Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

[DECT] Speciale DECT NI-MH penlite's onzin?

Pagina: 1
Acties:
  • 407 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag of stelling, hoe je het wilt noemen.

Ik heb een (Motorola) DECT duosetje en bij één van de twee toestellen laden de batties niet meer op. Zijn gewoon simpele AAA NI-MH batterijen. Nu stond ik laatst in de winkel waar ik werk en had daar de keuze uit meerdere batterijen. Ik kon kiezen uit gewone Varta NI-MH's of "professionele DECT NI-MH's". Yeah right... Zelfde mAh, alleen veel duurder? Is dit een verkooptruc, of is er echt iets speciaals met die phone dingen i.t.t. de gewone?

Hier gaat het om:

Gewone:
Varta Ready2Use AAA
800mAh
4 Stuks
13,95 ofzo

Speciale (professional):
Varta System Phone Power AAA
800 mAh
2 stuks
15,95 ofzo

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11 18:45

Gé Brander

MS SQL Server

Je zou denken, 800mAh = 800mAh. Misschien zit er gewoon wat kwaliteitsverschil tussen. Maar dat is de enige verklaring die ik je kan geven.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Zo'n klein prijsverschil zie je al tussen Duracell en Varta bij gewone AA batterijen.
Zal dus wel niets speciaals zijn.

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Bierkameel schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 11:52:
Zo'n klein prijsverschil zie je al tussen Duracell en Varta bij gewone AA batterijen.
Zal dus wel niets speciaals zijn.
Het is 13,95 voor 4 tegen 15,95 voor 2, dus een substantieel verschil in prijs...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• DaRace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2023
ik zou dit prijsverschil niet klein noemen! die telefoon dingen zijn meer dan 2x zo duur! (4 <> 2 stuks)

edit: te laat....

[ Voor 9% gewijzigd door DaRace op 10-10-2007 11:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Idd meer dan twee keer zo duur! Vandaar dat ik me dit afvroeg.

Volgens mijn collega heeft het te maken met het vele tussenladen bij telefoons.
Die Ready2Use batterijen kan je 1000x opladen volgens de verpakking, terwijl dit bij de
Professionals staat er niet op staat. Dus gaan ze langer mee? Voor mijn gevoel reikt het naar broodje aap...

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2007 12:14 ]

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Stuur even een mailtje naar Varta met de vraag wat het verschil is zou ik zeggen...

Verwijderd

Topicstarter
c70070540 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 12:22:
Stuur even een mailtje naar Varta met de vraag wat het verschil is zou ik zeggen...
Ga ik doen, maar als het idd een verkooptruc is ben ik bang dat ze dat niet gaan toegeven door te zeggen er geen verschil is. Dus ik twijfel of zij de waarheid gaan spreken.
We zullen zien, vanavond ff mailen.

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 12:41:
[...]

Ga ik doen, maar als het idd een verkooptruc is ben ik bang dat ze dat niet gaan toegeven door te zeggen er geen verschil is. Dus ik twijfel of zij de waarheid gaan spreken.
We zullen zien, vanavond ff mailen.
Als ze niet met steekhoudende argumenten komen, is het gewoon marketing waar je voor betaalt. :)

Anyway; als je het geen probleem vindt dat je je accu's ietsjes eerder weer moet vervangen (want zo heel erg veel zal het nou ook weer niet schelen, toch?) kun je net zo goed die normale NiMH's nemen.
Ik kan me niet voorstellen dat 4 normale accu's het samen korter uithouden dan 2 "DECT" accu's...

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Verwijderd

Topicstarter
Gwannoes schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 12:46:
[...]
Anyway; als je het geen probleem vindt dat je je accu's ietsjes eerder weer moet vervangen (want zo heel erg veel zal het nou ook weer niet schelen, toch?) kun je net zo goed die normale NiMH's nemen.
Ik kan me niet voorstellen dat 4 normale accu's het samen korter uithouden dan 2 "DECT" accu's...
Nee maar het gaat ook een beetje om het idee, zou leuk zijn als mijn collega het bij het verkeerde eind heeft (want die zei ook maar wat) en Varta schoffies blijken te zijn >:)

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 12:09:
...
Volgens mijn collega heeft het te maken met het vele tussenladen bij telefoons.
Die Ready2Use batterijen kan je 1000x opladen volgens de verpakking, terwijl dit bij de
Professionals staat er niet op staat. Dus gaan ze langer mee? Voor mijn gevoel reikt het naar broodje aap...
Het klopt wel dat NiMH (eigenlijk elke soort, behalve loodaccu's) het niet zo heel grappig vindt elke keer kort ontladen en dan weer (lang) geladen te worden, :N en het zou kunnen dat dit type er wel beter tegenkan o.i.d.. Maar dat laatste weet ik niet zeker...
In ieder geval lijkt het me sterk dat ze 2x zo lang meegaan (maar het ging jou meer om het principe geloof ik.)

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een reactie van Varta via de mail:
Als antwoord op uw vraag onderstaand kan ik u het volgende vertellen. Hoewel de capaciteit van de batterijen gelijk is verschilt de samenstelling van Professional Phone Power wel degelijk van die van 'gewone' Ni-MH batterijen. Door een andere samenstelling zijn de Professional Phone Power batterijen beter geschikt voor het specifieke gebruik van Dect telefoons.

De handset kan zonder probleem vaker op het basisstation worden geplaatst voor continu (druppel)laden, Phone Power is geschikt voor constante oplading.

Phone Power is ook bestand tegen diep ontladen, de handset kan zonder problemen langere tijd van het basisstation af gelaten worden.

Net als iedere andere Ni-MH oplaadbare batterij heeft Professional Phone Power geen 'geheugeneffect' en behoudt de batterij zijn maximale capaciteit ook na veel laad- en ontlaadcycli.
Hij kan dus beter tegen continu laden en diepe ontlading.
Maar alle Ni-MH batterijen hebben wel de eigenschap dat ze geen 'geheugeneffect' hebben dus behoudt de batterij zijn maximale capaciteit ook na veel laad- en ontlaadcycli...

Tja die laatste zin maakt die eerste weer een beetje overbodig toch?
Conclusie na het lezen van die zin is dat het dus niet moet uitmaken?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2007 16:43 ]

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:18
Zo.. Dat doen ze netjes. Snel en uitgebreid antwoord.

UNOX: The worst operating system

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-10 23:04
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 16:39:
Ik heb een reactie van Varta via de mail:

[...]

Hij kan dus beter tegen continu laden en diepe ontlading.
Maar alle Ni-MH batterijen hebben wel de eigenschap dat ze geen 'geheugeneffect' hebben dus behoudt de batterij zijn maximale capaciteit ook na veel laad- en ontlaadcycli...

Tja die laatste zin maakt die eerste weer een beetje overbodig toch?
Conclusie na het lezen van die zin is dat het dus niet moet uitmaken?
Je conclusie is heel fout. Die laatste zin maakt de rest van de tekst helemaal niet overbodig.

Een telefoon kent geen normale laad en ontlaadcyclus. Ze worden continue opgeladen om vervolgend maar een piepkleinbeetje ontladen te worden en dan gaan ze weer terug de lader op. En je hebt het andere slag mensen die de telefoon van het ding laten liggen tot hij uitvalt wat bij telefoons vaak diepontladen inhoudt en dat is normaal behoorlijk slecht voor nimh accu's.

Moraal van het verhaal, ja, deze batterijen voegen iets toe.

Verwijderd

Topicstarter
Willaaam schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 17:50:
[...]
Je conclusie is heel fout...
Oke point taken (rustig maar hoor :) )

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2007 19:03 ]

Pagina: 1