Opstarten vanaf DVD -> BSOD

Pagina: 1
Acties:

• Nisei
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-03 16:21
Vorige week een nieuw systeem gebouwd en de installatie van Vista verliep vlekkeloos. Deze week besloot ik nog even een paar wijzigingen door te voeren; 2 HD's omgewisseld en de NEC 7173A (IDE) DVD writer vervangen door een 7173S (SATA). Ik wilde Vista op een andere HD dus ging ik even opnieuw installeren maar daar begonnen de problemen. Opstarten vanaf de Vista DVD gaf een BSOD. Na een aantal pogingen is de installatie uiteindelijk wel gelukt (maar alles ging zeer traag). Ik heb de bios ge-reset, een nieuwe SATA kabel geprobeerd maar niks schijnt te helpen want toen ik vervolgens weer vanaf DVD probeerde op te starten kreeg ik weer een BSOD. Gelukkig staat Vista ondertussen wel op HD en het gekke is dat er verder niks aan de hand lijkt te zijn. De 7173S doet het prima en ook alle HD's zijn in orde. Hoe kan het dan dat het misgaat bij het opstarten vanaf DVD? Het gebeurt de ene keer al na een paar seconden en de andere keer soms pas als de installatie al een minuut of 5 bezig is.

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:32
Lijkt op een driver issue van de nieuwe cdrom speler / SATA aansturing.
Misschien nieuwe MOBO drivers ed?
Ik weet niet wat voor MOBO je hebt maar kijk eens op de site van de fabrikant.

[ Voor 5% gewijzigd door wmeester op 10-10-2007 10:56 ]

• -=Sentinel=-
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-04 07:04

-=Sentinel=-

*zucht...*

Kijk eens naar je geheugen timings. Deze werden bij mij eens een keer automagisch te hoog ingesteld...

Ashes to ashes, dust to dust... Rest in peace dear AMD 1800+... MAAR IK HEB NU WEL EEN MOOIE SLEUTELHANGER!!!

• Nisei
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-03 16:21
Ik heb een Asus P5N32-E SLI en de bios is up to date. Memory timings heb ik ook al vanalles mee geprobeerd en ook 1 module verwijderd maar dat brengt geen verbetering. En met de IDE versie was er niks aan de hand dus ik denk toch echt dat het probleem bij de 7173S ligt. Het rare vind ik dat als ik eenmaal Vista vanaf HD opstart er niks meer aan de hand is terwijl een nog niet ge-update systeem toch dezelfde SATA drivers gebruikt als het boot systeem op de DVD? Ik heb geen flauw idee hoe ik het op kan lossen ;(