Wan instelling router bij gebruik ppoa bridge modem

Pagina: 1
Acties:

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03 21:31

William/Ax3

We are Starstuff

Topicstarter
Ok ik heb de volgende situatie:

Planet knp ISP
Speedtouch 516 als bridge
Aangesloten op een Dlink DGL-4300 via de wan poort

Maar nu zit ik dus met wat ik in de dlink moet instellen zodat deze kan communiceren met de speedtouch welke als bridge staat.

Ik weet dat je ook de dhcp etc uit kan zetten op de dlink en de speedtouch dan kan aansluiten via een lan poort. Echter is dat bij mij geen optie aangezien ik alle lan poorten gewoon nodig heb voor me netwerk. Daarnaast heb ik meer vertrouwen in de dlink om die zaken te regelen en daarom wil ik de speedtouch alleen nog laten werken als modem zijnde.

Ik heb de speedtouch op de volgende manier ingesteld:
Eerst alle poortmapping eruit gezet + upnp uit + firewall uit + dhcp uit.
Daarna de configuration wizard gedraaid en daarmee de speedtouch als bridge ingesteld.

Daarna aangesloten op de wan poort van de dlink.

Echter nu is de vraag dus wat moet ik daar bij de wan opties instellen?
Aangezien de dlink geen ppoa als optie bij wan heeft kies ik dus voor pptp.

Echter word ik dan om de volgende zaken gevraagd:
PPTP ip adres ?
PPTP Subnet Mask ?
PPTP Gateway IP address ?
PPTP Server IP address ?
Username: planetgegevens
Password: planet gegevens

Of zou het ook gewoon moeten werken met de Static optie of ppoe?.

De dlink geeft aan dat je deze gegevens van de isp zou moeten krijgen. Echter planet geeft alleen aan PPOA en de vci gegevens. Daar heb ik dus niets aan. De handleiding van de dlink geeft verder ook geen indicatie wat die ip’s nou precies zou moeten zijn.

Of te wel hoe krijg ik die dlink zover dat hij via wan kan communiceren met de speedtouch? Welke wan optie moet ik hebben en welke zaken moet ik daar instellen?

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03 21:31

William/Ax3

We are Starstuff

Topicstarter
Ok ik heb het werkend gekregen!!

Ben eerst een heletijd wezen proberen. Met standaard config zat NAT idd goed in de weg voor me servertje wat er achter draait. Inet wou dan wel maar wat hosten vergeet het maar!!!Dus verder gegaan.

Modem in briged zetten wou ook niet lukken aangezien je dan niet voor elkaar kan krijgen dat er iets anders echt inbeld door het ppoa gebeuren.

Daarna spoof config erin gezet en dat gewoon op 1 pc rechtstreeks aan de speedtouch gehangen en ip op automatisch verkrijgen gezet. Et voila je krijgt dan dus het rechtstreekse ip van de planet verbinding toegwezen.

Aha nu komen we ergens denk je dan. print screen nemen van ipconfig /all zodat je de ip gegevens ook van de dns servers van planet heb.

Ok speedtouch op de wan poort gedrukt. Eerst met bij de Wan opties met static geprobeerd. Err dat wil dus niet aangezien ik dan de gateway van planet ook nodig heb. Dus wat doen we we nemen de dhcp optie gewoon laat dat ding het zelf ff proberen :). Vullen daar de dns gegevens in van planet. Save modem reboot. En jawol het werkt ;). Nu kan ik tenminste ook weer rdp/webservrtje etc draaien :).

Kortom. Wil je met knp adsl verbinding werken via wan en je router functionaliteit uit modem halen maak hem spoofed zodat die het inbellen doet. Sluit modem op WAN poort aan. Selecteer daar DHCP en vul voor de DNS gegevens je isp gegevens in.

Kortom krijg je dan Wan de volgende gegevens:
MAC Address : van je wan poort
IP Address : van je isp bij mij in de 81.xxx.xxx.xxx range
Subnet Mask : 255.0.0.0 Hoort bij deze range
Default Gateway : 195.xxx.xxx.xxx van de isp door dhcp automatisch gesnapt door de router
Primary DNS Server : 195.xxx.xxx.xxx van isp
Secondary DNS Server : 195.xxx.xxx.xxx van isp

[ Voor 12% gewijzigd door William/Ax3 op 10-10-2007 22:22 ]

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |