Computer valt stil/restart

Pagina: 1
Acties:

• Maldred
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-04-2023
hallo,

Ik heb sinds kort een klein probleempje met mijn pc. Het begon met 1 keer stil te vallen van mijn pc. Geluid viel weg, beeldscherm viel uit. Dacht gewoon error ofziets. Daarna deed ie het weer. Na weer een tijdje begon die om de zoveel minuten uittevallen.

Specs zijn:

moederbord : Asus P5WD2
CPU: Intel D 3.20 GHz
Grafische kaart: Nvidia 7800 gtx
Geheugen: 2 * kingston 1 GB
Harde schijven: 3 * HD (80/160/320 GB)
Voeding: Antec 430 Neo HE
Kast: Antec p180

Ben toen wat gaan proberen.
- Alles schoongemaakt.
- Geheugen getest
- Voeding getest

Ik had nog een andere voeding liggen (merkloze voeding) en met die ging het wel. Had nog een laatste keer met mijn antec voeding geprobeerd maar dat lukte dus niet. Dacht dus, voeding faalt, naar de winkel gegaan, die zeiden voeding werkt. Ze hebben dit getest door te kijken of er stroom door die dikke kabel, die je in je moederbord stopt, komt. Wat ik een bijzonder magere test vindt.

Nu, met mijn merkloze voeding gaat het allemaal goed. Stop ik die antec erin dan begint mijn processer te stinken, werkt die nog voor een aantal min en dan restart de pc zichzelf ofwel valt die stil(bijna altijd stilvallen). Met stinken bedoel ik een hele lichte brandgeur/plastic dat smelt.

Ik zou toch zeggen dat die antec voeding niet goed werkt. Iemand een idee hoe dit zou kunnen komen? Of is er iemand bekend mee? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Maldred op 10-10-2007 13:41 ]

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:16
oftewel, je voeding werkt niet stabiel? :) ga maar weer terug en eis een nieuwe :)

you had me at EHLO

• Maldred
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-04-2023
TheNymf schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 13:28:
oftewel, je voeding werkt niet stabiel? :) ga maar weer terug en eis een nieuwe :)
De voltages zijn redelijk stabiel( soms verandert het een klein beetje). Tenminste als pc probe juist is :). Denk ook wel dat ik nog eens moet gaan klagen en een nieuwe eisen :)

Btw, de voeding heeft het ongeveer 1.5 jaar wel goed gewerkt.

[ Voor 7% gewijzigd door Maldred op 10-10-2007 13:31 ]