[Citrix] Local Host Cache blijft maar groeien

Pagina: 1
Acties:

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 07:48
De volgende situatie doet zich voor. Alle Citrix servers in een presentation server 3.0 farm hebben sinds gisteravond last van een groeiende local host cache.

De LHC database groeit op alle servers totdat de C: schijf vol is. Sommige heb ik tot 2 GB groot zien worden. Nu hebben we "dsmaint recreatelhc" op alle servers toegepast. De LHC wordt opnieuw aangemaakt en de initiele groote is rond de 10 Megabyte. Toch blijven ze groeien.

Ik ben nu even het spoor bijster. Datastore database is gecheckt met dscheck. Die is niet corrupt, Geen rare wijzigingen op de farm. Ik lees overal dat je LHC groter kan worden als de IMA service de connectie heeft verloren met de datastore maar deze is wel zeker aanwezig. IMA services zijn namelijk herstart, dat gaat allemaal goed. Tevens geen events te vinden in de eventviewer.

Daarom mijn vraag, hoe kan je LHC zo groot worden tot je C: schijf vol zit? Google en citrix knowledgebase hebben geen antwoord voor mij :)

Detail: RES Powerfuse wordt gebruikt op deze farm.
Versie: Citrix Presentation Server 3.0 op Win2k3 servers.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 15:49

mutsje

Certified Prutser

RES Powerfuse heeft zijn eigen database dus die kan je afschrijven als probleem.

Verder toch eens kijken of de server zijn data wel kwijt kan naar de datastore ipv de local.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
mischien heb je last van duplicate ts cals :?

http://support.citrix.com...7362&parentCategoryID=274

en als je eens een dscheck (niet te verwarren met dsmaint) draait op die server :? (mycitrix account even gebruiken om de nieuwste versie te downloaden)

http://support.citrix.com/kb/entry.jspa?entryID=8024

A wise man's life is based around fuck you

• C00KW4US
Het is inmiddels verholpen. Met wat hulp van een dba'er hebben we kunnen achter halen dat er 1 specifieke server in de farm constant data naar de datastore stuurde. Elke seconde werden er enkele honderden kilobytes verstuurd. Hierdoor groeide de datastore en de LHC van alle servers.

Deze server hebben we een reboot geven en probleem was verholpen. Server deed weer normaal, datastore en LHC van alle server werden niet groter. Loopt nog een ticket van bij Citrix zelf want de reden waarom deze server dus constant updates stuurde is nog niet achterhaald :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
reboot je je citrix servers niet periodiek :? (lees: cyclisch elke nacht)

heb je enterprise of advanced :? in enterprise kan je een fijn reboot schedule aangeven zelfs ipv dat je dat met de hand moet doen :)

A wise man's life is based around fuck you

• C00KW4US
Jawel, citrix servers worden a.d.h.v. een schedule gereboot (in groepen).
Niet elke server elke dag dus.
Pagina: 1