Mobiele werkplek

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Linke Loe
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23:04
Hallo allemaal,

Een klant van ons wil een mobiele werkplek creeren. Dat wil zeggen, hij wil het een en ander (PC, Stickerprinter en draadloos netwerk) in een verrijdbare kast zetten, zodat hij deze kan gebruiken waar hij maar wil. Dit betekent dat de kast moet worden voorzien van accu's, die iedere avond opgeladen moeten worden. Deze accu's moeten de apparatuur zeker voor 12 van stroom voorzien.

Weet iemand of een dergelijke oplossing bestaat en waar ik het aan kan schaffen?

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-02 21:19
Wat heb je zelf al gevonden? Ik zie geen referenties van sites waar je al rondgesnuffeld hebt???

Carpe Diem

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Google, de search alhier al geprobeerd?
Je geeft niet aan wat je zelf wel/niet hebt gevonden.

Heb je al eens geinformeerd bij een elektromonteur over de mogelijkheden?
De klant al eens laten kijken naar een stevige laptop+mobiele printer?

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 15:25

KatirZan

Wandelende orgaanzak

1 ding : UPS ;)

Wabbawabbawabbawabba

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-02 02:34
flightcase met UPS of laptop :)

• Linke Loe
Ik heb al gegoogled naar de term 'mobiele werkplek' en dergelijke, maar dan krijg je eigenlijk alleen maar oplossingen om mobiel te werken met laptop en UMTS of iets dergelijks. Andere oplossingen die je te zien krijgt gaan over tijdelijke kantoorruimte...

Een UPS houdt de apparatuur toch niet een hele dag in de lucht?

• muppet99
Ik zou gewoon een zeer zuinige laptop aanraden en een stickerprinter op USB (evt. met batt.) Dan bespaar je jezelf een hoop gekloot met accu's. En qua prestaties lijkt het mij niet dat de laptop echt zal onderdoen t.o.v. een desktop.

Carpe Diem

• Linke Loe
Nog even voor de duidelijkheid, het is niet de bedoeling om met een laptop en een klein labelprintertje te werken. Het moet een PC zijn, een Zebra Z4m stickerprinter, een switchje en een Wireless ethernet bridge. Deze moeten in de kast komen en moeten minimaal 12 uur lang kunnen draaien op accu's.

• muppet99
Ik denk toch dat je het moet gaan zoeken in massa's UPSén. Hopelijk leveren die genoeg power om 12 uur achter elkaar te werken. Een pc en een flinke printer zuipen aardig wat wattjes weg, dus ik denk dat die kast verrijdbaar wordt mits je er een heftruck aan vast last.....

Carpe Diem

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-01 17:21
moet het echt een sterke pc zijn? anders kun je er toch gewoon een mobile cpu in doen die zowat geen prik nodig heeft? ik heb er geen verstand van, maar dit lijkt me toch vrij makkelijk te realiseren, bij mijn oude werk hadden ze dit namelijk ook. was een of ander windows mobile aangedreven os en ook een sticker printer en scanner. ook wifi enzo. Dat ding ging makkelijk een dag mee.

Edit: met scanner bedoel ik barcode scanner

[ Voor 5% gewijzigd door LeVortex op 10-10-2007 14:57 ]

• bitflusher
  • Laatst online: 15:03

bitflusher

flushed die *** pc

dit zou ik doen:

koop bij conrad een metertje waarmee je het verbruik van de hele opstelling kan meten: Energiekostenmeter Energy Check 3000
Bestnr.: 125390 - 89

sluit je hele opstelling aan op een flinke stekkerdoos en kijk wat het verbruikt.

bereken dan hoeveel er verbruikt zou worden in 12 uur en zoek er een ups bij uit

mocht je geen ups kunnen vinden die genoeg power levert probeer dan:

underclocken, andere beeldeschermen, een laptop te varieren in je opstelling

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Linke Loe schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 14:31:
Nog even voor de duidelijkheid, het is niet de bedoeling om met een laptop en een klein labelprintertje te werken. Het moet een PC zijn, een Zebra Z4m stickerprinter, een switchje en een Wireless ethernet bridge. Deze moeten in de kast komen en moeten minimaal 12 uur lang kunnen draaien op accu's.
Dan heb je HEEEEEEEL veel UPS'en en/of accu's nodig...
Ik heb een 2200VA SmartUPS gehad die groter was dan de PC die hij moest voeden, en meer dan 3 keer zo zwaar (kilotje of 50) en dat hield dan 45 minuten vol...
En dat is dan een van de grootste normale UPSsen die er zijn. 3000VA is het maximum wat je in normale vorm kan krijgen. Daarna worden het complete 19" racks met accu's er in, wat dus niet meer normaal rond te rijden is.

Daarnaast start een UPS niet als hij zonder netspanning zit. Draaiend van de netspanning afhalen kan wel, dan gaatie door.

PC's zuipen gewoon teveel stroom om de hele dag op accu's te draaien.
Een zuinige laptop met een grote UPS zou nog wel eens moeten kunnen.
Zuinige laptops (a-la MSI S262 b.v) doen een uur of 3 a 4 op een accu. Met UPS zou je dan nog even verder moeten kunnen.
Een mini labelprintertje zou niet teveel extra belasting moeten opleveren, dus dat kan dan wel.

Een volledige PC op accu's voor een hele dag gaat gewoon niet werken.
Ze zijn veel te inefficient met energie.

[ Voor 8% gewijzigd door McKaamos op 10-10-2007 15:07 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:16
offtopic:
draadloze stroom

een UPS voor zo een installatie is toch wel erg zonde :O

ik hoor hier meerdere malen laptop, maar je hebt ook Thin Clients natuurlijk!
sommige gebruiken maar 15% energie tov een pc!

you had me at EHLO

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

TheNymf schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 15:07:
offtopic:
draadloze stroom

een UPS voor zo een installatie is toch wel erg zonde :O

ik hoor hier meerdere malen laptop, maar je hebt ook Thin Clients natuurlijk!
sommige gebruiken maar 15% energie tov een pc!
Dat is inderdaad wel een goed idee. Daarnaast worden die vaak gevoed met 12volt, dus dan kan je direct van accu's tappen zonder conversiestappen er tussen, wat de efficientie ten goede komt.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Jofel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 16:14
Ik begrijp niet waarom er al zo snel voor één oplossing is gekozen, zijnde "Het moet een PC zijn, een Zebra Z4m stickerprinter, een switchje en een Wireless ethernet bridge. Deze moeten in de kast komen en moeten minimaal 12 uur lang kunnen draaien op accu's.".

Mijn advies zou zijn: ga een stapje terug met die klant en vraag wat voor werkzaamheden hij wil doen en ontwerp hier dan een oplossing voor. Nu is je scope al erg nauw en zoek je eigenlijk een oplossing voor een accu probleem terwijl je klant een oplossing nodig heeft voor een bepaalde taak.

Verwijderd

McKaamos schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 15:05:

Daarnaast start een UPS niet als hij zonder netspanning zit. Draaiend van de netspanning afhalen kan wel, dan gaatie door.
Met die SmartUPS kan dat wel :) Aan knop even ingedrukt houden en hij gaat aan (tenminste, bij m'n 3000VA, maar volgens mij is die vrijwel identiek).

Maar als ik die printer al zie en er moet ook nog een pc bij, dan gaat dat nevernooit 12 uur op accu's draaien, of je moet het niet erg vinden om een extreem grote zware kar met accu's te hebben.
Waarom zou het uberhaupt zo "mobiel" (dat is 't in feite niet en wordt het ook nooit) moeten zijn? Overal is toch wel een stopcontact te vinden?

Verwijderd

Misschien zoiets eraan hangen ?
Afbeeldingslocatie: http://www.tweedehands.net/pics/00/00/58/57/47/1c.jpg
;)

laptop of pc met een mobile processor zou heel misschien nog kunnen op met een rij accu's maar op den duur houdt het op denk ik.
APC heeft trouwens een calculator op de website staan, misschien kan je daar 's kijken.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:41

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Bij een project van mij hadden ze ook zoiets nodig. Uiteindelijk hebben ze zelf (eigen TD) een verrijdbare kast met daarin PC, accu, omvormer en oplaadapparaat geklust, een oprolhaspel met netsnoer er aan en een beeldscherm er boven op.
Werkte geweldig.
Let wel even op hoeveel accu's nodig hebt. Voor een PC met monitor mag je best wel 150W rekenen, als dat 12 uur zonder opladen moet werken moet je 1800Wh aan accu's hebben. Dat is 150 Ah aan accu's, en dat zijn flinke jongens (standaard autoaccu is 60-80Ah).

Ik zou zeker naar energiebesparende opties kijken: simpele PC met TFT scherm. Een laptop zou nog beter zijn.

Signatures zijn voor boomers.

• bitflusher
  • Laatst online: 15:03

bitflusher

flushed die *** pc

er kan natuurlijk ook gebruik gemaakt worden van mobiele stroom:
nieuws: Wetenschappers verlichten lamp met draadloze energie

meer ontopic:
er is trouwens een verschil tussen in 12 uur ieder uur een paar minuten gebruiken en de rest idle en 12 uur intensief gebruiken. in het eerste geval zou het eventueel nog kunnen als de pc na 5 minuten op stand by gaat

Pagina: 1