Nokia 6131 (Series40) default BT opslag locatie.

Pagina: 1
Acties:
  • 288 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235968

Topicstarter
Sinds kort heb ik een 6131. Het maximale vrije geheugen dat intern zit is 4,7 meg (je kan de standaard themes niet verwijderen, blijkbaar). Ik heb er een geheugenkaartje in met genoeg ruimte over. Als ik iets er heen wil sturen via Bluetooth stopt de transfer zodra het interne geheugen van de telefoon vol is. Ik heb vanalles al geprobeerd, waaronder de sd kaart formatteren en terug gaan naar fabrieksinstellingen. Mocht allemaal niet baten.

Ik las op diverse plekken op het internet dat een 6131 automatisch te grote bestanden in z'n SD kaart gaat bewaren, maar dat doet deze niet. Dit is vrij vervelend, want 4,7 meg is natuurlijk niets heden ten dage.

Ik heb al gebeld met een Nokia Care Point, en de niet-bepaald-vriendelijke meneer daar wilde mij wijs maken dat op elke telefoon van elke fabrikant inkomende BT data in de telefoon zelf wordt opgeslagen. Nu weet ik dat je met een Series60 telefoon in Bericht -> Opties -> blabla de default opslag kan veranderen naar je microSD kaart. Een beetje slecht van die mensen.

Dus, mensen met een 6131 (of andere S40 telefoon, zoals een 6300 of een 6233?), hebben jullie hier ook last van of is dit een defect van mijn telefoon?