Foutmelding bij opstarten CCC

Pagina: 1
Acties:
  • 697 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cpt.Iglo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-03 14:02
Ik heb een probleem met het Catalyst Control Center waar ik maar niet uit kom.
Zo gauw ik het op wil starten, of als het op wil starten als ik windows op start krijg ik de volgende melding:

Could not load file or assembly 'CLI.Implementation, Version=2.0.2789.36944, Culture=neutral, PublicKeyToken=90ba9c70f846762e' or one of its dependencies. Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.

Ik dacht eerst dat het aan de .NET framework lag, want daar gaf hij eerst een foutmelding over. Dus de juiste framework geinstalleerd, maar nu krijg ik deze melding.

Als ik de foutmelding bij Google intype krijg ik alleen de volgende hit waarvan ik ook niet veel wijzer wordt:
http://www.computerhilfen.de/hilfen-5-193807-0.html#

Heb de tip die in dat topic verteld wordt al geprobeerd, dat helpt helaas ook niet.
CCC opnieuw installeren en de Catalyst 7.8 drivers installeren evenmin.
Ook heb ik Windows al meerdere malen opnieuw geïnstalleerd.

Specs:
Windows XP Pro SP2 -> Up-to-date
Sapphire Radeon X1950GT
Catalyst 7.9 drivers

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Alvast bedankt! :)

[ Voor 8% gewijzigd door Cpt.Iglo op 10-10-2007 14:18 ]

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-05 13:28

Edgarz

Tweako-active since1986

Deze zoekopdracht geeft wat meer hits en bevat denk ik wel de oplossing.

http://www.google.com/sea...LI.Implementation%2C+&lr=

Succes

[ Voor 3% gewijzigd door Edgarz op 10-10-2007 14:18 ]

• Cpt.Iglo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-03 14:02
Bedankt, ik zal me er even in verdiepen! :)

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-05 13:40

Mojo

The Power Within

Ik heb die foutmelding ook wel eens gehad. Installeer .net en zet CCC er opnieuw op, dat hielp voor mij! :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-05 13:28

Edgarz

Tweako-active since1986

Mojo schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 14:40:
Ik heb die foutmelding ook wel eens gehad. Installeer .net en zet CCC er opnieuw op, dat hielp voor mij! :)
Wel goed checken of alle bestanden verwijderd zijn na deinstallatie (zie een van de zoeklinks hierboven) :-)

• Comp_Lex
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:43
Je moet *alle* bestanden van de vorige versie deinstalleren voordat je een nieuwe versie gaat installeren.

• wortel1
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-03 11:20
Omdat ik dit probleem ook had na een nieuwe windows instal.
en het na een tijdje frustratie heh opgelost dacht ik; Ik haal dit topic even omhoog om de oplossing te posten.

gevonden op een andere website in het engels maar het werkt wel dus doe er je voordeel mee.

--------------------------------------------------------------------------------

Following error message appears after installing Catalyst *.* and launching Catalyst Control Center

Could not load file or assembly 'CLI.Implementation, Version=2.0.2589.34531, Culture=neutral, publickey? token=90ba9c70f846762e?' or one of its dependencies. The system cannot find the file specified.

This can happen if you uninstall / reinstall or do an upgrade of CCC, IF certain assembly files are not properly GAC’ed during install, or removed from the GAC during uninstall (.Net “global assembly cache”).

Uninstalling CCC, and then:

1. Check that (Program Files folder )/ati Technologies/ati.ACE is empty

2. Check (Windows folder)/Assembly folder to see if there's any files with public key token of "90ba9c70f846762e?" (Sort by public key token to get a easier view). All these tokens should be uninstalled by right clicking and uninstalling.

3. Check that (Document and Settings)/(User)/AppData?/Local/ati/ACE is empty

4. Reinstall CCC

“I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.” ― Oscar Wilde

Pagina: 1