Acer AL2423WD

Pagina: 1
Acties:
  • 7.802 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nils_vdg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-01 15:19
Ik ben momenteel op zoek naar nieuwe wide screen tft monitor tussen de 21 en 24 inch. De monitor zal voornamelijk gebruikt gaat worden voor office/internet en fotobewerken onder windows vista.

Omdat ik aardig wat aan fotobewerking doe wil ik geen tft scherm met een TN panel. Verder wil ik wel normaal en mooi (hd) films kunnen afspelen, en redelijk normaal kunnen gamen.. (maar dat is het minst belangrijk).

Mijn budget is echter zeer beperkt, en alle tft schermen die geen TN paneel hebben zijn helaas wat duurder. Pro schermen liggen dus ver boven mijn budget. Mijn max was eigenlijk 400 euro (evt 2de hands is geen probleem), maar ik heb het idee dat ik dan enkel de keuze heb uit een aantal beeldschermen van 20' die alweer wat verouderd zijn.

Nu kwam ik dit beeldscherm tegen van Acer:

Afbeeldingslocatie: http://www.acer.nl/acereuro/wr-resource/1313136746/upload/E0Entity3/1/AL2423WD_03.jpg

Weet iemand of dit een goed beeldscherm is (voor mijn bovenstaande eisen). Dit scherm heeft namelijk een (Advanced) PVA panel wat de reeele kleurweergave ten goede komt, enkel wordt dit beeldscherm 'slechts' verkocht als een kantoor beeldscherm. (weet niet precies waar Advanced voor staat bij het PVA panel, omdat dit een nieuwe term voor mij is, maar ik neem aan hetzelfde als een S-PVA panel) Omdat de consument niet de doelgroep is van dit beeldscherm is er ook wienig, tot geen test informatie over te vinden op internet. Dit beeldscherm is btw al nieuw te koop voor 450 euro.

• nils_vdg
Naast de AL2423WD is er ook een AL2223W die ook volgens de Acer site een A-PVA panel heeft.

Deze een een stuk goedkoper, en zelfs zo goedkoop voor een PVA-panel dat je haast zou denken dat het gewoon een TN is. Deze 22 inch breedbeeld kost namelijk slechts € 265,-

Over dit beeldscherm is ook weinig info te vinden. In 1 topic in dit forum heb ik gevonden dat mensen sterk twijfelen of dit wel een PVA panel is, vandaar ook mijn twijfel. Maar als dit bij zijn grote broer ook het geval is dan heb ik ook meteen geen interesse meer in de 24 inch..

De specs verschelen trouwens ook wel aardig, ondanks dat ze uit dezelfde serie komen:

Beeld:--------------24' 1920*1200------------------22' 1680*1050
Panel:--------------A-PVA-----------------------------A-PVA
Brightn.:-----------400 cd/m2------------------------300 cd/m2
Contr:---------------2500:1 (DCR)-------------------800:1
Resp:----------------5 ms-------------------------------5 ms
Kijkhoek Hor.:----160---------------------------------160
Kijkhoek Ver:----160----------------------------------160

Als je naar het hoge contrast bij de 24' kijkt zou je zeggen dat het een PVA panel is, maar als je naar de reactiesnelheid (te snel) en de kijkhoek kijkt (te klein) dan zou je bijna zeggen dat het geen PVA panel kan zijn.

Heeft er iemand enige (test) informatie over deze beeldschermen?

• nils_vdg
Laat maar..., heb ondertussen al een Iiyama ProLite B2403WS gekocht, waar ik heel erg blij mee ben omdat dit toch een veel beter scherm is!

• Marando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-12-2025

Marando

Muziekje?

Ik zie dat je al een keuze gemaakt hebt en niet een goedkope Acer 24" hebt gekocht. Heel verstandig. Ze hebben allemaal TN panels. Er staat ergens in de specs dat het een A-PVA panel is, maar vervolgens zeggen ze bij de kijkhoek 160/160, wat dus gewoon een TN panel is.

Heb hier een Acer AL2423Wbtd staan die dus morgen terug gaat naar de winkel. Er zou een A-PVA panel inzitten met 178/178 kijkhoek, maar het was dus gewoon 160/160 met een TN panel. :(

Verwijderd

Heeft er iemand toevallig ervaring met de P series van Acer ?

http://global.acer.com/products/monitor/P_series.htm

Heb zeer veel interesse in de P243W of P241W .

Ben op zoek naar een goede 24inch monitor met Crystalbrite / Glare .

Wellicht dat iemand nog advies kan geven? Alvast bedankt.

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 00:06:
Heeft er iemand toevallig ervaring met de P series van Acer ?

Heb zeer veel interesse in de P243W of P241W .

Ben op zoek naar een goede 24inch monitor met Crystalbrite / Glare .

Wellicht dat iemand nog advies kan geven? Alvast bedankt.
Heej, ik heb ook lang onderzoek gedaan en ik kwam uit op de Acer P serie en de HP W2408. Ben toch voor de wat 'duurdere' gegaan, maar heeft ook meer functies (zoals 4x USB, pivot enz). Heb 'm nu enkele weken en ben er meer dan super tevreden mee. Een monitor is zeer belangrijk dus ik vind dat je er dan ook een moet nemen waar je geen tot een heel klein negatief puntje aan kunt ontdekken. Bij deze heb ik er geen. Als je wat meer info wilt, check even mijn reviewof die van andere over deze monitor. Hij is de 500 euro echt waard.

Deze monitor heeft tevens ook Brightview.

Het is een TN paneel ja maar ik zie werkelijk geen minpunten hier aan? Scherp beeld, heel natuurlijk kom het over door die glaswand en heeft volle kleuren. Geen ghosting oid. Nopes nada, top scherm.

En ja dat gezeur over die kijkhoek, ik snap niet wat daar het probleem van is je zit toch recht voor je monitor? Mierenneukerij over een paar graden in de kijkhoek :O Ik zie toch alles?

[ Voor 14% gewijzigd door peakaboo op 16-10-2007 00:14 ]

Verwijderd

Das idd een goede review _/-\o_

Heb zelf al een tijdje de Acer AL2051W waar ik zeer tevreden mee ben. Echter wil ik toch een overstap maken naar 24inch.

En de specs van de Acer P243W ( P serie ) ziet er zeer strak uit ( HDMI - HDCP etc.. ).

Kun je de HP hiermee vergelijken ? Ik heb trouwens geen idee waar ik de ACER zou moeten kopen ? Of moeten deze hier nog uitkomen ?

Specs:

* Screen Size: 24"
* Screen Resolution:1920 x 1200
* Response Time: 2ms
* Brightness: 400cd/m2
* Contrast: 3000:1
* Pixel Pitch: 0.27mm
* Viewing Angles: 160/160
* Interface: VGA D-Sub, DVI-D, HDMI
* Features: HDCP Compatible, VESA 100 Mount interface
* Premium-quality display presents vivid, brilliant images
* High contrast ratio ensures better color representation
* Fast response time shows realistic fast-moving images
* Sleek, contemporary design looks amazing in any environment
* Digital input option optimizes connection to hi-def digital sources

• peakaboo
  • Niet online
[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 00:20:
Das idd een goede review _/-\o_

Heb zelf al een tijdje de Acer AL2051W waar ik zeer tevreden mee ben. Echter wil ik toch een overstap maken naar 24inch.

En de specs van de Acer P243W ( P serie ) ziet er zeer strak uit ( HDMI - HDCP etc.. ).

Kun je de HP hiermee vergelijken ? Ik heb trouwens geen idee waar ik de ACER zou moeten kopen ? Of moeten deze hier nog uitkomen ?

Specs:

* Screen Size: 24"
* Screen Resolution:1920 x 1200
* Response Time: 2ms
* Brightness: 400cd/m2
* Contrast: 3000:1
* Pixel Pitch: 0.27mm
* Viewing Angles: 160/160
* Interface: VGA D-Sub, DVI-D, HDMI
* Features: HDCP Compatible, VESA 100 Mount interface
* Premium-quality display presents vivid, brilliant images
* High contrast ratio ensures better color representation
* Fast response time shows realistic fast-moving images
* Sleek, contemporary design looks amazing in any environment
* Digital input option optimizes connection to hi-def digital sources
[/quote]

Ik zou niet meteen verliefd worden op die specs, dat kunnen ze allemaal wel beweren. Noem maar een paar voorbeelden als die response rate, contrast ratio en kijkhoek. Vaak noteren ze hier cijfers die niet eens haalbaar zijn. Ik zou je adviseren om een paar monitoren die je wat lijken in de winkel te gaan bekijken, ik stormde ook meteen af op die Acer P serie, vanwege die scherpe prijs en de specs. Maar dat zegt niet alles, toen ik die HP in de winkel had gezien werd mijn 1e voorkeur bevestigd.

Bij online-systems heb ik die P-serie te koop gezien, mocht je er toch voor willen gaan. Tevens heb ik daar mijn eigen scherm gekocht, en dat hebben netjes afgehandeld. Let ook even op garantie enzo, niet iets om zomaar te vergeten. Die Ilyama's vielen bij mij al af door het design, ik vond ze gewoon te lelijk. Die Acers zien er op plaatjes allemaal heel mooi uit, maar ook in het echt?

Ik vond bijv. die X222W op plaatjes (google maar eens) supermooi, maar toen ik 'm in het echt zag d8 ik van wat is dit voor speelgoedscherm. Nu wil ik dat niet beweren over die P serie, maar denk er goed over na en neem vooral lang de tijd ervoor om tot je definitieve keuze te komen, dat scheelt je een hoop geld (misschien) en een hoop narigheid mocht hij tegenvallen na een overhaaste beslissing.

Bij mij heeft het een aantal weken geduurt en ik ben er alleen maar blij mee. Ik zou echt voor een degelijk merk gaan die ook een degelijk scherm levert, omdat een monitor, zeker in jou geval, toch aan een hoop eisen moet voldoen. Aangezien je 99% van de tijd achter je PC naar de monitor kijkt, zou het telkens weer storen om minpuntjes tegen te komen.

Edit: Om antwoord te geven op je vraag, er bestaat een Hdmi versie van die HP wat ik heb, die kost wel wat meer. Dus kijk ook even of dat een must voor jou is. Geloof ik ook te koop (geweest) bij online-systems. De reden trouwens dat ik 'm daar heb gekocht is dat het een 'echte' winkel is, zoals mycom of dynabyte, dus failliet of andere grapjes dat risico is al heel klein. Maar zij hadden 'm voor 40 euro minder of meer zelfs dan de rest, aangezien 500eu al een groot bedrag was wilde ik dan ook wel de goedkoopste prijs betalen voor dat scherm.

[ Voor 9% gewijzigd door peakaboo op 16-10-2007 00:30 ]

Verwijderd

Bedankt voor je tips... ik ga morgen weer even doorspitten.

Nu slapen...

• peakaboo
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 00:36:
Bedankt voor je tips... ik ga morgen weer even doorspitten.

Nu slapen...
Your welcome, heeft mij ook wat nachten denkwerk gekost hoor ;)

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Zelf heb ik een Acer AL2423W scherm. Heel erg mooi ding. Of het een TN of PVA is is erg onduidelijk. De horizontale kijkhoek is zo goed dat niet uitmaakt waar je zit. Je ziet alles gewoon goed. Als je vanaf boven naar het scherm kijkt ook. Vanaf onderen is het anders, dan verkleurt het een beetje. Als je echt aan foto bewerking en dat soort dingen wilt doen is het misshcien wel beter om een duurder scherm, Dell of Eizo, te halen. Bij Acer zie je heel soms dat 1 kleur niet helemaal egaal is.

Het zijn allemaal zulke kleine dingen dat ik me er absoluut niet druk om maak. Voor 400 euro heb ik een FullHD scherm op m'n bureau staan _/-\o_ Zou opzich nog wel een scherm willen hebben met HDMI. Dan wel dat als ik er iets op aansluit dan 1920*1080 is dat het scherm dan zwarte balken weergeeft een de boven/onderkant. Uitgerekt beeld vind ik niks.

Verder blijft het natuurlijk dat je krijgt waar je voor betaald. Andere schermen zijn duurder omdat ze meer aansluitingen of bvb een beter paneel hebben. Op het design van Acer valt niks af te dingen vind ik. De monitoren zijn gewoon erg mooi en stevig. De knoppen zitten bij mij in de onderkant verwerkt. Dat vind ik ook een stuk fijner dan in de voorkant.

Youtube Download ubersnel.nl

• Marando

Marando

Muziekje?

R-O-Y schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 01:10:
Zelf heb ik een Acer AL2423W scherm. Heel erg mooi ding. Of het een TN of PVA is is erg onduidelijk. [...]
Lijkt er op dat jij erg veel geluk hebt gehad, mijn Acer 2423 was gewoon slecht. In films had ik flikkeringen in de donkere scenes, bepaalde grijsvlakken (zoals op tweakers) flikkerden ook en kleuroverlopen waren erg lelijk, alsof ik mijn videokaart op 16 bit had staan. Op de doos van de monitor zit een sticker van Acer met serienummers enzo. Daar zie je ook de specs staan. (kijkhoek, response tijd, contrast ratio, etc.. ) Kan je daar eens kijken? Als er 160/160 staat bij de kijkhoek, dan heb je een TN paneel.

Ik heb nu de Acer P223W monitor, ben er erg tevreden mee, het is kleiner dan de 24" die ik weer retour heb gestuurd, maar de kleuropbrengt en contrast is veel beter. Ook heb ik nergens meer last van flikkeringen.

• R-O-Y

R-O-Y

Op de doos staat gewoon S-PVA en 178/178. Dat zijn helaas ook alleen maar getalletjes. Dat scherm haalt het in werkelijkheid dus niet. Hoe het bij andere schermen zit weet ik niet. Heb ik niet gekeken omdat ik die schermen toch niet kan betalen :X Ben nu erg tevreden met dit scherm, als ik zie dat een andere nog veel mooier is valt de huidige weer erg tegen :P

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:25
R-O-Y schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 14:04:
Op de doos staat gewoon S-PVA en 178/178. Dat zijn helaas ook alleen maar getalletjes. Dat scherm haalt het in werkelijkheid dus niet. Hoe het bij andere schermen zit weet ik niet. Heb ik niet gekeken omdat ik die schermen toch niet kan betalen :X Ben nu erg tevreden met dit scherm, als ik zie dat een andere nog veel mooier is valt de huidige weer erg tegen :P
Dan heb jij waarschijnlijk een goede gekregen.
Ik heb uit andere topics begrepen, dat er meerdere series van waren

• R-O-Y

R-O-Y

Anderen hebben gewoon het verkeerde type gekregen. Ik heb een AL2423W zonder verdere toevoegingen. Veel andere mensen hebben een AL2423Wbsd oid. Dat is gewoon een ander scherm, ook dan degene die de winkel beloofd heeft te leveren. Daar zou ik niet mee akkoord gaan en het scherm gewoon terugsturen/omruilen :)

• Marando

Marando

Muziekje?

R-O-Y schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 00:03:
Anderen hebben gewoon het verkeerde type gekregen. Ik heb een AL2423W zonder verdere toevoegingen. Veel andere mensen hebben een AL2423Wbsd oid. Dat is gewoon een ander scherm, ook dan degene die de winkel beloofd heeft te leveren. Daar zou ik niet mee akkoord gaan en het scherm gewoon terugsturen/omruilen :)
Heb ik ook gedaan, heb de Acer AL2423Wbtd gewoon terug gestuurd en ik krijg mijn geld terug. Deden ze bij 4Launch niet moeilijk over, ze zagen ook dat er inderdaad iets mis was met de specificaties op de website en de daadwerkelijke specificaties van de monitor. Aangezien ik niet nog eens een 24" Acer wilde bestellen met de kans op wéér een zelfde WBtd model, ben ik op zoek gegaan naar een leuke 22". Zo kwam ik bij de Acer P223W terecht. Nog steeds een TN panel, maar wel veel beter dan de meeste andere TN panels die ik ondertussen heb mogen bewonderen. (mooie kleur weergave, super goeie contrast, goeie kijkhoek en snelle response, dus ik ben blij!)

• FlowinG
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-02 19:52
Is het niet dat Acer onderscheid maakt tussen de schermen? Als ik op de site kijk van Acer, zie je dat AL2423WB een TN paneel is, terwijl de AL2423WD een PVA is. Ik kan me niet voorstellen dat als je de WD besteld en daadwerkelijk ontvangt, er een TN paneel in zit...

Wat ik me wel afvraag, de afgelopen week zijn de prijzen ineens enorm gezakt volgens de pricewatch. Zou dit een reden hebben (nieuw type wat eraan komt oid)?

• DarkChylde
FlowinG schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 13:30:
Is het niet dat Acer onderscheid maakt tussen de schermen? Als ik op de site kijk van Acer, zie je dat AL2423WB een TN paneel is, terwijl de AL2423WD een PVA is. Ik kan me niet voorstellen dat als je de WD besteld en daadwerkelijk ontvangt, er een TN paneel in zit...

Wat ik me wel afvraag, de afgelopen week zijn de prijzen ineens enorm gezakt volgens de pricewatch. Zou dit een reden hebben (nieuw type wat eraan komt oid)?
misschien wel omdat de nieuwe schermen nu echt gaan komen :9
maar als de WD versie, echt een PVA heeft, dan is het toch nog steeds een superkoop :?

• Shva
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-10-2025

Shva

aka Jos_theboss

Marando schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 11:13:
[...]

Heb ik ook gedaan, heb de Acer AL2423Wbtd gewoon terug gestuurd en ik krijg mijn geld terug. Deden ze bij 4Launch niet moeilijk over, ze zagen ook dat er inderdaad iets mis was met de specificaties op de website en de daadwerkelijke specificaties van de monitor. Aangezien ik niet nog eens een 24" Acer wilde bestellen met de kans op wéér een zelfde WBtd model, ben ik op zoek gegaan naar een leuke 22". Zo kwam ik bij de Acer P223W terecht. Nog steeds een TN panel, maar wel veel beter dan de meeste andere TN panels die ik ondertussen heb mogen bewonderen. (mooie kleur weergave, super goeie contrast, goeie kijkhoek en snelle response, dus ik ben blij!)
is dat een glossy scherm die p223w?

• twinkey
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:51
Shva schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 15:34:
[...]

is dat een glossy scherm die p223w?
De 2x1 uit de serie is telkens NIET glossy
De 2x3 uit de serie is telkens WEL glossy

Zelf ga ik voor de P243w. Deze is in week 45 beschikbaar. Dat is de tweede week van November. Gister heb ik de P223w gezien in de Mediamarkt. Ik vind hem persoonlijk erg mooi en er zit een goed paneel in. Maar het is zowiezo het beste om even het scherm van je keuze te bekijken voordat je 'm koopt. Dat kan bv. bij bovengenoemde winkel...

Verwijderd

[b][message=28931523,noline]

Zelf ga ik voor de P243w. Deze is in week 45 beschikbaar. Dat is de tweede week van November.
Waar heb jij deze info vandaan ? En weet je ook wat deze gaat kosten ?

Alvast bedankt.

• twinkey
Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 11:51:
[...]

Waar heb jij deze info vandaan ? En weet je ook wat deze gaat kosten ?

Alvast bedankt.
Heb een webshop gemailt die me dat kon vertellen.
Ik vermoed zo rond de 400 euro...

Heb ondertussen ook de 24" inch variant van de X-series ontdekt:
http://lcd24.asp2.cz/Monitor/Acer/x241Wsd/Default.aspx

Enige verschil wat ik kon zien is iets mindere specs... Wellicht wel goedkoper dan!

[ Voor 25% gewijzigd door twinkey op 20-10-2007 23:40 ]

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-02 18:15
iemand enig idee wanneer de Acer P243W een beetje leverbaar is en wat voor prijs hij mee zal krijgen vind het een leuk beeldschermpje

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

• twinkey
the squaler1 schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 11:46:
iemand enig idee wanneer de Acer P243W een beetje leverbaar is en wat voor prijs hij mee zal krijgen vind het een leuk beeldschermpje
Deze is in week 45 beschikbaar. Dat is de tweede week van November. Hij gaat rond de 400 euro kosten... Hij is in Duitsland al verkrijgbaar... (http://www.idealo.de/prei.../806894_-p243wd-acer.html)

Afbeeldingslocatie: http://images.eternity.cz/Orig_big/187810207.jpg

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-02 19:55

Dracul

Ooh yeah!

Mooi scherm. Hopelijk heeft het pixel mapping aan boord dan is het een serieuze kandidaat om mijn nieuwe monitor te worden.

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06-2025
Een vraag.

In de Makro krant van komende week staat een Acer 22" Wide screen.
Deze: http://www.acer.nl/acereu...4=Nederland&crc=565493087
responsetijd 5ms
700:1 (hoe hoger hoe beter?)

Prijs: 220,- incl

Er staat echter ook nog een 19" Philips in voor 186,- incl. met 8ms responsetijd en 600:1.

Hoofdzakelijk gebruik ik me (4jr oude amd2100) voor internet, msn, films kijken soms wat spelletjes en photoshop.

Wat is de beste keus?

Alvast bedankt ;)

[ Voor 19% gewijzigd door adinsx op 22-10-2007 00:39 ]

• twinkey
adinsx schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 00:18:
Een vraag.

In de Makro krant van komende week staat een Acer 22" Wide screen.
Deze: http://www.acer.nl/acereu...4=Nederland&crc=565493087
responsetijd 5ms
700:1 (hoe hoger hoe beter?)

Prijs: 220,- incl

Er staat echter ook nog een 19" Philips in voor 186,- incl. met 8ms responsetijd en 600:1.

Hoofdzakelijk gebruik ik me (4jr oude amd2100) voor internet, msn, films kijken soms wat spelletjes en photoshop.

Wat is de beste keus?

Alvast bedankt ;)
Die Acer was mijn vorige monitor. Prima ding, nooit problemen mee gehad. Voor de genoemde taken is dat een prima monitor. Voor de prijs hoef je het echter niet te laten. 220 is gewoon goedkoop. Uiteindelijk is het jouw keuze. Echter lijkt het me handig om niet te ver van het onderwerp af te dwalen waar dit topic over ging... Namelijk de 24 inch monitor van Acer...

• DarkChylde
Heeft iemand hem al thuis staan?
Ik zie'm nog steeds niet op de NL site staan :?

• Madzib
  • Laatst online: 28-01 13:20
Acer P243W
Ik ben erg benieuwd naar deze monitor.

Al iemand uit deze tread met ervaring?

madzib

Verwijderd

Ben ook aan het wachten op de P243W, heb gebeld met Acer en Acer nederland was nog bezig met onderhandelingen om deze monitor ook in Nederland op de markt te krijgen!?!?

Denk dat deze monitor toch zeer gewild is en dat er best markt voor is. Probleem als je de monitor in Duitsland koopt dat je dan altijd met garantie zit...dan wacht ik toch liever nog even zodat ik in NL 3 Jaar pick-up & return erbij krijg....
Pagina: 1