

Geen matches
De bug dat de powermods al de beoordelingen bepaalden is gelukkig niet meer van toepassing. Wel is het zo dat wanneer een powermod de score fixeert, de gefixeerde beoordeling wel bepalend is.

offtopic:
Nee, ik probeer enkel duidelijk de overeenkomsten en verschillen weer te geven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Geen matches
Bepalend waarin?
Want als bijvoorbeeld een powermod de score op -2 heeft gezet, gelden de expert's -1's als gemiddelde voor de modbot. Of is dit alleen het geval bij -2?

Edit:
En is het niet beter om ipv +3 een -2 te maken voor de Pro's?
Want een kwetsende post die +2 heeft gekregen is lastig te compenseren. De powermods moeten dan een andere mogelijkheid hebben om hem echt te verwijderen (-3?), want -2 wordt dan een apart (leesbaar)niveau.

Nog een kleine edit:
+2 wordt sowieso al niet veel gegeven, omdat het een uitmuntende post moet zijn (zeer belangrijke informatie die het artikel mist). Dus imo een +3 is dan niet echt nodig.

[ Voor 62% gewijzigd door Kixtart op 11-10-2007 09:57 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Geen matches
Er wordt hier op een verwarrende manier gebruik gemaakt van +3 voor weging terwijl dat eigenlijk dus *3 betekent ;)

-2 is een score die er voor zorgt dat reacties geheel buiten het zicht worden geplaatst; feitelijk een soort soft-delete dus. Die mogelijkheid is en blijft voorbehouden aan powermods.

Het systeem heeft buiten de mogelijkheid om een score te fixeren (eveneens voorbehouden aan powermods) geen mogelijkheden om een absolute correctie te doen op een gemiddelde score.

[ Voor 23% gewijzigd door crisp op 11-10-2007 10:00 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Geen matches
Hij heeft het over een 3x weging....
Wanneer een powermod een post op -2 fixeerd is de expertscore -1 (of eigenlijk zijn alle mods een punt lager of zo, wanneer je op een -2-post naar je eigen (-1) moderatie kijkt, staat je balkje bij -1).
Wanneer een powermod een post op een voor de mods mogelijke score (alle andere dus) fixeerd, is dit ook meteen de expertscore. Anders zouden de mismods ook alsnog beloond worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

Geen matches
+x weging aangepast naar *x :)

Mod-statusWegingRange
Moderator*1-1 tot +2
Expert*2-1 tot +2
Pro*3-1 tot +2
Powermod*3-2 tot +2

[ Voor 94% gewijzigd door Longbeard op 12-10-2007 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Geen matches
Ok het is duidelijk nu (had het 1e berichtje van crisp gemist (en beetje in de war geraakt :) ))
Dus dan is een +2mismod, waar ik het over had, sneller gecompenseerd.

[ Voor 11% gewijzigd door Kixtart op 11-10-2007 10:08 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:31

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Geen matches
Worden alleen expert modders meegenomen als "pro" of is dit voor iedereen open? Een expert modder hoeft namelijk niet altijd een goede modder te zijn, immers iemand die altijd in het gemiddelde mod (en veel mod) zal automatisch expert modder worden afaik. Een goede mod durft juist ook af te wijken van de mening van de massa imho.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Geen matches
Pro is voor iedereen open Bor. Het enige wat een kandidaat hoeft te doen is goed modden en zich regelmatig op TMF laten zien waar hij (m/v) meepraat en mod-know-how etaleert.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Geen matches
botoo schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 10:17:
Pro is voor iedereen open Bor. Het enige wat een kandidaat hoeft te doen is goed modden en zich regelmatig op TMF laten zien waar hij (m/v) meepraat en mod-know-how etaleert.
Mooi dat er op die manier naar gekeken word ipv het doorschijven van expert modders. Hulde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Geen matches
offtopic:
Implemented zie ik. Opeens FP Mod Pro's hier :+

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Geen matches
Lijkt me handig idd, om makkelijker mismods op de juiste niveaus te krijgen als ze al enorm veel mismods gehad hebben. Op dit moment is dat soms nog te lastig vind ik.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Geen matches
Ff getest en *3 lukt goed. Ook oude moderaties (wel laatste 48 uur) kan ik nu nog een extra puntje geven zag ik.

Is die subtitel FP Mod Pro hier op GoT eigenlijk niet een beetje onzin? Net of iemand ons hier op het forum gaat aanspreken over een moderatie. De status in gallery is toch wel genoeg
Al ziet het er wel leuk uit natuurlijk 8)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Geen matches
Geen onzin Kixtart, een passant zal nu kunnen zien dat hij antwoord krijgt van een die-hard expert.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Geen matches
Eenzijdig topic zo, alleen maar mensen met status :+

* Delerium vraagt zich stiekem af wie nog meer status zou willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Geen matches
offtopic:
Er is in deze draad nu niemand meer zonder titel, heeft ook wel weer wat :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Geen matches
botoo schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 10:44:
Geen onzin Kixtart, een passant zal nu kunnen zien dat hij antwoord krijgt van een die-hard expert.
Op die manier
thnx voor de status dan 8)
ecteinascidin schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 10:48:
Eenzijdig topic zo, alleen maar mensen met status :+

* Kixtart vraagt zich stiekem af wie nog meer status zou willen hebben.
Misschien loopt het 'kleine mismod topic' binnenkort wel storm. Zo'n titel heeft toch wel wat.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Geen matches
Volgens mij moet de Mod-FAQ nog wel ff worden aangepast, want die spreken nu nog over 3 niveaus moderators, dat zijn er dus nu 4 geworden :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Geen matches
De Mod-FAQ is geschreven door Femme, die zal dat tzt ongetwijfeld corrigeren.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Geen matches
wildhagen schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 10:59:
Volgens mij moet de Mod-FAQ nog wel ff worden aangepast, want die spreken nu nog over 3 niveaus moderators, dat zijn er dus nu 4 geworden :)
Dat viel me net ook op. Het is wel zo aangepast. Replace 3 voor 4 en nog een stukje over hoe je pro wordt.
Heeft Femme ook weer wat te doen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Kixtart op 11-10-2007 11:03 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175233

Geen matches
crisp schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 23:01:
[...]
De powermods hebben ook een *3 weging, net als deze 'Pro' mods; in die zin telt hun oordeel dus net zo zwaar als die van de powermods. Verder staan 'Pro' mods boven de modBot.
Wat betekent die laatste zin crisp? Worden de Pro's niet meer door de modbot beoordeeld?

(Niet dat ik verwacht dat enige Pro ooit bang was voor de modbot, of ook maar in de buurt van die 0,4 afwijking kwam. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Geen matches
ecteinascidin schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 10:48:
* Bor vraagt zich stiekem af wie nog meer status zou willen hebben.
Hoeveel zijn er nu eigenlijk en wat is het streefaantal in deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Geen matches
Anoniem: 175233 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 11:04:
[...]

Wat betekent die laatste zin crisp? Worden de Pro's niet meer door de modbot beoordeeld?

(Niet dat ik verwacht dat enige Pro ooit bang was voor de modbot, of ook maar in de buurt van die 0,4 afwijking kwam. )
Inderdaad, Pro's worden niet door de modbot beoordeeld.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Geen matches
Bor de Wollef schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 11:05:
[...]Hoeveel zijn er nu eigenlijk en wat is het streefaantal in deze?
Geen idee. Ik sluit niet uit dat we een waardevol TMF-usert over het hoofd hebben gezien en deze per abuis geen status hebben gegeven. Ik hoop dat die users dus het niet toekennen niet als een motie van wantrouwen zien. Die moeten we dus alleen nog zien op te sporen.

En hoeveel het er zijn? Geen idee, er zit in theorie geen bovenlimiet aan de hoeveelheid maar in praktijk (en ook hierzo dus) zijn iets van 10 mensen wel datgene wat we zoeken. Dan is de bovenlaag dermate afgeroomd dat er weer nieuwe doorstroom kan beginnen :P

[edit]
Cyphax en RM-rf dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Geen matches
De nieuwe modfaq zal het wel binnenkort duidelijk maken, maar is er wel een soort van minimum aan moderaties die je moet doen en eventuele downgrade bij vakanties? (maximumduur wanneer je niet mod)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

Bor de Wollef schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 11:05:
[...]

Hoeveel zijn er nu eigenlijk en wat is het streefaantal in deze?
Er is geen streefaantal, geen minimum en geen maximum. Waar we opletten is of de user een actieve modderetende /TMF'er is. Er is dan ook geen open sollicitatie voor de T.net ProMod functie. Net als GoT-mods wordt je gevraagd voor deze status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
crisp schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 11:06:
Pro's worden niet door de modbot beoordeeld.
Nee, veel erger ;)
Pro's worden door ons (en zeer waarschijnlijk ook door elkaar) bekeken en waar nodig ter discussie geroepen. Dat betekent overigens niet dat een pro foutloos moet kunnen werken, dat is in een dynamische en editbare omgeving als modden sowieso onmogelijk.

We hebben de titel wat aangepast om het meer in lijn te krijgen met de Powermod (T.net PowerMod) naar * botoo T.net ProMod *

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hmm, maar als ik bij ModPerformance kijk zie ik nog steeds mijn afwijking.

Is dit permanent, maar zitten er geen consequenties aan vast, of verdwijnt die modperformance straks gewoon helemaal voor ProMods?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

Afwijkingen hebben de Powermods ook, er zit echter geen consequenties aan. Voor de T.net ProMods geld hetzelfde, je afwijking word bijgehouden echter consequenties zitten er niet aan.

[ Voor 42% gewijzigd door Longbeard op 11-10-2007 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Geen matches
@Kixtart: geen minimum-eis, we merken vanzelf wel wanneer iemand afwezig is en blijft, en alles is bespreekbaar, dus hoeven/willen we daar geen harde lijn voor opstellen.

@wilhagen: afwijking in je modperformance terugzien is een prima manier om je eigen moderaties te spiegelen aan die van anderen, dus er is juist geen reden om dat weg te halen :).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Geen matches
Kixtart schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 10:53:
[...]

Op die manier
thnx voor de status dan 8)

[...]

Misschien loopt het 'kleine mismod topic' binnenkort wel storm. Zo'n titel heeft toch wel wat.
Misschien een linkje op de FP? bovenaan de reacties ofzo? dan heb je een kleine kans dat het opeens storm loopt, nu niet :p

offtopic:
edit: quote toegevoegd, was wel heel ver terug

[ Voor 58% gewijzigd door Arne op 11-10-2007 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Geen matches
arne schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 11:45:
[...]

Misschien een linkje op de FP? bovenaan de reacties ofzo? dan heb je een kleine kans dat het opeens storm loopt, nu niet :p

offtopic:
edit: quote toegevoegd, was wel heel ver terug
Gezien men niet een hele grote groep wil lijkt me dat niet echt handig. Iemand moet imho opvallen door zijn modgedrag ipv zich hiervoor zelf aan te melden. Of bedoel je nu iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Geen matches
Ik had meer het idee dat kixtart bedoelde dat wanneer het topic storm zou gaat lopen, dat zo'n titel wel een toevoeging zou zijn ter duidelijkheid.... Maar nu je het zecht zou ik hem wel verkeerd begrepen hebben :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Geen matches
Klopt het trouwens dat de +3 beoordeling nog niet is doorgevoerd (heb ik ergens overheen gelezen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bor de Wollef schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 20:20:
Klopt het trouwens dat de +3 beoordeling nog niet is doorgevoerd (heb ik ergens overheen gelezen)?
+3 beoordeling is er niet, en volgens mij komt die er ook niet.

De weging van een ProMod is x3 (ipv x2 voor experts en x1 voor normale mods), het is geen nieuw niveau ofzo.

Als er al een niveau bij moet komen zou het eerder de -2 zijn (voor normale users, niet alleen powermods) dan een +3.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Prima plan die ProMod's :)

Zal ik even een nachtdienstenschema voor jullie in elkaar draaien? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

wildhagen schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 20:21:
[...]

+3 beoordeling is er niet, en volgens mij komt die er ook niet.

De weging van een ProMod is x3 (ipv x2 voor experts en x1 voor normale mods), het is geen nieuw niveau ofzo.
Ah, duidelijk verhaal, ik had het inderdaad verkeerd begrepen. Ik moet zeggen dat ik een weging ook beter vind dan het toevoegen van een +3 beoordeling. Thanks dat je dit even verduidelijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

eamelink schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 20:26:

Ben nog wel een beetje wakker :+

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Geen matches
waar blijft dat schema nu dan? :p
Je kan mij beter niet op de zaterdag zetten, dat word niet wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Geen matches
Gaan we nu semafoons uitdelen met Henk erop? :+

Anyway, iedereen met de nieuwe "titel" congrats. Toch een teken dat wij / jullie het goed doen :)

[ Voor 54% gewijzigd door Bor op 12-10-2007 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175233

eamelink schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 20:26:

Volgens mij heeft een andere groep dat schema veel harder nodig.... ;)

Statistieken van crips:
experts: 22295 mods van 292 users = 76 mods/user
powermod: 121 mods van 13 users = 9 mods/user

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Geen matches
Waarom denk je dat hij ons dat schema wil geven dan? kunnen de powermods 's nachts gewoon slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Geen matches
De powermods zijn er meer om echt in te grijpen daar waar het nodig is

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Geen matches
Waar tover jij die statistieken weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Geen matches
Bor de Wollef schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 10:32:
Waar tover jij die statistieken weg?
Die kwamen hier vandaan:
Is onderscheid expert modders en gewone modders wel zinvol?

crisp kan deze opvragen.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-05 13:07
Geen matches
Zo, nu eindelijk de eerste reactie van iemand zonder titel in deze thread :)

Goed concept deze Pro moddereter.

Wat me nog niet duidelijk is, is in welke zin het ook impact heeft op de expert modders en de modbot.
Het levert namelijk hele interessante mogelijkheden om het modgedrag van de expert modders nog verder te verbeteren.

Het lijkt me wel interessant om de modbot bij expert modders de afwijking te laten bepalen tov de pro modders. En juist die afwijkingen of overeenkomsten zou je dan een zwaardere weging kunnen geven dan afwijkingen tov de andere expert modders.

Ik verwacht dat de pro-modders zich wat meer zullen richten op posts waar een goede mod echt nodig is, en wellicht iets minder op posts die al heel duidelijk op het juiste nivo zitten. (waar bv al 30x +1 staat en verder niets)

Dat zou ook expert modders er extra toen kunnen stimuleren om goed en objectief te modereren bij controversiele reacties waarbij de meerderheid van de expert modders zich toch laat verleiden tot mening modden.

Omdat er maar een heel beperkt aantal pro-modders zijn, moet je wel een beetje uitkijken dat een moderatie van een enkele pro-modder teveel invloed heeft op die expert. (ook een pro-modder kan er in theorie een keertje naast zitten :))

Ik kan me zo indenken dat je het pas laat tellen voor de modbot wanneer er tenminste 3 pro-modders hebben gemod op een reactie.
Bij controversiele discussie haal je dat waarschijnlijk met gemak.
Bij de minder belangrijke mods, zul je dat dan waarschijnlijk niet halen, maar dat werkt dan juist gunstig uit voor mijn ideetje over de modbot. (goed modden door een expert modder op belangrijker mods belangrijker laten zijn voor hun score dan "makkelijke" mods)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Geen matches
mjtdevries schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 10:40:
Zo, nu eindelijk de eerste reactie van iemand zonder titel in deze thread :)
* crisp kijkt onder mjtdevries' naam en ziet daar wel een titel staan ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Geen matches
hmm, heb ik het gewoon niet in de gaten gehad dat ik die titel al had, of is er ondertussen iets veranderd? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Geen matches
mjtdevries schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 12:20:
hmm, heb ik het gewoon niet in de gaten gehad dat ik die titel al had, of is er ondertussen iets veranderd? ;)
Die heb je al sinds gistermiddag ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Geen matches
oh....

Ehm, had ik het ook ergens aan kunnen/moeten zien?
(afgezien van hier posten en van jou te horen krijgen dat er een titel bij mijn naam staat ;))

Maar los daarvan, die ideetjes van me over de modbot... Denk je dat iets dergelijks een beetje te bouwen zou zijn, of word dat heel moeilijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Geen matches
mjtdevries schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 13:07:
[...]

Maar los daarvan, die ideetjes van me over de modbot... Denk je dat iets dergelijks een beetje te bouwen zou zijn, of word dat heel moeilijk?
Ik denk dat het nog een beetje voorbarig is om daar nu al naar te gaan kijken; ik denk dat we beter eerst even kunnen afwachten totdat we wat historie hebben opgebouwd van deze Pro-groep om te kunnen bepalen of dat bruikbaar materiaal oplevert om de expert-groep aan te kunnen toetsen :)

Technisch is dat niet zo heel lastig overigens, we hebben het immers ook een tijdje gedaan met de powermods (maar dat bleek achteraf niet zo handig te zijn ;))

[ Voor 12% gewijzigd door crisp op 12-10-2007 13:17 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Geen matches
Overigens wil ik even de brug slaan naar de titel van de heren en dames 'Pro-Modders' op het forum. Ik ben van mening dat deze titel niet kenbaar gemaakt moet worden op het forum. Uit de titel blijkt niet dat het alleen om de FP gaat en nieuwe users kunnen zich dus hierin vergissen. Vroeger hadden we regulars en lite-mods wat eigenlijk het zelfde concept is en dat niet echt werkte (behalve de lite mods).

Dus waarom deze titel zo kenbaar op het forum terwijl het forum er niks mee te maken heeft. Er was mij verteld omdat ze op de FP niet kenbaar genoeg waren, maar dat is onzin imho. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

DaannO schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 13:17:
Overigens wil ik even de brug slaan naar de titel van de heren en dames 'Pro-Modders' op het forum. Ik ben van mening dat deze titel niet kenbaar gemaakt moet worden op het forum. Uit de titel blijkt niet dat het alleen om de FP gaat en nieuwe users kunnen zich dus hierin vergissen.
Ehm, het blijkt wel dat het om de FP gaat, want er staat 't.net' en geen 'GoT'. Het eerste is de FP, de tweede is het forum.

Daarnaast hebben ProMods geen kleurtje, dus ook daaruit kan je al afleiden dat het geen speciale status heeft voor zover het het forum betreft.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

wildhagen schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 13:18:
Ehm, het blijkt wel dat het om de FP gaat, want er staat 't.net' en geen 'GoT'. Het eerste is de FP, de tweede is het forum.
Het is allebei onderdeel van t.net, zeker na de merge is de scheiding vager geworden.
Daarnaast hebben ProMods geen kleurtje, dus ook daaruit kan je al afleiden dat het geen speciale status heeft voor zover het het forum betreft.
ben ik het niet mee eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
wildhagen schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 13:18:
[...]

Jou t.net status suggereert op het forum dat jij meer pro bent dan mij, in andere woorden, jij zult vast meer weten dan mij en in een discussie zullen mensen jou eerder geloven dan mij. Even kort door de bocht ;)

Die titel heeft echter niks te maken mat het forum, echter is het op het forum het meest kenbaar. EN zoals gezegd is t.net niet gelijk de FP maar ook de rest van de site dus daarom is maybe een andere benaming op zijn plaats. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

DaannO schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 13:25:
[...]

Jou t.net status suggereert op het forum dat jij meer pro bent dan mij, in andere woorden, jij zult vast meer weten dan mij en in een discussie zullen mensen jou eerder geloven dan mij. Even kort door de bocht ;)
Eh, als iemand die associatie heeft ligt het eerder aan een gebrekkig kennis van de forumregels en de werking van het forum, dan aan de titel die opeens onder iemands naam staat

Als ik iemand wil beoordelen (qua kennisniveau etc) doe ik dat echt niet op basis van iemands titel, maar op basis van inhoud, eerdere posts etc.
Die titel heeft echter niks te maken mat het forum, echter is het op het forum het meest kenbaar. EN zoals gezegd is t.net niet gelijk de FP maar ook de rest van de site dus daarom is maybe een andere benaming op zijn plaats. ;)
Daarom heet het ook 't.net ProMod' en geen 'GoT ProMod' ;)

Plus, zoals het gezegd het gebrek aan een kleurtje, dat het al duidelijk maakt dat de betreffende user geen enkele status heeft op het forum, maar alleen op de FP.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
wildhagen schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 13:30:
[...]

Eh, als iemand die associatie hebt ligt het eerder aan een gebrekkig kennis van de forumregels en de werking van het forum, dan aan de titel die opeens onder iemands naam staat

Als ik iemand wil beoordelen (qua kennisniveau etc) doe ik dat echt niet op basis van iemands titel, maar op basis van inhoud, eerdere posts etc.

[...]

Plus, zoals het gezegd het kleurtje, dat het al duidelijk maakt dat de betreffende user geen enkele status heeft op het forum, maar alleen op de FP.
Ik denk dat het veilig is om te zeggen dat niet iedereen het zelfde is als jij en zeker ook niet zo over dingen na denkt of de zelfde kennis heeft. Dus om nou iedereen over een kant te scheren gaat ook wat ver in de beoordeling.

T.net is GoT. Gathering of Tweakers is het forum van Tweakers.net, dus de uitlaat van een mercedes heet anders dan de mercedes maar hoort nog steeds bij de mercedes en als je het over de mercedes hebt dan heb je het ook over de uitlaat en de rest en niet alleen over 1 aspect. Het zelfde geld hier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

wildhagen schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 13:30:

Plus, zoals het gezegd het gebrek aan een kleurtje, dat het al duidelijk maakt dat de betreffende user geen enkele status heeft op het forum, maar alleen op de FP.
Waarom dan die status hier op GoT terwijl het voor de FP bedoeld is (en nogmaals GoT == T.Net)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Er zijn ook leden van de frontpage crew die een titel hebben en verder niks met het forum te maken hebben. Zij kunnen hier ook posten. De promods discussieren hier op GoT ook over moderaties en daarom hebben ze een titel gekregen, zie (botoo's reactie op soortgelijke vraag):
Kixtart in "De 'Pro' moddereter doet zijn intrede :Y..."

[ Voor 5% gewijzigd door Kixtart op 12-10-2007 13:44 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

DaannO schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 13:33:
[...]

Ik denk dat het veilig is om te zeggen dat niet iedereen het zelfde is als jij en zeker ook niet zo over dingen na denkt of de zelfde kennis heeft. Dus om nou iedereen over een kant te scheren gaat ook wat ver in de beoordeling.
Het gaat in deze kwestie niet over hoe iemand ergens over denkt, maar over hoe het forum werkt. Op het forum zijn een aantal statussen (HGA, mod, admin etc), en deze status hoort daar dus niet bij. Ook hebben mensen met speciale rechten kleurtjes (rood, groen, roze, blauw etc) en normale users hebben dat niet. ProMods hebben dat ook niet, waardoor dus duidelijk is dat zij niet anders zijn dan gewone users, anders dan dat ze een hogere weging bij het modereren hebben.

Aangezien iedereen de forumregels heeft gelezen (dat moest bij registratie), kan daar volgens mij ook niet echt verwarring over ontstaan?

Het gaat mij er niet om om die titel te hebben (van mij mag-ie rustig weg), maar ik zie simpelweg niet in hoe dit tot verwarring zou kunnen leiden, anders dan bij mensen die de FAQ's zijn "vergeten". Maar dan nog moet je niet iets aan de titel doen om die reden alleen, want dat is symptoombestrijding. Je moet het werkelijke probleem aanpakken, namelijk de mensen die de FAQ's niet kennen op dit soort toch vrij basic punten.

Dat is iig hoe ik het zie.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Geen matches
Erkens schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 13:34:
[...]

Waarom dan die status hier op GoT terwijl het voor de FP bedoeld is (en nogmaals GoT == T.Net)
GoT is een onderdeel van T.Net, en niet andersom.
Die status hier is er omdat het wel handig is zo, in TMF enzo. Wat ik alleen wel vreemd vind is dat het buiten TMF ook blijft; het is ineens veel voller daar links, in een gemiddeld HK-topic oid :+

Verder een prima idee om de score's nog beter bij elkaar te houden, en eventueel ook experts te stimuleren hier meer mee te komen doen en 'nog beter' te modden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Kixtart schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 13:43:
Er zijn ook leden van de frontpage crew die een titel hebben en verder niks met het forum te maken hebben. Zij kunnen hier ook posten. De promods discussieren hier op GoT ook over moderaties en daarom hebben ze een titel gekregen, zie (botoo's reactie op soortgelijke vraag):
Kixtart in "De 'Pro' moddereter doet zijn intrede :Y..."
Alle FP mods met een kleurtje hebben mod rechten op het Forum en zijn mod in dit forum Tweakers.net Moddereter Forum Dat is dus verder logisch.
wildhagen schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 13:43:
[...]

Het gaat in deze kwestie niet over hoe iemand ergens over denkt, maar over hoe het forum werkt. Op het forum zijn een aantal statussen (HGA, mod, admin etc), en deze status hoort daar dus niet bij. Ook hebben mensen met speciale rechten kleurtjes (rood, groen, roze, blauw etc) en normale users hebben dat niet. ProMods hebben dat ook niet, waardoor dus duidelijk is dat zij niet anders zijn dan gewone users, anders dan dat ze een hogere weging bij het modereren hebben.

Aangezien iedereen de forumregels heeft gelezen (dat moest bij registratie), kan daar volgens mij ook niet echt verwarring over ontstaan?

Het gaat mij er niet om om die titel te hebben (van mij mag-ie rustig weg), maar ik zie simpelweg niet in hoe dit tot verwarring zou kunnen leiden, anders dan bij mensen die de FAQ's zijn "vergeten". Maar dan nog moet je niet iets aan de titel doen om die reden alleen, want dat is symptoombestrijding. Je moet het werkelijke probleem aanpakken, namelijk de mensen die de FAQ's niet kennen op dit soort toch vrij basic punten.

Dat is iig hoe ik het zie.
Je kunt mij niet vertellen dat iedereen bij registratie de faq heeft gelezen. Ik in ieder geval niet en ik denk met mij nog velen. Nou zou je kunnen zeggen dat het dan je eigen schuld is, je moet het maar lezen, desalniettemin is duidelijke communicatie ook een pre en dat is dit zeker niet. Het ja, nee, ja, nee spelletje is leuk, maar de titel zorgt gewoon voor verwarring en daar kan je niet omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Geen matches
crisp schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 13:12:
Technisch is dat niet zo heel lastig overigens, we hebben het immers ook een tijdje gedaan met de powermods (maar dat bleek achteraf niet zo handig te zijn ;))
Inderdaad. In de praktijk blijken powermods net als andere moderators nog wel eens fouten te maken waardoor iedereen dan onterecht met (een) hele punt(en) afwijking zit. Als de pro groep groot genoeg is kunnen pro mods wel als referentiepunt gebruikt worden, maar met 25 man verwacht ik niet meer dan 1 of 2 mods per post, waardoor gewone/expert mods veel sneller een afwijking zullen hebben en dan ook vaak met een hele punt.

Wat betreft de titel op het forum; misschien is er een mogelijkheid om de titel alleen in het profiel en bij posts in het moddereter forum te laten zien? Ik kan me wel voorstellen dat hier wat verwarring over zal ontstaan. Voorkomen is dan misschien beter dan genezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Geen matches
Je kunt ze volgens mij het best "Frontpage Pro's" oid noemen. Je kunt er ook nog mod achter zetten maar dat moeten ze zelf maar weten. Alle frontapge crew heeft toch ook frontpage in zijn titel staan, dus waarom de 'pro's' niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Geen matches
@Erkens en Daanno, gisteren hebben jullie in A61 dezelfde vraag gesteld en van mij hetzelfde antwoord gekregen. Dat het jullie niet duidelijk is, is kort gezegd jullie probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Geen matches
DaannO schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 13:53:
[...]

Je kunt mij niet vertellen dat iedereen bij registratie de faq heeft gelezen. Ik in ieder geval niet en ik denk met mij nog velen.
Huh, je hebt toch een vinkje moeten aanvinken dat je met de voorwaarden akkoord ging? Heb je dat dan gedaan zonder te lezen waarmee je akkoord ging? Als je straks gaat werken, ga je dan ook tekenen zonder het arbeidscontract door te lezen, of hoe zit het?

Met alle respect, maar als iemand op die manier bezig is vind ik dat die persoon zelf ook maar de consequenties moet dragen. We zijn hier toch geen kleuterschool waar users die niet doen van wat er redelijkerwijs van ze verwacht mag worden (namelijk lezen waarmee ze akkoord gaan, alvorens daadwerkelijk akkoord te gaan) aan het handje meegenomen moeten worden? Het is hier een techsite, van technici mag je wel een beetje niveau verwachten vind ik.

Eventuele verwarring is dan imho voor eigen rekening van die users, want die verwarring was heel eenvoudig te voorkomen geweest.
DaannO schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 13:56:
Je kunt ze volgens mij het best "Frontpage Pro's" oid noemen. Je kunt er ook nog mod achter zetten maar dat moeten ze zelf maar weten. Alle frontapge crew heeft toch ook frontpage in zijn titel staan, dus waarom de 'pro's' niet?
Hmm, dit zou dan nog een aardige compromis kunnen zijn denk ik. Of show de titel alleen in dit forum, maar ik weet niet of dit code-wise zo makkelijk te realiseren is (crisp?).

[ Voor 19% gewijzigd door wildhagen op 12-10-2007 14:01 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-06 20:15
Geen matches
Ik heb verder weinig toe te voegen aan de discussie. Maar ik ben het wel eens met Daanno: de titel is zo op z'n minst onduidelijk.
ecteinascidin schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 13:59:
@Erkens en Daanno, gisteren hebben jullie in A61 dezelfde vraag gesteld en van mij hetzelfde antwoord gekregen. Dat het jullie niet duidelijk is, is kort gezegd jullie probleem.
Als je een antwoord krijgt, betekent dat niet meteen dat je het ermee eens bent. Daarnaast is A61 niet echt de plaats om erover te discussieren :).

[ Voor 64% gewijzigd door Hoedje op 12-10-2007 14:02 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

Geen matches
DaannO schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 13:17:
Overigens wil ik even de brug slaan naar de titel van de heren en dames 'Pro-Modders' op het forum. Ik ben van mening dat deze titel niet kenbaar gemaakt moet worden op het forum. Uit de titel blijkt niet dat het alleen om de FP gaat en nieuwe users kunnen zich dus hierin vergissen. Vroeger hadden we regulars en lite-mods wat eigenlijk het zelfde concept is en dat niet echt werkte (behalve de lite mods).

Dus waarom deze titel zo kenbaar op het forum terwijl het forum er niks mee te maken heeft. Er was mij verteld omdat ze op de FP niet kenbaar genoeg waren, maar dat is onzin imho. :)
Blauwen hebben eveneens uitsluitend een functie op de FP, dus zullen we het kleurtje en de titel dan ook maar weghelen. ;) Uit de titel blijkt duidelijk dat het hier een frontpage functie betreft, dus ik zie het probleem niet. Tevens is er al tijden een precedent, namelijk de DPC crew.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Geen matches
Duidelijk was het zeker, je was trouwens niet op mijn 2e post ingegaan, echter hoeven wij het er niet mee eens te zijn. Volgens mij hebben er het recht nog om een beleid op tweakers in twijfel te trekken en het te benoemen. Bij deze ;)
Longbeard schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 14:01:
[...]

Blauwen hebben eveneens uitsluitend een functie op de FP, dus zullen we het kleurtje en de titel dan ook maar weghelen. ;) Uit de titel blijkt duidelijk dat het hier een frontpage functie betreft, dus ik zie het probleem niet. Tevens is er al tijden een precedent, namelijk de DPC crew.
FP mods hebben html rechten op het forum en toegang tot het crew forum etc, das nog steeds een substantieel verschil volgens mij. De DPC crew is benoemd met DPC en dat is duidelijk, zoals gezegd is de tag t.net niet duidelijk icm een zwart kleurtje. :)

[ Voor 38% gewijzigd door DaannO op 12-10-2007 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Geen matches
Ik gooi mijn eerdere antwoord in de herhaling over waarom toch een onderscheidende titel:
Een passant/user zal nu kunnen zien dat hij antwoord krijgt van een die-hard expert.
En ja, dit geld 'slechts' voor TMF.
Toch is het niet anders dan andere titels, vrijwel alle titels slaan slechts op een beperkt deel van T.net.GoT maar ze zijn wel bijna overal te zien. 'Rode' (forum) crew hebben weleiswaar geen titel op de FP maar twee regels lager lees je wel dat ze een 'crew' abo hebben en dan is één en één snel opgeteld. Forum-wide staat overal de titel bij, zelfs als een crewlid totaal niets te doen heeft in een bepaald sub-forum en/of er geen enkele rechten heeft.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Geen matches
botoo schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 14:06:
Ik gooi mijn eerdere antwoord in de herhaling over waarom toch een onderscheidende titel:
[...]
Toch is het niet anders dan andere titels, vrijwel alle titels slaan slechts op een beperkt deel van T.net.GoT maar ze zijn wel bijna overal te zien. 'Rode' (forum) crew hebben weleiswaar geen titel op de FP maar twee regels lager lees je wel dat ze een 'crew' abo hebben en dan is één en één snel opgeteld. Forum-wide staat overal de titel bij, zelfs als een crewlid totaal niets te doen heeft in een bepaald sub-forum en/of er geen enkele rechten heeft.
Oke, maar waaruit blijkt dit op het forum dat dit slechts voor TMF geld? Ik maak dat namelijk niet 1.2.3 op uit de titel. Naja, nieuwe users oid niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

Geen matches
DaannO schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 14:02:
[...]

FP mods hebben html rechten op het forum en toegang tot het crew forum etc, das nog steeds een substantieel verschil volgens mij. De DPC crew is benoemd met DPC en dat is duidelijk, zoals gezegd is de tag t.net niet duidelijk icm een zwart kleurtje. :)
DaannO schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 14:07:
[...]

Oke, maar waaruit blijkt dit op het forum dat dit slechts voor TMF geld? Ik maak dat namelijk niet 1.2.3 op uit de titel. Naja, nieuwe users oid niet :P
En dat blauwen toevallig html en crewforum rechten hebben, moet een nieuwe user ook toevallig maar weten. ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Longbeard op 12-10-2007 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Geen matches
Longbeard schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 14:18:
[...]

[...]

En dat blauwen toevallig html en crewforum rechten hebben, moet een nieuwe user ook toevallig maar weten. ;)
Het woord mod maakt daarin een wereld van verschil mbt de DPC crew :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Geen matches
DaannO, hoe ik het begrijp heb je niet echt een probleem met een titel, maar alleen met de naamgeving toch? Wat zou je het liefste als titel zien, bijv: TMF crew net als DPC crew? Misschien als je een goed idee hebt dat het nog wordt aangepast.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Je maakt er dus een arbitrair vraagstuk van over hoe een titel gevormd moet zijn?
Alle FP mods met een kleurtje hebben mod rechten op het Forum en zijn mod in dit forum Tweakers.net Moddereter Forum
Tweemaal nee dus.
De DPC crew is benoemd met DPC en dat is duidelijk,
en
waaruit blijkt dit op het forum dat dit slechts voor TMF geld? Ik maak dat namelijk niet 1.2.3 op uit de titel. Naja, nieuwe users oid niet
Nieuwe users zullen mogelijk ook niet weten wat DPC betekent dus dan is een DPC getitelde net zo onduidelijk als T.net proMod of zelfs willekeurig welke andere titel/kleur. Het feit dat je DPC wel goed lijkt te vinden en T.net ProMod niet komt op mij een beetje over als spijkers op laag water zoeken.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
botoo schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 14:22:
Nieuwe users zullen mogelijk ook niet weten wat DPC betekent dus dan is een DPC getitelde net zo onduidelijk als T.net proMod of zelfs willekeurig welke andere titel/kleur. Het feit dat je DPC wel goed lijkt te vinden en T.net ProMod niet komt op mij een beetje over als spijkers op laag water zoeken.
Volgens mij niet. Het is namelijk een titel die ook opgemerkt kan worden als iets wat voor heel GoT (en de FP) geldt. Er zijn veel makkelijker misverstanden over dan DPC. Dit kunnen jullie toch ook zien :?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Kixtart schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 14:21:
DaannO, hoe ik het begrijp heb je niet echt een probleem met een titel, maar alleen met de naamgeving toch? Wat zou je het liefste als titel zien, bijv: TMF crew net als DPC crew? Misschien als je een goed idee hebt dat het nog wordt aangepast.
Klopt, vandaar:
[...]

Je maakt er dus een arbitrair vraagstuk van over hoe een titel gevormd moet zijn?

[...]
Tweemaal nee dus.

[...]

en
[...]

DPC non-mods hebben geen DPC Crew-mod in hun titel staan, alleen DPC crew. Dus waarom dan niet FP crew of FP Pro voor deze groep?

In deze huidige naam stelling kan je dus DPC niet vergelijken met de Pro mods. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Geen matches
Overigens is je stelling duidelijk DaannO, en dat je ergens iets kenbaar wilt maken is je goed recht, en je hebt er inmiddels antwoord op gekregen. Maar om dit nu tot een 'hakken in het zand' discussie te laten komen is imho niet heel nuttig.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Je vergeet alleen even dat "T.net" een benaming is die slaat op de site, waar het forum immers een onderdeel van is. Dat iemand niet weet wat DPC of TMF is maakt niet uit, daar zit niet een verwijzing in naar de site zelf.
Verander dus dat "T.net" naar FP of TMF ofzo en het is plotseling een stuk duidelijker, ook al ken je de afkortingen niet omdat juist het stukje verwarring dan weg is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Geen matches
Hoedje schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 14:25:
[...]

Volgens mij niet. Het is namelijk een titel die ook opgemerkt kan worden als iets wat voor heel GoT (en de FP) geldt.
Nou nee, want er word in de titel al vermeld dat het alleen voor de FP is (t.net) en niet voor het forum (GoT).
Er zijn veel makkelijker misverstanden over dan DPC. Dit kunnen jullie toch ook zien :?
Over DPC is de kans op verwarring vele malen groter lijkt me, want veel nieuwe members zullen echt niet weten wat DPC betekent, en dus in de war raken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Geen matches
botoo schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 14:25:
Overigens is je stelling duidelijk DaannO, en dat je ergens iets kenbaar wilt maken is je goed recht, en je hebt er inmiddels antwoord op gekregen. Maar om dit nu tot een 'hakken in het zand' discussie te laten komen is imho niet heel nuttig.
Dan trek ik me terug uit de discussie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Het probleem is dat GoT en T.net beide mods hebben, maar deze niet dezelfde functie hebben. GoT-mod is iemand die verstand heeft van regels op GoT en kan zonodig actie ondernemen (soort van 'baas'). Een T.net mod is gewoon iemand die modereert.

Ik snap wel waarom crew niet zozeer als probleem wordt gezien en ProMod wel. Dit omdat er nu geen duidelijke scheiding is (behalve kleurtjes die nieuwe users wel zouden moeten weten)

[ Voor 7% gewijzigd door Kixtart op 12-10-2007 14:32 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Geen matches
Erkens schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 14:26:
Verander dus dat "T.net" naar FP of TMF ofzo en het is plotseling een stuk duidelijker, ook al ken je de afkortingen niet omdat juist het stukje verwarring dan weg is ;)
Dat is een mooie Erkens, en imho bruikbaar
. . . maar . . .
dat lost alleen iets op voor degenen die eigenlijk geen oplossing nodig hebben omdat ze het toch wel weten of er verder geen waarde aan hechten (de vaste users / meubels).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Geen matches
botoo schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 14:32:
dat lost alleen iets op voor degenen die eigenlijk geen oplossing nodig hebben omdat ze het toch wel weten of er verder geen waarde aan hechten (de vaste users / meubels).
ehm, dat snap ik niet? waarom lost dat niks op voor de rest? of ik begrijp je verkeerd, dat kan ook nog natuurlijk :P

[ Voor 22% gewijzigd door Erkens op 12-10-2007 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Voor een 'onwetende' is een titel mogelijk een reden om te denken dat het om iemand gaat die iets meer te zeggen/doen heeft op T.net/GoT. Of er nu DPC, T.net ProMod of FP ProMod in een titel staat zal voor de 'onwetende' weinig verschil maken. De wat meer ervaren users/bezoekers weten dat een zwarte nick geen bijzondere dingen inhoud en als ze willen weten wat het is zullen ze daar vrij simpel het antwoord op kunnen vinden.

Oftewel: wie het niet boeit, boeit het niet, en wie het wel boeit zal het weten of weten te vinden :).
DaannO schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 14:28:
Dan trek ik me terug uit de discussie?!
Ook niet nodig natuurlijk, maar laten we de discussie constructief houden, dan kan er een mogelijke win/win ontstaan.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
omdat een nieuwe user die het verschil niet kent tussen t.net ProMod en een GoT mod ook niet weet dat de FP tweakers.net is en niet GoT?! Laat staan wanneer je er TMF ProMod van maakt, dan lijkt het wel of je TMF mag modereren. Of FP pro => dat zou suggereren dat je goed post oed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Duidelijk is anders, maar ik snap wat je bedoeld denk ik :)
Een change in naam maakt het voor nieuwe users toch niet duidelijker. Als ze iets willen weten kunnen ze het opzoeken (als het in de toekomst ergens in een faq staat). Sowieso, van GoT-mods hoef je normaal al niks te vrezen, dus als ze denken dat T.net ProMod vergelijkbaar is nog steeds niet.

Als in de toekomst blijkt dat we van nieuwe users opeens DM's krijgen over slecht topics/reacties kan er altijd nog wat aangepast worden.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Hehe :P

Het punt was voornamelijk dat nieuwe en misschien minder frequente users meer waarde zullen hechten aan reacties van T.net ProMod's. Terwijl die hele status buiten de FP (en in mindere mate TMF) niets zegt. Maar dat kan wel eens verkeerd overkomen. Daarbij vind ik DPC tot veel minder verwarring leiden dan T.net ProMod. Immers T.net kan ook op GoT slaan, als alles overkoepelende naam. Een voorstel zoals dat van Erkens lijkt me dan al zo'n beetje alle verwarring wegnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Geen matches
Een reactie van een GoT-mod buiten z'n eige stekkie is ook geen waardwaarde :P

Een huiskamer mod hoeft bijvoorbeeld niet veel ervaring te hebben met netwerken. Ze zijn ervoor om het subforum in goede banen te leiden en hebben in dat sub-forum meestal wel veel ervaring en kennis.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik denk dat de meeste nieuwe gebruikers er geen probleem van maken en al helemaal geen onderscheid zullen zien tussen de ProMod en bv DPC (waarvan de meeste niet eens zullen weten wat het is verwacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:06

SmartDoDo

Woeptiedoe

Normaal gesproken is het wel prettig als iets wat niet duidelijk is gewoon verhelderd wordt. Helemaal nu je in een publiek forum verwijst naar iets wat maar weinig mensen kunnen lezen maakt dat de zaak niet duidelijker ;)

Mij viel de nieuwe "crew" ook op en wil deze enthousiaste mensen iig succes wensen bij hun taken :)

Wat betreft de titel zou er wat mij persoonlijk betreft wel kritisch naar gekeken mogen worden want ik deel de mening van DaannO dat er verwarring kan ontstaan. Of dat daadwerkelijk het geval zal zijn is niet te bewijzen noch te ontkennen.

De titel T.net ProMod zou mij als doorsnee user toch doen denken met iemand te maken te hebben die iets te zeggen heeft. Dat is ook zo, maar niet op het forum waar de die titel zichtbaar is. Het schermen met faq's is op zich wel terecht echter weten we allemaal dat vrijwel niemand alle regels uit z'n hoofd kent :) Het gaat er dus om om zo goed mogelijk te communiceren met zo min mogelijk kans op een verkeerde interpretatie.

Dat een willekeurige user een T.net ProMod aanziet voor meer dan zou horen vind ik echt geen vreemde opmerking en iets waar terecht over nagedacht mag worden.

Om de DPC-crew even aan te halen, die heten ook niet voor niets DPC Crew en vallen dus duidelijk onder DPC. De term T.net is imo te algemeen, ik val er zelf imers ook onder, en FP of Frontpage zou imo de lading veel gerichter dekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Geen matches
TMF Pro dus.

De wildgroei aan titels is trouwens niet louter hieraan gerelateerd en hoewel je users tegemoet kan komen betekend dat dan wel dat vrijwel geen enkele titel bruikbaar meer is. Zelfs blauw is op GoT overbodig want op FP-fora na volstrekt krachteloos (maar da's al een 5 jaar ouwe rant)
Pagina: 1 2 Laatste