Toon posts:

Kleurenprobleem met Panasonic TX-28PS10F

Pagina: 1
Acties:
  • 427 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn 4 jaar oude Panasonic TX-28PS10F CRT televisie.

Ik was met wat vrienden op de Gamecube aan het spelen en door wat fanatiek gedrag ging the SCART kabel uit de Gamecube. Ik weet niet of dit iets met het probleem te maken had, maar ik deed de kabel er weer in en we gingen door.

Later merkte ik dat de kleuren behoorlijk groen waren. Maar ik had zin om verder te spelen, dus ik deed niks. De SCART kabel ging er weer uit 8) en ik deed hem er weer in.

Toen begonnen de anderen ook te merken dat het beeld nogal groen was, dus ik haalde de stroom en SCART kabel uit de Gamecube en deed ze weer er terug in, maar dat haalde niks uit. En toen bleek ook dat op normale kabeltelevisie het beeld ook heel groen was.

Dus ik deed de tv uit en toen weer aan. En toen was het beeld ineens heel blauw... Je kon nog wel goed tv kijken, alleen waren de kleuren gewoon heel slecht. Dus ik deed hem weer uit en aan en toen was het beeld heel rood. :(

Toen deed ik weer de tv uit en haalde de stekker uit het stopcontact, wachtte een minuutje en zette hem weer aan. Nu was het beeld heel donker, alsof het contrast veel te laag was.

Ik heb geprobeerd de beeldinstellingen van de tv te veranderen, maar die zijn lang niet krachtig genoeg om het beeld weer normaal te maken. Ik heb hem toen een dag uit laten staan, met de stekker eruit, maar dat hielp ook niet. Toen kreeg hij een paar klappen van me >:) , maar dat hielp helaas ook al niet. Ook heb ik nog een keer geprobeerd het Gamecube incident na te doen, maar dat veranderde ook niets. Het beeld is nu nog steeds heel donker. :'(

Dus ik hoop nu dat jullie weten wat het probleem is en, nog mooier, hoe ik het zou kunnen maken met zo min mogelijk geld ;) Alvast heel erg bedankt! _/-\o_

• .Sachiel
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Een vriend van me heeft volgens mij dezelfde tv en daar werd een tijdje geleden ook inene alles groen.
Dat was toevallig tijdens het spelen op de Wii :P
Maar ik geloof dat het inmiddels ook weer is verdwenen zo snel als het kwam.
Lijkt dus op een kwaaltje van dit type tv ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
.Sachiel schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 14:32:
Een vriend van me heeft volgens mij dezelfde tv en daar werd een tijdje geleden ook inene alles groen.
Dat was toevallig tijdens het spelen op de Wii :P
Maar ik geloof dat het inmiddels ook weer is verdwenen zo snel als het kwam.
Lijkt dus op een kwaaltje van dit type tv ofzo.
Laten we het hopen, want hij is na 3 dagen nog steeds heel donker. :'(

Verwijderd

Topicstarter
Iemand die een idee heeft? Het beeld is nog steeds heel donker en elke hulp zou mooi zijn _/-\o_

• Knal127
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:18

Knal127

Een raar geval...

Mijn moeder heeft ook zo'n TV en een jaar na aankoop (in 2005) werd het beeld ook groen. Wij hebben de TV toen (onder garantie) laten maken bij de Panasonic ServiCom BV in Den Haag (service centrum voor Panasonic) en op de reparatiebon staat dat het "CRT board" is hersteld. Sindsdien is het probleem niet meer terug gekomen. Helaas kan ik je niet verder helpen, hoop dat je iets aan de info hebt en dat de TV kan laten maken.

Wat bedoel je "t is tijd?" t is altijd tijd......¿-¿......

Verwijderd

Topicstarter
Voor de geinteresseerden (of mensen met hetzelfde probleem): ik heb mijn tv laten repareren en het bleek dat een transistor en een pulscondensator in de beeldbuis kapot waren, waardoor de beeldbuis te weinig stroom kreeg en het beeld veels te dim was.
Pagina: 1