Toon posts:

Stotterende videoplayback

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit sinds een paar weken met een vreemd probleem namelijk stotterende videoplayback. Om de plusminus 30 seconden hapert het beeld en geluid en bevriest het. Vervolgens loopt de film wel door en moet het beeld en geluid een inhaalslag plegen om het afspelen van de film bij te houden.

Het gaat om allerlei soorten videobestanden als mpeg, divx / avi en mov. Tevens gebeurt het bij iedere mediaplayer als nero, windows media player 11, quicktime en VLC.

Ik heb alle mediaplayers verwijderd en opnieuw geïnstalleerd evenals alle codecs echter blijft het probleem zich voordoen. Maar wanneer ik de videobestanden brand op een rewritable dvd'tje en deze vervolgens met mijn pc afspeel ondervind ik helemaal geen problemen en is de videoplayback perfect.

Specs:
AMD 3400+
Radeon 9800 pro
1 Gig werkgeheugen
OS XP sp2
Maxtor 160 gig harde schijf

Hebben jullie enig idee wat ik kan doen om het probleem te verhelpen?
Bij het aanschaffen van mijn pc 2 jaar geleden had ik hetzelfde probleem, echter is dit vanzelf verdwenen en nu dus weer terug...

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-07 20:46

Mojo

The Power Within

Je zou eens kunnen proberen alle codecs eraf te pleuren en ffdshow te installeren. (Zou je eigenlijk sowieso moeten doen)

Daarnaast, probeer eens te draaien in een renderless mode (VMR9 ofzo) in plaats van Overlay (geen idee wat je draait), dat kan je instellen in MPC. Je kan ook Haali's media splitter installeren en die gebruiken als renderer.

In VLC zou je in plaats van direct3d ook eens OpenGL path kunnen proberen?

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop