Probleem: slechte kwaliteit / geen beeld op mijn 2 Hauppauge 150MCE kaarten op 1e verdieping
Huidige situatie:
Oplossing:
ik heb al veel gezocht op internet naar de verschillende versterkers. ik heb al gekozen voor Hirschmann maar ik snap niet helemaal hoe het nu zit met versterking, en dat het ook teveel versterkt kan worden.
ik denk dat het zinvol is als ik eerst de splitters er tussenuit haal (beneden) en en kies voor een rijg structuur (Barry|IA in "Kabelversterker, welke ?")
daarnaast scheelt het volgens diverse bronnen al als ik alle wanddozen van de gamma vervang door hirschmann varianten. hier komt alleen een vraag, er zijn 10 en 15 DB varianten, wat is het verschil?
het vervangen van de kabel tussen begane grond en 1e verdieping is niet echt een optie omdat de buis waar deze doorheen loopt vol zit en de kabel vrij dun is waar ik verwacht dat de hirschmann kabels dikker zijn.
ik overweeg ook een versterker te kopen maar ook hier weer diverse varianten met verschillende versterkingen. is het zo dat je ook slecht beeld kan krijgen als je te veel versterkt, en hoe zoek ik uit dat er teveel versterking is? en wat te doen als dit inderdaad zo is?
gewenste situatie:
goed beeld boven op de tv kaarten
optioneel beter beeld op de tv boven
Rijgdoos 1 en 2 welke beste te nemen? Gedu 10 N of Gedu 15 N
Versterker, hoeveel versterking? 20db, 29db, minder.
Huidige situatie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| ----AOP
|
|
Splitter (F) ----- Kabelmodem
|
|
Splitter (F) ----- TV Beneden
|
|
Wanddoos Gamma merk
|
| Goedkope / oude kabel van begane grond naar 1e verdieping
| Lengte 2,5m
Wanddoos Gamma merk ---- (Lengte 5m) TV Boven (ook hier al een slechter signaal)
|
| ook hier goedkope kabel
| Lengte +/- 12 m
Kabel naar PC met 2x TV Kaart waarvan nu 1 aangesloten (dus niet meer gesplitst) |
Oplossing:
ik heb al veel gezocht op internet naar de verschillende versterkers. ik heb al gekozen voor Hirschmann maar ik snap niet helemaal hoe het nu zit met versterking, en dat het ook teveel versterkt kan worden.
ik denk dat het zinvol is als ik eerst de splitters er tussenuit haal (beneden) en en kies voor een rijg structuur (Barry|IA in "Kabelversterker, welke ?")
daarnaast scheelt het volgens diverse bronnen al als ik alle wanddozen van de gamma vervang door hirschmann varianten. hier komt alleen een vraag, er zijn 10 en 15 DB varianten, wat is het verschil?
het vervangen van de kabel tussen begane grond en 1e verdieping is niet echt een optie omdat de buis waar deze doorheen loopt vol zit en de kabel vrij dun is waar ik verwacht dat de hirschmann kabels dikker zijn.
ik overweeg ook een versterker te kopen maar ook hier weer diverse varianten met verschillende versterkingen. is het zo dat je ook slecht beeld kan krijgen als je te veel versterkt, en hoe zoek ik uit dat er teveel versterking is? en wat te doen als dit inderdaad zo is?
gewenste situatie:
goed beeld boven op de tv kaarten
optioneel beter beeld op de tv boven
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| ----AOP
|
|
Splitter ---- Kabelmodem
|
|
Versterker
|
|
Rijgdoos 1 Hirschmann ---- Kabel tv en radio beneden
|
|
Kabel naar boven
|
|
Rijgdoos 2 Hirschmann ---- Kabel tv boven (kan evt vervangen door goede kabel)
|
| (kan evt vervangen worden door goede kabel)
Einddoos Hirschmann ---- 2x kabel naar tv kaart (Custom zodat
ik ook de radio output kan gebruiken voor een tv kaart) |
Rijgdoos 1 en 2 welke beste te nemen? Gedu 10 N of Gedu 15 N
Versterker, hoeveel versterking? 20db, 29db, minder.
[ Voor 3% gewijzigd door LinuZZ op 10-10-2007 09:32 . Reden: Kabel modem voor versterker geplaatst ]
enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk