[XP] Upgrade installatie Home naar Pro werkt niet goed*

Pagina: 1
Acties:

• Harrie van Til
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:06

Harrie van Til

Doe maar blauw

Topicstarter
Hee,

Ik heb dit probleem niet in de FAQ kunnen vinden, dus misschien kunnen jullie me verder helpen.

Ik had zeg maar eerst Windows XP Home edition op de computer staan, echter het ik die niet binnen 30 dagen gevalideerd, omdat de cd-rom maar voor 1 computer bestemd was en deze al op een andere pc geinstalleerd was. Nu heb ik een XP Proffesional Service Pack 2 Cd-rom in me computer gedaan en deze geinstalleerd.

Ik weet vanaf hier niet precies wat ik heb aangevinkt, maar de installatie verliep gewoon goed en de pc startte uiteindelijk op als Windows XP Proffesional. (ik heb het op de C schijf geplaatst) Verder had ik nog een partitie, schijf D, waar geen gegevens verloren zijn geraken.

maar nu stuitte ik echter op 2 problemen:

1. internet doet het niet, ik kan niets nieuws configureren, omdat de computer aangeeft dat alles al is geconfigureert. Internet doet het echter niet en ik kan hier nergens wat over vinden.

2. Mijn C:/Program Files , staat nog vol met oude bestanden, deze staan echter niet op het bureaublad en in het menu start. Ook D:/ staat nog vol, dat was eerst Mijn Documenten toen ik nog XP Home edittion had. Nu is echter mijn documenten leeg en heeft de map Mijn Documenten op D:/ een andere naam gekregen.

Ik heb geprobeerd om Windows vervolgens weer opnieuw te installeren, maar dat lukt gewoon niet. Ook kan ik niet de C:/ schijf formatteren, hij geeft aan dat het niet kan. Ik moet alle dingen die met de C:/ schijf te maken hebben afsluiten en vervolgens opnieuw probere, maar dat lukt gewoon niet.
Ik heb geen floppy disk.

Hopelijk kunnen jullie me hiermee helpen.

EV6 77kWh, Light, Gravity Blue MY2024

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:59

DarkSide

theres no place like ::1

Hoe wil je formatteren? vanuit windows? gaat niet lukken.
gewoon booten van CD dan krijg je de optie om een partitie uit te zoeken om XP te installeren.
Daar kan je ook kiezen om partities te verwijderen. verwijder je C partitie (wees zeker dat daar XP geinstalleerd op staat en geen andere data!).
Vervolgens creeer je een nieuwe partitie op de vrijgekomen ruimte. En kiest om de partitie te formatteren (mag snel, mag NTFS dan wel FAT zijn). En installeer XP vervolgens.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:43
Je kunt ook gewoon de C partitie kiezen dan vraag die vanzelf om te formateren, dit moet namelijk altijd voordat je windows xp opnieuw instaleert, waarschijnlijk dat je de vorige keer upgrade hebt uitgevoert, dan blijven alle oude bestanden namelijke gewoon staan.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik heb maar even wat normaals van de titel verzonnen, want probleem zegt hoegenaamd niks ;)

Dat je programma's niet meer op je desktop staan klopt, want je nieuwe installatie 'weet' namelijk helemaal niets van de door jou onder Home geinstalleerde software af.
Die zal je dus weer opnieuw moeten installeren.

Dat je vanuit Windows zelf je C: niet kan leegmaken lijkt me vrij logisch eerlijk gezegd, dat is een bescherming tegen user error ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device