Nortel Baystack 450-24T SNMP Management Software

Pagina: 1
Acties:

• henkstr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05-2024
ik heb 2 van deze switches en wil ze koppelen.
ik heb er wel een stackkabel bij maar deze is alleen als ze op elkaar staan dus.

ik zat te denken of ze met glasvezel te koppelen, maar die heb ik er niet bij (waar/prijs/goedkoop?)
of met meerdere 100 base kabeltjes te koppelen (trunk oid)

voor het laatste heb ik SNMP Management Software nodig, waar kan ik dit vandaan toveren?

PDF: http://www116.nortel.com/...ck/doc_pdf/309978-D01.pdf

• AK47
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05-2024
Het configureren van dergelijke switches doe je initieel via een console (serial) cable. Als de switches een IP adres hebben kun je ze eventueel nog configureren/beheren via telnet (ssh bij nieuwere switches) en/of SNMP.

• henkstr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05-2024
zoiets meende ik al. maar hoe kom ik aan die management software? of een 'trail' versie

• AK47
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05-2024
Managen/configgen kan dus in ieder geval via console of telnet. Voor console verbindingen kun je zoiets dergelijks als HyperTerminal gebruiken en telnet is gewoon een standaard applicatie die in windows zit.

Daarnaast zal Nortel ook nog wel bepaalde management-software hebben die van SNMP gebruikt maakt.

Maar om jouw doel te bereiken heb je niet die software nodig. Je wilt namelijk een trunk gaan configureren, daarvoor is console of telnet genoeg.

Als je overigens iets met SNMP wil gaan doen, kijk dan eens naar paketten zoals MRTG of Cacti.