Beste mensen,
Sinds kort maak ik gebruik van het Zendframework voor de opbouw van webpagina's, waar ik echter nog niet uit ben gekomen is het gebruik van Zend_DB_Select. De uitleg en werking is op zich wel helder, zolang je het toepast in de index.php, maar hoe maak ik er gebruik van binnen een controller?
Mijn code ziet er nu zo uit.
En de Class Types ziet er als volgt uit:
Ik wil eigenlijk niet meer dan gewoon een query kunnen uitvoeren, maakt me op zich niet zoveel uit op welke manier het moet, maar $db wordt oorspronkelijk in index.php aangemaakt, maar in de TypesController kan ik er niet meer aan, vandaar dat ik hem op deze manier weer probeer aan te roepen, maar dat lijkt dus niet te kloppen.
Kan iemand mij een zetje in de juiste richting geven.
Sinds kort maak ik gebruik van het Zendframework voor de opbouw van webpagina's, waar ik echter nog niet uit ben gekomen is het gebruik van Zend_DB_Select. De uitleg en werking is op zich wel helder, zolang je het toepast in de index.php, maar hoe maak ik er gebruik van binnen een controller?
Mijn code ziet er nu zo uit.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| class TypesController extends Zend_Controller_Action { function init() { $this->view->baseUrl = $this->_request->getBaseUrl(); Zend_Loader::loadClass('Types'); } function indexAction() { $this->view->title = "Types overzicht"; $types = new Types(); $db = $types->getAdapter(); $select = new Zend_DB_Select($db); $select->from('types', '*'); $sql = $select->__toString(); $this->view->types = $db->fetchAll($sql); } |
En de Class Types ziet er als volgt uit:
PHP:
1
2
3
4
| class Types extends Zend_Db_Table { protected $_name = 'types'; } |
Ik wil eigenlijk niet meer dan gewoon een query kunnen uitvoeren, maakt me op zich niet zoveel uit op welke manier het moet, maar $db wordt oorspronkelijk in index.php aangemaakt, maar in de TypesController kan ik er niet meer aan, vandaar dat ik hem op deze manier weer probeer aan te roepen, maar dat lijkt dus niet te kloppen.
Kan iemand mij een zetje in de juiste richting geven.