Toon posts:

Hitte Macbook Pro / fans

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb denk ik een probleempje met mijn Macbook Pro. Heb deze machine nog niet lang (van 18 september) en ben er wel blij mee, maar toch zit ik met een vraag.

Een goede week geleden (toen in SpeedFan nog niet geinstalleerd had), werd mijn CPU en GPU 82 °C in OSX (terwijl ik het spel Warcraft 3 draaide). Het gekke dat ik er van vond is dat mijn coolers nog steeds 2000 toeren draaiden en maar niet hoger wouden gaan. Bij een vriend van mij springen de coolers op max toeren bij 65°C.
Nu dat ik SpeedFan geïnstalleerd heb, heb ik deze problemen niet meer, maar Speedfan werkt niet in Windows XP (bootcamp), dus heb ik schrik om nog te bootcampen.
Is het de moeite dat ik met mijn pc een Applestore binnewandel om te vragen of dat nog wel een normaal gedrag is, of is het gewoon dat mijn CPU en GPU 82 °C worden zonder dat de coolers opspringen?

Dat mijn CPU en GPU 70°C worden onder heavy load kan ik aannemen, maar 80+ zonder dat de coolers automatisch verhogen, snap ik niet.

PS: in de titel moet fun vervangen worden door fans :)

• Hobbles
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-02 23:16
Gisteren werd mijn MBP 95° eer de fans aansprongen. Dit was wel onder 80% load :)

Ik maak me er niet echt zorgen over. Als het me echt te warm wordt of ik gebruik m op men schoot, dan zet ik de fans handmatig op 6000 rpm via smcFanControl...

Everything is possible if you really want it.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-02 03:45

alienfruit

the alien you never expected

Sinds de laatste firmware update voor de MBPs (voorlopers van de Santa Rosa) worden de fans wel een stuk eerder aangeslingerd. Erg vervelend ;)

• Rapatski
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-11-2023

Rapatski

Tikkeltje scherp

Nee ik ben geen fan van een warme macbook. :9

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant