Toon posts:

[Vista] Mappen groeperen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een map voor mijn opleiding aangemaakt met daarin verschillende mappen per vak.

Ik krijg per blok een paar vakken.

Ik zou de mappen graag willen groeperen op die blokken (beetje hetzelfde effect als je groepeert op naam dan komt er bij A - E, F-G en dit wil ik verandert hebben in blok 1, blok 2 etc.) is dit mogelijk?

Verwijderd

ehh je kunt toch zelf mappen aanmaken en dan onververdelen?
Voor mijn part:

Hoofdmap: jaar 1
Submappen: blok 1 - blok 2 - blok 3 - blok 4
submappen blok 1: nederlands - engels
submappen blok 2: AK - GS

Geen idee wat je precies bedoelt?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een hoofdmap Makelaardij en vastgoed (mijn opleiding) daarin zitten verschillende mappen met namen van de vakken. Zo heeft 1 vak makelaardijleer, een ander heet bouwkunde etc. etc. En als je op de rechte muisknop klik dan kun je die mappen groeperen op type, naam, aanmaak datum etc. Als ik dan bijvoorbeeld klik op groepeer op naam dan worden die mappen ingedeeld op alfabetische volgorde zoals hieronder:

A - E --------------------------------
Map bouwkunde

F - M -------------------------------
Map Makelaardijleer

Nou wil ik dat inplaats van die alfabetische indeling een indeling naar semesters dus bijvoorbeeld

Semester 1 ----------------------------
Map Makelaardijleer

Semester 2 ---------------------------
Map Bouwkunde

En mijn vraag is: KAN DIT? en zo ja, hoe doe ik dat dan?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Over welk OS hebben we het? Niet alleen zwaar relevante, maar zelfs verplichte info ;)

Zo met maar 1 voorbeeld per groep wordt het er niet duidelijker op. Maar ik gok dat dat niet kan, zonder en extentie op de verkenner te schrijven (of dan veel eenvoudiger: 'gewoon' geen verkenner gebruiken maar een ander tool zoals bijv. een DMS of iets als Access).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-02 08:42
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 20:46:
Ik heb een hoofdmap Makelaardij en vastgoed (mijn opleiding) daarin zitten verschillende mappen met namen van de vakken. Zo heeft 1 vak makelaardijleer, een ander heet bouwkunde etc. etc. En als je op de rechte muisknop klik dan kun je die mappen groeperen op type, naam, aanmaak datum etc. Als ik dan bijvoorbeeld klik op groepeer op naam dan worden die mappen ingedeeld op alfabetische volgorde zoals hieronder:

A - E --------------------------------
Map bouwkunde

F - M -------------------------------
Map Makelaardijleer

Nou wil ik dat inplaats van die alfabetische indeling een indeling naar semesters dus bijvoorbeeld

Semester 1 ----------------------------
Map Makelaardijleer

Semester 2 ---------------------------
Map Bouwkunde

En mijn vraag is: KAN DIT? en zo ja, hoe doe ik dat dan?
Ja en nee. Ik ken geen besturingssysteem die dit out-of-the-box ondersteund. Natuurlijk zijn daar wel trucs voor te verzinnen, maar waarom.

Wat dacht je hier van:
S[1].Makelaardijleer
S[2].Bouwkunde
S[1].Provisiekunde

Wat keurig gesorteerd wordt op het nummer dat je invult. (Semester [1] etc)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Titelfix om het OS ertussenin te friemelen.

Met wat handig gebruik van semester identifiers in foldernamen en de alfabetische sorteervolgorde moet je wel een prince2 achtige structuur kunnen bedenken gok ik zo.

Zelf al iets geprobeerd in die trant?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ok sorry. Ik heb net een paar maand de switch weer terug gemaakt van apple naar windows en daar had je 1 hetzelfde besturingsprogramma. Het gaat hier om windows vista (home).
Pagina: 1