Toon posts:

Internet cafe's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of er een speciaal certificaat voor nodig is, een soort keuring van een branche groep ofzo, om een internet cafe op te zetten??

Ik kan dit namelijk nergens vinden. En wil hier graag een website over opzetten. Ik heb inmiddels een aantal internet cafe's bezocht, zowel in nederland, europa en daarbuiten en het valt mij op dat de kwaliteit van de internet cafe's nogal verschillend is.

De ene keer tref je een opgeleid ict-er aan, de andere keer een minder slim persoon, die bijvoorbeeld geen engels spreek (de ict-taal toch??), en bij een fout op de computer je doorwijst naar een andere omdat hij zo de fout niet kan vinden. Of een computer vol met virussen.

Ik wil graag op de website de volgende punten gaan onderzoeken:

- De kwaliteit van het persooneel: vakkennis, minimaal 2 talen (engels en nederlands).
- De omgeving: ziet alles er netjes uit?? , zijn de kabels netjes weg gewerkt achter een plintje of liggen ze los door de ruimte heen?
- Veiligheid: zijn de virusscanner, antispam software up to date? , worden mijn geopende en opgeslagen bestanden verwijderd na een sessie?
- Hardware: maakt men gebruik van een kiosk, of desktop computer? Zijn de pc 's erg langzaam of juist snel?
- Software: word er apparte ' internet cafe ' software gebruikt?
- Prijs: word ik afgezet??

Oke, ik wil hierover graag jullie meningen of commentaar horen, komt u maar.....

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Wat wil je horen?
Moeten wij zeggen welk internetcafe hieraan voldoet? Of wil je beoordelingen van internetcafe's hebben?

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil in eerste instantie graag 2 dingen weten:
- Weet iemand of er een speciaal certificaat voor nodig is, een soort keuring van een branche groep ofzo, om een internet cafe op te zetten??

- Wat vinden jullie van het idee om hierover een website op te zetten, en diverse internet cafe's te gaan 'testen' ?

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Over vraag 1, wat zegt google? Volgens mij kun je het gewoon starten. Of heb jij ergens een certificaat gezien?
Verder zijn de internetcafe's in nederland, voor zover ik zie, vaak een uitbreiding op de belwinkels. Dus winkels waar je goedkoop naar het buitenland aanbieden, bieden vaak ook internet aan.

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Topicstarter
Idd ik dacht ook dat vraag1 wel duidelijk was, en dat je gwoon iedereen een internet cafe kan beginnnen.

Maar dan over vraag2.
Ik vind dat een internet cafe net als een bel winkel een dienst is waarvan de consument gebruik van kan maken. Er is al vaak genoeg door diverse computer bladen aandacht besteed dat bv je goed op moet letten wat je doet in een internet cafe, maar dit blijft blij een aantal artikelen en wat korte aandacht.

Daarom wil ik dus een website opzetten, waarop ik de uitslagen van de testen van diverse internet cafe's wil zetten, evt met een input van andere mensen die het leuk vinden om dit te testen, andere twakers bv.

Veel bedrijfen en diensten zijn te herkennen aan hun kwaliteit doordat ze aangesloten zijn bij een branche vereniging, of een overkoepelende organisatie die de kwaliteit van het keurmerk waarborgd.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:33

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Iedereen kan een internetcafé beginnen. Er zal vast een BO zijn waar je je bij aan kunt sluiten zodat je een keurmerk oid kunt gaan voeren.

Denk dat je best een leuk idee hebt om daar een website over op te zetten! Peil ook eens bij internetcafé's zelf wat zij van het idee vinden!

offtopic:
En let je wel op je spelling bij het opzetten van zoiets?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus op ' freakstar ' na, verder de enige die hier over nadenkt?? oke

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2007 16:03 . Reden: typ foutje ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 16:02:
Ik ben het er ook wel mee eens. voornamelijk in het buitenland merk je dat ook goed. Personeel die er ongeinteresseerd bij zit en je geen hulp kunnen bieden als er iets mis gaat.

Zelf ook over nagedacht om een internetcafe op te zetten [ben zelf ICT'er en klus bij familie bij met het fixen en cleanen van pc's] maar zoek ook eerst een duidelijke vergelijking hoe of wat en waarom en wanneer.

Veel research heb ik nog niet gedaan, maar je kan er een heel goed draaiende zaak van maken als je het goed doet. En dan heb ik het puur over het opzetten van een internetcafé met extra ITdiensten en ondersteuning, geen belhuis/internetcafé combinatie.

Verwijderd

Topicstarter
Ja inderdaad, dit verschil met je erg goed. Ik heb inmiddels een website online gezet, waarvanuit ik dit alles ga rapporteren. http://www.williamwortel.nl/netvisitonline

Hiermee begin ik op elk vrij moment dat ik tijd heb, maar ga ik voornamelijk mijn vakanties in steken.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-12 15:50

ThunderNet

Flits!

Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 16:02:
Sjah.. hoeveel mensen gebruiken nou internetcafe's?
Ik heb thuis zelf internet. En op vakantie, sjah dan ben ik op vakantie. Weekje geen internet vind ik echt niet erg :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-11 14:47
ThunderNet schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 14:59:
[...]

Weekje geen internet vind ik echt niet erg :)
een week???? 7(8)7 :P

zou ik niet kunnen! :o

[ Voor 6% gewijzigd door funk-e op 17-10-2007 15:05 ]

...less is more

Pagina: 1