Toon posts:

SuSe wireless LAN drivers installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Gister heb ik Linux Suse 10.2 gekocht en geinstalleerd op mijn laptop. Ik moet zeggen dat alls goed gegaan is, alleen krijg ik mijn wireless lan kaart niet geinstalleert. Ik heb verschillende tutorials proberen te volgen maar kom er echt geen wijs uit.
De drivers heb ik gevonden (linux drivers van Intel 3945 wireless)
Kan iemand kort uitleggen hoe dit werkt of waar ik moet beginnen?
Alle hulp is welkom.

Groeten

• flapdrol85
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Je zult echt meer info moeten geven:

- welke laptop heb je (en welke onderdelen zitten daar in)
- waar heb je de drivers vandaan (source of package manager)
- geef bijvoorbeeld eens de output van dmesg en ook van lsmod en lspci

zonder deze info beginnen we weinig. En natuurlijk het belangrijkste, wat heb je al geprobeerd?

Verwijderd

In de .tar.gz zit een text file met de naam INSTALL. Hierin staat beschreven hoe je de driver moet installeren.

Mijn ervaring met dit soort dingen is dat je even moet weten hoe het zit. Dan wordt het logisch, en doe je het een volgende keer met twee vingers in je neus.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Hmm... bij m'n opensuse 10.2 stonden de drivers voor wireless iig op de non-oss addon-cd. Ik weet zo niet hoe het met de niet-open versie zit...

Dit werkte zowel voor m'n dell als m'n zepto prima (tijdens de installatie al)! Kun je niet gewoon in yast zoeken naar die drivers? Dan installeert ie ze automatisch

[ Voor 4% gewijzigd door steveman op 10-10-2007 23:44 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• freyk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-01 12:48
Als je zeker weet dat je die Intel3945d drivers nodig hebt, dan hoeft je alleen maar ff een non-oss installatie bron aan je yast te koppelen, via yast -> software installation Intel3945 in de lijst zoeken om het te installeren, de boel in stellen bij je netwerk instellingen.

Maar waarom opensuse 10.2 kopen, als 10.3 net een halve week uit is?