Is het mogelijk om bij het aanloggen op een Windows 2003 Terminal Server alleen de domein optie te geven, dus niet het lokale systeem?
Mark
Mark
Daarmee voorkom je dat mensen aan de console gaan staan en inloggen. Verder niets.sanderdam schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 20:23:
Door de Log on Locally policy te deny'en?
en de mstsc /console optie niet kunnen gebruiken. Dus ze hoeven niet perse achter de console zelf te staan.Jazzy schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 21:02:
[...]
Daarmee voorkom je dat mensen aan de console gaan staan en inloggen. Verder niets.
Interessante vraag trouwens, zou ik ook wel willen weten.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Verwijderd
Dan kan je ook nog je .rdp files beter provisionen of je users opvoeden dat ze hun UPN gebruiken.mvandek2 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 20:19:
De TS is uiteraard onderdeel van een domein. Ik hoopte dat dit via een policy zou kunnen, het gaat nogal eens mis dat mensen lokaal proberen aan te loggen op de server.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Het probleem zal ook niet zijn dat ze lokaal inloggen maar dat ze lokaal in proberen te loggen.alt-92 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 22:36:
Users kunnen toch niet inloggen als ze toch per ongeluk het machinedomain selecteren, of je moet voor iedereen ook nog eens local accounts hebben aangemaakt?
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Verwijderd
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq