Verwachte camera's 2008

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-01 14:32

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
Net als vele anderen hier ben ik op zoek naar een nieuwe digitale camera. Ik heb een oude Kodak Easyshare met 3,1 MP van 4 jaar oud die een beetje begint te haperen.
Heb in de afgelopen weken de nodige sites bekeken met reviews kenmerken en zoals hier met discussies over de camera's.

Daardoor heb ik nu wel zo'n beetje in mijn hoofd wat ik wil hebben en wilde al bijna gaan bestellen toen het volgende door mijn hoofd schoot:

Het is al weer bijna het einde van het jaar en aan het begin van het nieuwe jaar (eerste paar maanden) worden weer de nodige nieuwe camera's uitgebracht.
Niet alleen met wat meer zoom, MP's en weet ik wat nog meer, maar ik vrees ik voor flinke verbeteringen, zoals misschien de Digic IV van Canon, of de Venus engine IV van Panasonic met de meest waanzinnige nieuwe mogelijkheden.

Aangezien ik er altijd zo eentje ben die net iets koopt waar een paar maanden later de sterk verbeterde versie (met functies die ik helemaal geweldig vind) van uitkomt vroeg ik me af of er al de nodige geruchtensites zijn waar de verwachte technologiën op vermeld staan. Of wellicht lopen ze weer in Japan zo gigantisch voor dat we al met zekerheid kunnen zeggen wat er nu aankomt.

Met Googlen kom ik er vooralsnog niet. Iemand die mij kan helpen?

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Verwijderd

afgelopen maanden is de canond mark III de 40D, de nikon D3 en D300 al geintroduceerd... is dat voorlopig niet genoeg ? :P

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:48
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 09:01:
afgelopen maanden is de canond mark III de 40D, de nikon D3 en D300 al geintroduceerd... is dat voorlopig niet genoeg ? :P
Ik denk dat dat een beetje boven zijn budget ligt.

_@/'

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
Zit inderdaad meer aan de camera's van tussen de 250 en 500 euro te denken (goedkoper mag natuurlijk altijd ;) )

Maar er zijn vast anderen die weer geinteresseerd zijn in de camera's die weer wat duurder zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door Tripl3 D op 10-10-2007 09:20 ]

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-01 16:35
Canon, Nikon en Sony hebben allemaal onlangs hun nieuwe modellen gelanceerd, dus ik denk niet dat
Het is al weer bijna het einde van het jaar en aan het begin van het nieuwe jaar (eerste paar maanden) worden weer de nodige nieuwe camera's uitgebracht.
helemaal waar is...

Punctuality is the politeness of kings

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:48

Garyu

WW

De meeste modellen worden zo geintroduceerd dat ze goed samenvallen met bepaalde feestdagen aan het einde van het jaar. Dit dus in september/oktober/november, zodat ze onder de boom kunnen komen te liggen bij verschillende families :).

Er zijn echter al redelijk wat nieuwe modellen geintroduceerd, de meeste worden ook wel aangekondigd op de tweakers homepage. Kijk anders een op www.dpreview.com in het rijtje van de nieuwste modellen, daar vind je ook aardig wat. En er is hier natuurlijk op dit forum ook aardig wat te vinden in het 250-500-Euro-camera-topic.

[ Voor 5% gewijzigd door Garyu op 10-10-2007 09:59 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
Garyu schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 09:58:
De meeste modellen worden zo geintroduceerd dat ze goed samenvallen met bepaalde feestdagen aan het einde van het jaar. Dit dus in september/oktober/november, zodat ze onder de boom kunnen komen te liggen bij verschillende families :).
De TZ1 van Panasonic is echter februari/maart 2006 gelanceerd en de TZ2 en TZ3 februari/maart 2007. Toevallig ben ik in de TZ3 geinteresseerd en zou je dus kunnen verwachten dat bijvoorbeeld de TZ4 (of iets dergelijks) rond februari/maart 2008 wordt gelanceerd.
Garyu schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 09:58:Er zijn echter al redelijk wat nieuwe modellen geintroduceerd, de meeste worden ook wel aangekondigd op de tweakers homepage. Kijk anders een op www.dpreview.com in het rijtje van de nieuwste modellen, daar vind je ook aardig wat. En er is hier natuurlijk op dit forum ook aardig wat te vinden in het 250-500-Euro-camera-topic.
Ik zal eens op de tweakers homepage kijken, want de overige genoemde sites geven niet veel info over modellen die 'pas' over een klein halfjaar worden verwacht (buiten de hierboven genoemde modellen).

Verwijderd

Als je dit soort nieuws een beetje in de gaten houdt, zul je zo richting de PMA steeds wijzer worden.

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-01 19:15
dreamscape schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 09:45:
Canon, Nikon en Sony hebben allemaal onlangs hun nieuwe modellen gelanceerd, dus ik denk niet dat
Begin volgens jaar (hopenlijk eerder) komen er in iedergeval nog 1 maar waarschijnlijk 2 nieuwe sony's.

Waarom 2 nieuwe sony's???
1) Het topmodel dat nog uit moet komen.
2) De A100 wordt inmiddels niet meer gemaakt maar wordt uiteraard wel vervangen.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Verwachtingstopics hebben weinig zin hier - als we dat zouden toelaten komt men ook met 'wat ga jij voor camera kopen in 2010?' en dergelijke topics.
Of wellicht lopen ze weer in Japan zo gigantisch voor dat we al met zekerheid kunnen zeggen wat er nu aankomt.
Nee, dat kan niemand - gelukkig worden door de globalisering producten tegenwoordig wereldwijd geïntroduceerd. Hoe ver ze in Japan zijn kan je hier in NL ook snel genoeg merken dus :)

Zie verder de post van Garyu met zijn handige/nuttige tips en links.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.