[PHP] Wordpress probleempje

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:08
Beste mensen ik gebruik de blog tool Wordpress met de K2 plugin en is hier te vinden: http://www.michielvanaalst.com/traveling/ Ik wil op deze site een paar menu links erbij maken (die bovenaan staan). Ik wil dat deze links gewoon geladen worden in de site zelf, dus zeg maar in het witte vlak met dezelfde opmaak. Dus het gedeelte tussen de 2 blauwe front en bottemheader.

Ik heb met veel moeite er een knop "test" bij weten te maken, maar als je hier op drukt opent die de site op de vole pagina.

Ik weet dat het mogelijk is want hier werkt het ook: http://kruyt.org/wordpress/ druk bijvoorbeeld maar op google map.

Dit is mijn eerste site die ik probeer te maken met php dus ben nog al wat nieuweig maar ik plak er wat code bij misschien kan iemand er wat mee:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<div id="header">

<h1><a href="<?php echo get_settings('home'); ?>/"><?php bloginfo('name'); ?></a></h1>
        <p class="description"><?php bloginfo('description'); ?></p>

<ul class="menu">
            <?php if ('page' != get_option('show_on_front')) { ?>
            <li class="<?php if ( is_home() or is_archive() or is_single() or is_paged() or is_search() or (function_exists('is_tag') and is_tag()) ) { ?>current_page_item<?php } else { ?>page_item<?php } ?>"><a href="<?php echo get_settings('home'); ?>/" title="<?php echo get_option('k2blogornoblog'); ?>"><?php echo get_option('k2blogornoblog'); ?></a></li>
            <?php } ?>
            <?php wp_list_pages('sort_column=menu_order&depth=1&title_li='); ?>
<li><a href=/gallery2>test</a></li>
            <?php wp_register('<li class="admintab">','</li>'); ?>
        </ul>

</div>

uitleg: <?php wp_list_pages('sort_column=menu_order&depth=1&title_li='); ?>
geneert de links volgens mij, daaronder mijn toegevoegde link en daaronder een admin knop die je alleen ziet als je ingelogt bent.

[ Voor 6% gewijzigd door Mich op 10-10-2007 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

Dit heeft weinig met PHP te maken en meer met een begrip van hoe navigatie in HTML werkt met en zonder frames vermoed ik. Als je kijkt naar de URL waar jouw link (test) naar verwijst en de URL van de link op kruyt.org, dan zie je dit:

Jouw URL: /gallery2
Kruyt.org URL: kruyt.org/wordpress/wp-gallery2.php?g2_view=map.ShowMap

M.a.w. je linkt naar een opensource fotoalbum voor zover ik kan zien, terwijl men op kruyt.org linkt naar een module/plugin voor WP (dat dus ook netjes de layout van de site behoudt).

Aangezien je geen gebruik maakt van frames (of bijv. include files) gaat jouw link dus inderdaad de layout van je Gallery2 photoalbum module gebruiken en niet de WP layout. Als je geen gebruik wilt maken van het WP fotoalbum dat men op kruyt.org gebruikt zul je je dus in de code achter Gallery2 moeten verdiepen en je WP layout moeten nabootsen.

[ Voor 7% gewijzigd door Crayne op 10-10-2007 16:21 ]

Mijn Library Thing catalogus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 10:11

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Volgens mij geef je het een stuk verderop mee in de class.
(class="menu"......)

Hier geef je waarschijnlijk verschillend gedrag aan per knop. ( post het deel menus van je css eens....)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
^ wat Crayne zegt.

Ik heb nog wel een toevoeging: wp-gallery2, dat op kruyt.org gebruikt wordt, is een wordpress module die... jawel... Gallery2 integreert in je website.

http://wpg2.galleryembedded.com/index.php?title=Main_Page

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

Xander schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 16:19:
^ wat Crayne zegt.

Ik heb nog wel een toevoeging: wp-gallery2, dat op kruyt.org gebruikt wordt, is een wordpress module die... jawel... Gallery2 integreert in je website.

http://wpg2.galleryembedded.com/index.php?title=Main_Page
Mja, heb even snel nog wat gezocht en WPG2 (http://wpg2.galleryembedded.com/index.php?title=Main_Page) is wat je zoekt. Als je dat al geïnstalleerd hebt, is er blijkbaar iets fout gegaan. Als je een standaard installatie van Gallery2 hebt gedaan, zal dat zo niet samenwerken met WP zoals je dat wilt.

Mijn Library Thing catalogus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Dat zeg ik. :P
Als je dat al geïnstalleerd hebt, is er blijkbaar iets fout gegaan. Als je een standaard installatie van Gallery2 hebt gedaan, zal dat zo niet samenwerken met WP zoals je dat wilt.
Die WPG2 heeft een bestaande installatie van Gallery2 nodig, dus dat is tot zover prima. Module erbij en gaan... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
hmmz daar zat ik idd ook aan te denken. Er is idd een plugin om gallery2 aan wordpress te linken en die gebruik ik ook, maar ik kan alsnog niet achterhalen waar die dan precies heen linkt.

Op men site is het de knop WPG2 die linkt naar men fotoalbum. Ik moet er dus achterkomen naar welke file die linkt en die gaan aanpassen omdat ik ook zo een google map link wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
dat zal hem wel wezen ja, lol hoe simpel eigenlijk had ik zelf moeten zien.
ik kan alleen niet testen omdat internet raar doet :S t.net kan ik nog net kijken maar voor de rest houdt het op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
hij linkt naar page_id13

kan ik ook acherhalen welke file dat is, dan kan ik die is ff inzien
Pagina: 1