Toon posts:

BIOS Adaptec AHA-2940AU flashen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb problemen met een Microtek-scanner op deze Adaptec-kaart. Nu wil ik van die kaart graag het BIOS een een upgrade geven, dat kan al een hoop schelen.

Weet iemand waar ik een BIOS vandaan kan halen voor deze kaart en waarmee te flashen? Heb al zeeeer uitgebreid de Adaptec-site doorgespit, maar niets gevonden. Behalve dat sommige kaarten alleen te upgraden zijn d.m.v. het vervangen van de BIOS EPROM. Dit is echter een vrij nieuwe model en ik verwacht dan ook dat het te flashen moet zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? Beetje weinig geduld, ik weet het ;) maar tis dringend.

Verwijderd

Topicstarter
Echt niemand die dit weet?

Verwijderd

Die kaart heeft helemaal geen BIOS die je kunt flashen, en er is dus ook helemaal geen BIOS upgrade van. (Dat weet ik, omdat ik er ook één heb.)

Dat dat "lieve" kaartje problemen heeft met diverse SCSI apparaten, en moederborden, kan ik bevestigen. Loopt dus echt niet op m'n KT7-RAID+Duron.

Advies : verpatsen en een Advansys of Tekram Ultra SCSI kaart 2e hands kopen.
(8>

Helaas, pindakaas. *snuf*

Verwijderd

hmmm ik heb een 2940uw pro en deze heb ik geflashed van duits naar engels.
en de update staat bij adaptec dus als het er niet staat pech hebben maar dan zal het wel een buck kaart zijn
de iets duurdere kaarten van adaptec zijn mega goed

Verwijderd

Buck kaart ??

Maar goed, dat kreng kostte ooit 600 pietermannen. Was al weer een tijdje geleden. D'r zit nu een net zo oude Advansys Ultra SCSI in (s40 of zo, kweetetnieprescies), werkt met nul nax problemen.

Verwijderd

hmmmmm ik heb eigenlijk weinign probelemne met adaptec is het geen Compaq updated kaart ofzo want die zijn meestal echt zwaar ...
maar anders zou ik hem toch een andere bios geven maar ja wat kost dat

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-04 22:28
Hmmmm, ik heb ook een Adaptec AHA2940 AU, ding heeft volgens mij een oude bios, maar hij draait perfect op m'n Abit KT7 RAID. Ik heb er geen externe apparaten aan hangen, ik heb er alleen een Plextor Ultraplex aan hangen en een Iomega zipdrive. Maareh, hij werkt perfect hier hoor !!
Pagina: 1