Dell DRAC 2: Redirected console is readonly?

Pagina: 1
Acties:

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:09
Ik heb hier 2 Dell 2550 servers staan. Daar zijn een paar weken geleden DRAC-II kaarten in gezet om ze zo remote de console te kunnen benaderen.

Veel documentatie kon ik er niet over vinden, maar ik heb nu uit om38_win_managed_systemA00.exe racconf.exe gevonden, in racconf.ini het ip-adres gezet en bij AdminEntry0 een username en password ingevuld. Hierna heb ik met een bootable floppy de ini in de Drac geladen en deze gereboot.

Tevens heb ik de client geïnstalleerd. Als ik deze start dan kan ik remote access aanklikken en dan in de redirection bar console redirection aanzetten. Ik krijg nu precies te zien wat er op het scherm staat. so far so good.

Echter, ik kan niet typen. Ik kan op het toetsenbord doen wat ik wil, er worden geen toetsenaanslagen doorgezonden. En dat is niet de bedoeling natuurlijk :P

Wat doe ik verkeerd?

- Configuratieinstelling?
In racconf.ini wordt met geen woord over de console gerept, de console redirection in de bios gaat alleen over de seriële poort

- IE7 die niet meer compatible is met 5.0 (of net welke versie er gebruikt werd toen de Drac2 nieuw was)? In Firefox werkt het sowieso niet, dan wil de client niet opstarten. Sterker nog, de default browser van Windows moet op IE staan :X ;( anders start hij niet. Ga ik met FF naar het HTML-bestand dat in IE geopend wordt dan krijg ik maar de helft te zien.

Specs servers:
- Dell 2550
- Drac 2
- CentOS 4.5 en CentOS 5

Specs werkstation:
- XP SP2
- IE 7

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock