"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-
Met een gedegen TS waarin je uitlegd wat je verder al geprobeerd hebt en waar je zelf gezocht hebt. En de vraag van Wizzz is volkomen terecht; je steld immers geen vraag. Je deelt alleen je frustratie/ergernis met ons.MrJoker1985 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 09:21:
Misschien een oplossing ? Dit is immers een forum waar je vragen kan stellen als je er zelf niet uitkomt, of heb ik het verkeerd?
Overigens is bij mij de taakbalk doorzichtig indien ik geen venster gemaximaliseerd heb. Indien ik een willekeurig venster maximaliseer is de taakbalk niet meer doorzichtig.
Hm, spuit 11, sneller leren tikken...
[ Voor 4% gewijzigd door Rowdy.nl op 10-10-2007 09:26 ]
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
Gemaximaliseerd of niet, geen doorzichtigheid.Markicks schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 09:23:
Vensters niet maximaliseren? Dan wordt hij weer doorzichtig.
[ Voor 1% gewijzigd door F_J_K op 10-10-2007 11:19 ]
Jah ik snap het, mijn oprechte excuus daarvoor..Ik zal het de volgende keer anders doen.Rowdy.nl schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 09:25:
[...]
Met een gedegen TS waarin je uitlegd wat je verder al geprobeerd hebt en waar je zelf gezocht hebt. En de vraag van Wizzz is volkomen terecht; je steld immers geen vraag. Je deelt alleen je frustratie/ergernis met ons.
Overigens is bij mij de taakbalk doorzichtig indien ik geen venster gemaximaliseerd heb. Indien ik een willekeurig venster maximaliseer is de taakbalk niet meer doorzichtig.
edit:
Hm, spuit 11, sneller leren tikken...
Maar terug naar het probleem. Al heb ik geen vensters open staan is ie nog steeds niet doorzichtig.
[ Voor 0% gewijzigd door F_J_K op 10-10-2007 11:17 ]
Verwijderd
Misschien een heel gek vraagje, maar is het mogelijk om de taakbalk ( + eventueel sidebar ) altijd transparant te houden, in plaats van de vaste kleur bij een gemaximaliseerd venster?
Maar goed, terug ontopic. Heb je de juiste (video)kaart drivers? <-- en welke hardware ueberhaubt, voldoet dat?
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112
Ik heb een Geforce go 7300, met vista driver. HEt gekke is dat mijn vernsters wel doorzichtig zijn maar mijn taakbalk dus niet..F_J_K schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 09:33:
Inderdaad was er wat meer info nodig in de topicstart, een enkele zin plus een screenshot is nooit voldoende (zie ook Windows Clients - Policy). Ik pas de topictitel nog even aan trouwens, omdat 'Windows vista Taakbalk' niet de vraag duidelijk maakt.
Maar goed, terug ontopic. Heb je de juiste (video)kaart drivers? <-- en welke hardware ueberhaubt, voldoet dat?
[ Voor 0% gewijzigd door F_J_K op 10-10-2007 11:17 ]
Ultimate, GeForce go 7300, vista driverPedr0 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 09:35:
Welke versie van Vista heb je? En inderdaad wat voor videokaart??
[ Voor 1% gewijzigd door F_J_K op 10-10-2007 11:17 ]
Want dan weet je zeker dat er niks gemaximaliseerd staat nog ergens
"And As A Finishing Touch... God Created The Dutch"
En hij heeft wel Kleur en vormgeving van vensters, die krijg je dacht ik alleen als je Aero theme aan hebt staan.
Je had alle quotes vernaggeld door je hele reply cursief te maken. Ik heb dat even gerepareerd door de [i] te verwijderen. Het is hoe dan ook niet nodig om hele posts cursief te maken. En omdat alleen taakbalk pas ik de topictitel wat aan (gezien je beschrijving gokte ik er op dat niets doorzichtig werd).
Even voor de zekerheid een domme vraag: wat zie je als de taakbalk? En omdat ik dat soort zaken altijd uitzet dus niet weet hoe het werkt: hoort die wel doorzichtig te worden?
'Vista drivers' zegt overigens niet zo veel, maar als het in vensters wel werkt zal het niet aan de drivers liggen denk ik.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Ahum, toch wel... Alleen is de taakbalk alleen doorzichtig als je geen andere vensters gemaximaliseerd hebt.
Zonder venster gemaximaliseerd:
Met een venster gemaximaliseerd:
Antwoord was al gegeven... Ben niet zo goed in lezen...
Let er wel op dat er niet één venster gemaximaliseerd mag zijn.
[ Voor 111% gewijzigd door Gé Brander op 10-10-2007 11:35 ]
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Verwijderd
barfieldmv AT gmail.com
En je krijgt van mij een transparency tester applicatie.
volgens mij zie je dan trouwens wel een ballon rechtsonder bij de notification area die zegt dat de modes veranderd zijn, maar misschien zou je dit niet zien omdat hij automatisch opgestart wordt. ik zit hier maar wat te gissen, probeer het eens.
Wat de TS wss verwacht is dat de taakbalk net zo doorzichtig is als de andere vensters in dezelfde kleur oid. Maar nee, de taakbalk is zwart en volgens mij (of mede daardoor) wat minder doorzichtig. Kleine kleurverschillen in je achtergrond ga je niet zien. Pak eens een zwart-wit geblokte wallpaper oid en je moet duidelijk het verschil kunen zien. Doorzichtige taakbalk heeft verder imo weinig nut aangezien je alleen je achtergrond er een beetje doorheen ziet....
Why are some visual elements being automatically turned off?
If you receive a message that some visual elements, such as window frame transparency, have been turned off, or if you receive a message that the color scheme has been changed to Windows Vista Basic, one of the following might have happened:
A program that you're running is incompatible with the Windows Aero color scheme. When you run a program that is incompatible with the Windows Aero color scheme, some visual elements are automatically turned off. When the program is no longer running, the visual elements that were turned off will be turned on again automatically.
Your computer does not have enough memory to run all of the programs that you have open and also run the Windows Aero color scheme. Try closing some windows or changing your color scheme to Windows Vista Basic. If Windows automatically changed your color scheme to Windows Vista Basic, and you want to change it back to Windows Aero after closing some windows, follow these steps.
To change the color scheme to Windows Aero
Click to open Appearance Settings.
In the Color scheme list, click Windows Aero, and then click OK.
Your computer's hardware configuration or screen resolution was changed. If you changed your screen resolution, video card, or monitor setup, your computer might no longer meet the minimum recommendations for running Windows Aero. For more information, see Troubleshoot problems with Windows Aero.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
GENETX schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 17:02:
Screenshotje van je hele desktop maken en posten?
Sluit die rare taakbalk bovenin eens af! En check je taakbalk onderin dan nog eens?
[ Voor 6% gewijzigd door sewer op 11-10-2007 11:20 ]
The devil is in the details.
Zoiets heet een Object Dock..c70070540 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 10:38:
[...]
Sluit die rare taakbalk bovenin eens af! En check je taakbalk onderin dan nog eens?
Een nee heeft niet geholpen..
Ik heb ff de gastacount ingeschakeld en als ik me daar op aanmeld is de taakbalk wel doorzichtig..Dus het ligt aan mijn acount ?sewer schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 11:19:
En als dat niet werkt, maak eens een nieuwe user aan en kijk of het daar ook optreedt. Ik vermoed ook dat de oorzaak ligt bij één van die customisation/theme-progjes.
Nee, het ligt aan een van de programma's die actief is, en zich gedraagt alsof het fullscreen is, ook al is dat niet zichtbaar!MrJoker1985 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 12:36:
[...]
Ik heb ff de gastacount ingeschakeld en als ik me daar op aanmeld is de taakbalk wel doorzichtig..Dus het ligt aan mijn acount ?
De-installeer alle software maar eens totdat je een kaal systeem overhoudt. Dan werkt het waarschijnlijk wel weer. Als het dan nog niet werkt, dan zit het in je user settings.
Makkelijker is om een nieuw account aan te maken en voortaan daar mee in te loggen. Dan stap voor stap al je customization te doen en elke keer cheken of het nog werkt.
[ Voor 31% gewijzigd door Gé Brander op 11-10-2007 12:43 ]
Is er een tooltje waarmee ik dat kan controleren of iets dergelijks ?c70070540 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 12:41:
[...]
Nee, het ligt aan een van de programma's die actief is, en zich gedraagt alsof het fullscreen is, ook al is dat niet zichtbaar!
Taskmanager en alle processen die je aan een tool toe te wijzen zijn 1 voor 1 killen.MrJoker1985 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 12:43:
[...]
Is er een tooltje waarmee ik dat kan controleren of iets dergelijks ?
Of...
Zie boven voor werkwijze...
[ Voor 17% gewijzigd door Gé Brander op 11-10-2007 12:44 ]
[...]
Taskmanager en alle processen die je aan een tool toe te wijzen zijn 1 voor 1 killen.
Of...
[/quote]
Dit hou ik over..
Commandline FTW | Tweakt met mate
Niet te lezenMrJoker1985 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 12:57:
...Dit hou ik over..
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Het interesseert me eigenlijk niet zo wat je overhoudt. Ga gewoon 1 voor 1 die processen killen die te maken hebben met tools. Kijk dan of je per keer de taakbalk wel doorzichtig heb. Wij gaan niet jouw kastanjes uit het vuur halen, wij kunnen alleen een richting geven in dit geval...MrJoker1985 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 12:57:
[quote]c70070540 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 12:44:
[...]
Taskmanager en alle processen die je aan een tool toe te wijzen zijn 1 voor 1 killen.
Of...
[/quote]
Dit hou ik over..
[afbeelding]
Sorry als dit een beetje bot overkomt, maar je komt op mij over als gemakzuchtig met het laten zien van je taskmanager zonder exta informatie.
Om het nog makkelijker te maken; http://www.codegazer.com/vistaglazz.htm
(ik weet dat jouw probleem is opgelost maar mochten andere mensen in dit topic terecht komen omdat ze een vergeljikbaar probleem hebben kan dit voor hun een uitkoms zijn voor hun probleem)
[ Voor 78% gewijzigd door Mentox op 21-10-2007 23:29 ]
Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.