Printer delen met restricties

Pagina: 1
Acties:

• Earry
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-03 14:14
Ik zit hier met het volgende probleem:

Wij delen het draadloos netwerk met de buren (ja, legaal) wat als gevolg heeft dat zij ook gebruik kunnen maken van de laserprinter die hier staat en dat is nou juist iets dat ik niet wil. Ik heb al flink gegoogled naar het delen van een printer naar bepaalde gebruikers maar kan niets vinden waar ik wijs uit wordt.
De situatie is als volgt:

- Windows XP machine boven heeft printer aangesloten en staat continu aan.
- Beneden gebruiken de laptops (apple & acer) met groot genoegen deze printer
- De buren zien de printer ook en kunnen er ook gebruik van maken

Weet iemand hier hoe je kunt instellen dat alleen bepaalde machines toegang hebben tot de printer? Wellicht met user/pass? Of heb ik iets over het hoofd gezien bij de instellingen..

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-03 08:35
bij de properties van je printer is een tabblad security, daar kun je users aangeven welke de printer mogen gebruiken. je zal op de xp bak alle users die printen op de laptops aan moeten maken. als het niet werkt zul je waarschijnlijk met wachtwoorden aan de slag moeten op je windows users

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Earry schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 13:47:
Ik zit hier met het volgende probleem:

Wij delen het draadloos netwerk met de buren (ja, legaal) [...]
Ook internet? In de Algemene Voorwaarden zal staan dat het niet toegestaan is derden toegang te geven tot jouw internetaansluiting en de klant verantwoordelijk is voor alles wat er via de lijn gebeurt.

Dit ter info :)

LinkedIn WoT Cash Converter

• Earry
LinuZZ schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 13:49:
bij de properties van je printer is een tabblad security, daar kun je users aangeven welke de printer mogen gebruiken. je zal op de xp bak alle users die printen op de laptops aan moeten maken. als het niet werkt zul je waarschijnlijk met wachtwoorden aan de slag moeten op je windows users
Ik wist dat ik iets miste... maar dat hele tabblad is er niet :/

• Earry
Beide namen staan op contract

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Earry schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 13:58:
[...]

Beide namen staan op contract
Dan heb ik niks gezegd :)

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-03 08:35
Earry schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 13:56:
[...]

Heb je windows XP Pro of Home? als je Pro hebt moet het er staan (hier staat hij namelijk wel) in het nederlands is het beveiliging btw.

heb je Home en staat het er niet, dan weet ik het verder ook niet behalve Pro installeren

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:16
Earry schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 13:56:
[...]

http://www.lockergnome.co...y-tab-in-xp-home-edition/

Lees dit artikeltje even :)

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-02 23:58
PcDealer schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 13:51:
[...]

Ook internet? In de Algemene Voorwaarden zal staan dat het niet toegestaan is derden toegang te geven tot jouw internetaansluiting en de klant verantwoordelijk is voor alles wat er via de lijn gebeurt.

Dit ter info :)
Mag ik ook niet me internet delen met me huisgenoten? Deze namen staan ook niet in het contract.
Dat wordt ook verstaan onder "derden". Of bedoel je dat je geen toegang mag geven aan bewoners buiten het adres waar het contract op staat?

• Earry
LinuZZ schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 14:40:
[...]

Heb je windows XP Pro of Home? als je Pro hebt moet het er staan (hier staat hij namelijk wel) in het nederlands is het beveiliging btw.
Veredelde home: MCE, zal er straks wel even XP Pro op zetten, ligt hier toch nog een licentie niets te doen (lang leve MSDNAA).

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

The Conman schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 14:54:
[...]

Mag ik ook niet me internet delen met me huisgenoten? Deze namen staan ook niet in het contract.
Dat wordt ook verstaan onder "derden". Of bedoel je dat je geen toegang mag geven aan bewoners buiten het adres waar het contract op staat?
Die vallen onder hetzelfde huishouden.

Pagina: 1