Ik wil geen verdere discussie aangaan, maar ik vind ook dat er platen tussen zitten die idd beter weggelaten konden worden doordat ze teveel op een ander lijken. Toch vind ik dat je zeker mooie plaatjes ertussen heb zitten. Ik vind nummer 11 bijvoorbeeld echt een hele mooie plaat, maar omdat je die ertussen heb kon je bijvoorbeeld 8,9 en 10 rustig weglaten omdat die in het niets vallen vergeleken deze en toch qua kleuren en opstelling hetzelfde overkomen.
Toch vindt ik wat je probeerd neer te zetten goed en creatief en dan heb ik het vooral over de laatste uit de reeks. Dus voortaan even letten op de samenstelling van foto's binnen je testcase en uitblinken die erg afwijken van de rest van een reeks zou je best in de solotest/show case topics kunnen proberen.
En 11 vindt ik persoonlijk showcase waardig!
Verder wat kritiek of complimenten:
1: Mooie foto, toch springt de boot er niet echt uit wat ik dus liever gezien had.
2: Ook wel mooi maar wel een beetje cliche beeld.
3: Oogt saai, omdat de nadruk niet genoeg is gelegd op het personage, de foto verteld niets.
4: Wel een aardige foto
5: Weggooien, deze verpest de sfeer in de reeks die je laat zien.
6: Misschien had je door meer te spelen met standpunten en afstanden de foto wel spannender kunnen maken.
7, 8, 9 en 10: Leuk effect dat je probeerd te berijken. Jammer van foto 9 dat het personage niet helemaal in het donker valt en de hoeveelheid van dit soort foto's in je serie is overdone.
11: Geweldige foto, kan op mening gebasseerd zijn maar ik vind deze plaat sinds de eerste keer dat ik heb zag tot het moment dat ik deze beoordeling schrijf erg lekker wegkijken. Soms heb je dat met foto's
Verder vind ik opmerkingen als Dit is niet testcase waardig een beetje overdreven, volgende keer op de samenstelling van je foto's letten en echt alleen de uitblinkers posten. Het wil wel eens helpen op eventjes een tijdje te wachten en je foto's vaak goed kritisch te bekijken voordat je een serie samensteld. Zo had ik toen ik voor het eerst hier iets van me werk poste een plantje gefotografeerd dat ik toen helemaal geweldig vond... had net nieuwe macrolens dus ik blij en gelijk me resultaat posten. Naderhand veel kritiek (wat wel terecht was omdat ik het gelijk in de solo showcase had gedropt) ging ik zelf ff kritisch naar me foto kijken en zag na een week of 2 toch in dat het idd wel meeviel hoe bijzonder de foto was.
Verder is vaak de beoordeling van foto's ook vaak op meningen gebaseerd dus leer zelf goed technisch te kijken naar je plaatjes. Soms kun je wat met kritiek doen en soms kun je het naast je neerleggen. Een modefotograaf zal bijvoorbeeld veel kritischer antwoorden op een modefoto omdat hijzelf hiervoor een bepaalde visie en manier van werken heeft opgebouwd, en dan ziet hij een foto van een gebouw die hij veel minder snel zal afvallen omdat hij simpelweg niet goed kan inbeelden hoe hij deze foto zelf zou maken of kan verbeteren op de juiste manier. In ieder geval succes met je fotografie