[BackupExec] Selection list probleem

Pagina: 1
Acties:

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-11-2025

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Topicstarter
Heb een probleem bij het aanmaken van een nieuwe selection list in Veritas Backup Exec. Normaliter zou je moeten kunnen browsen door de drives/folders op je eigen systeem en op het netwerk, echter krijg ik het volgende overzicht bij een nieuwe selection list:

Afbeeldingslocatie: http://www.daylights.nl/pictures/Veritas/Veritas_Selection.jpg

Je kan wel voor de text optie kiezen waarna je de C$ en D$ kan includen of excluden, maar makkelijk is anders ;) Ik heb niet het idee dat het een bug of error in het programma is, maar een instellingsfout oid. Ik weet alleen niet wat. Alle geinstalleerde services (Agent Browse, Device & Media Service, Job Engine, Remote Agent for Windows Servers, Server) zijn gestart.

Wat heb ik al geprobeerd? Heb een update gedaan naar SP6, via Google gezocht, helpdesk Veritas gebeld (zonder succes, miepen over een service contract wat ik niet heb).

Het gaat om Backup Exec for Windows, v10.0 Rev 5484 SP6.

Verwijderd

Heeft het account waarmee je inlogt voldoende rechten op het systeem?

• Daylights

Daylights

Topicstarter
Administrator, dus ik ga er wel vanuit :)

Verwijderd

Die zou voldoende rechten moet hebben :D Log je met dat account ook in op Backup Exec?

• Daylights

Daylights

Topicstarter
Jazeker!

• Daylights

Daylights

Topicstarter
Anyone? :/

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:26
Onder welk account draaien de diverse services?

Zet ze eens naar het local system account op de remote agent na en herstart de services.

[ Voor 49% gewijzigd door MortalPiso op 14-10-2007 19:35 ]

• Daylights

Daylights

Topicstarter
Was een goede optie aangezien alle services als admin draaiden (en de remote agent weer als local account). Heb dat voor alle services op local gezet, remote agent als admin. Mocht helaas niet baten...

• Daylights

Daylights

Topicstarter
Heeft iemand nog een idee misschien?

Verwijderd

hmm..ziet er vreemd uit.. Als je op local klikt zie je wel al je lokale drives enzo?

En wat gebeurd er als je een "User defined" computer opgeeft.. kun je rechtsklikken en dan een naampie opgeven en dan komt die server in het lijstje te staan.
Resolven via DNS enzo werkt wel gewoon vanaf die machine?

• Daylights

Daylights

Topicstarter
User defined computer lukt helaas ook niet, wanneer ik dan deze selectie aan klik kan het niet gevonden worden.
Heb uiteindelijk Veritas opnieuw geinstalleerd (en updated naar Rev 5520). Nu kan ik weer wel de lokale bronnen aanvinken voor de backup. Heb de backup vanacht laten lopen, dit gaat echter toch nog niet helemaal goed :( Krijg nu in de log:

Backup- <Servernaam>
Directory was not found, or could not be accessed.
None of the files or subdirectories contained within will be backed up.

Als ik naar een restore kijk dan zie ik alleen de SQL databases, Shadow Copy Environment en Informationstore staan die mogelijk zijn om te restoren, de C en D schijf staan er gewoon niet bij.
Kortom; op de een of andere manier was het selectie probleem al veroorzaakt omdat Veritas geen toegang kan verkrijgen tot die bronnen. Inmiddels is het dus tijdens de backup nog steeds niet mogelijk.
Administrative shares zijn juist, geen vreemde meldingen in eventviewer. Zag wel dat quotas op C: ingesteld stonden wat mij niet echt de bedoeling lijkt, dat uitgeschakeld. Dat mocht helaas het probleem niet oplossen.
Met NTBackup een test gedaan, dat gaat goed. Heb DEP nu uitgeschakeld op de server, zal dan nog wel herstart moeten worden wat nu niet gaat.

• Daylights

Daylights

Topicstarter
Server is herstart, nog steeds hetzelfde probleem volgens het backup report... :|

Backup- <Servernaam>

• Daylights

Daylights

Topicstarter
Help? :'(

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ik ben bang dat je toch bij de leverancier zelf zijn.
Ik kan ook weinig meer bedenken voor je. Neem contact met Veritas (symantec) op zou ik zeggen.

Money for nothin' and your chicks for free

• Daylights

Daylights

Topicstarter
Ik was er al bang voor. Heb dat ook wel geprobeerd, echter lopen ze een beetje te miepen over een servicecontract nummer en dat kan ik bij deze klant niet zo snel tevoorschijn halen.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Vervelend, maar ik denk dat dit toch je einige mogelijkheid nog is.
Succes. Hou ons wel op de hoogte.

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Daylights schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 09:04:
User defined computer lukt helaas ook niet, wanneer ik dan deze selectie aan klik kan het niet gevonden worden.
Heb uiteindelijk Veritas opnieuw geinstalleerd (en updated naar Rev 5520). Nu kan ik weer wel de lokale bronnen aanvinken voor de backup. Heb de backup vanacht laten lopen, dit gaat echter toch nog niet helemaal goed :( Krijg nu in de log:

Backup- <Servernaam>

Als ik naar een restore kijk dan zie ik alleen de SQL databases, Shadow Copy Environment en Informationstore staan die mogelijk zijn om te restoren, de C en D schijf staan er gewoon niet bij.
Kortom; op de een of andere manier was het selectie probleem al veroorzaakt omdat Veritas geen toegang kan verkrijgen tot die bronnen. Inmiddels is het dus tijdens de backup nog steeds niet mogelijk.
Administrative shares zijn juist, geen vreemde meldingen in eventviewer. Zag wel dat quotas op C: ingesteld stonden wat mij niet echt de bedoeling lijkt, dat uitgeschakeld. Dat mocht helaas het probleem niet oplossen.
Met NTBackup een test gedaan, dat gaat goed. Heb DEP nu uitgeschakeld op de server, zal dan nog wel herstart moeten worden wat nu niet gaat.
Zo ff uit mn hoofd kun je ook de accounts testen.. wat zegt die test?

- En wat als je een ander account aanmaakt en die ff gebruikt?
- Zit de tapedrive aan deze machine? Of aan een andere machine?
- Wat zegt de application/system log ten tijde van de backup?

• Daylights

Daylights

Topicstarter
- Account testen gaat goed
- Andere username met de meest mogelijke rechten geeft hetzelfde resultaat
- In system van eventviewer komt niets naar voren, in application is het volgende te lezen:

Backup Exec Alert: Job Failed
(Server: "<servernaam>") (Job: "Backup MS071023") Backup MS071023 -- The job failed with the following error: The directory or file was not found, or could not be accessed.

For more information, click the following link:
http://eventlookup.veritas.com/eventlookup/EventLookup.jhtml

Verder geen errors over waarom de schijven niet benaderd konden worden in eventviewer. Heb inmiddels met de klant besproken dat er een eenmalig ticket ingeschoten mag worden bij Symantec hiervoor. Ik wacht nu op een reactie hierop.

• Daylights

Daylights

Topicstarter
Na 2 uur troubleshooten met de helpdesk van Symantec (India) heeft men mij geadvieseerd te upgraden naar 10D (wist niet dat ik met mijn huidige licentie gratis kon upgraden). Daar ik al geupgrade had naar 10.0 Rev 5520 had ik er weinig hoop van dat dit het probleem zou oplossen.
Heb dit uitgevoerd en het probleem lijkt nu toch opgelost te zijn! Ik heb nu een grote map op de D schijf met succes kunnen backuppen.
Nog even de volledige backup van vanacht afwachten.
Pagina: 1