Virtuele hosting: Subversion?

Pagina: 1
Acties:
  • 230 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:18
Ik wil graag een virtueel hostingpakket afsluiten. Nu wil ik daarop Wordpress en svn draaien. Nu is Wordpress geen probleem; echter, voor svn moet je of een module bij Apache installeren, of een aparte service installeren (svnserve). Nu heb ik er geen verstand van, maar als ik zo rond kijk, kan dat (bijna) niet. Slik BV biedt het aan, maar is behoorlijk aan de prijs. Weet iemand welk pakket voldoende is voor deze eisen? Alvast bedankt!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Ik denk dat een virtual server de beste optie voor jou is.. net geen dedicated server (gevirtualiseerd),
maar wel de mogelijkheden om zelf een webserver te draaien (en dus met wordpress) en subversion is al helemaal geen probleem.

Dat is juist het mooie van een virtual server, het is exact hetzelfde (op de performance na dan) als een eigen bak..

• ernstblaauw
Maar (bijvoorbeeld) Antagonist geeft aan, dat een svn server niet mogelijk is. Ze ondersteunen wel PHP en MySQL. Misschien snap ik de gedachte achter een virtuele hosting niet, maar ik kan toch niet zomaar een extensie voor Apache installeren, of het programma 'svnserve'? (Beide zorgen voor een svn server)
En dus ben ik op zoek naar een aanbieder die dat wel doet, maar ik kan er geen vinden. Iemand een idee?

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
ik zou gewoon voor iets als dreamhost.com gaan, daar heb ik ook mijn spul, en daar hosten ze ook svn dingen, en wordpress ook,

Modbreak:...niet doen....

[ Voor 57% gewijzigd door bjck op 12-10-2007 23:17 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Zodra je een hosting provider hebt met SSH support kan je zonder verder iets te installeren ook al SVN gebruiken (svn+ssh).

• ernstblaauw
Dutch2007 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 14:23:
ik zou gewoon voor iets als dreamhost.com gaan, daar heb ik ook mijn spul, en daar hosten ze ook svn dingen, en wordpress ook,
Dreamhost is inderdaad wel mooi! Bestaan er ook zulke (Nederlandse) initiatieven, die iets minder uitgebreid zijn? De hoeveelheid schijfruimte en bandbreedte die zij bieden, heb ik nooit nodig.

[ Voor 25% gewijzigd door bjck op 12-10-2007 23:17 ]

• ernstblaauw
Erkens schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 14:29:
Zodra je een hosting provider hebt met SSH support kan je zonder verder iets te installeren ook al SVN gebruiken (svn+ssh).
Ja? Dat wist ik niet. Er moet toch wel enige ondersteuning/installatie aan de kant van de hosting provider zijn (ssh alleen is toch niet genoeg?)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ernstblaauw schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 14:41:
Ja? Dat wist ik niet. Er moet toch wel enige ondersteuning/installatie aan de kant van de hosting provider zijn (ssh alleen is toch niet genoeg?)
In principe heb je niks anders nodig, behalve dat je natuurlijk de repository een keer moet aanmaken. Maar ook dat moet geen probleem zijn, mocht de hosting provider in kwestie subversion niet geinstalleerd hebben (wat ik goed kan begrijpen) dan kan je altijd zelf nog eerst lokaal een repository bouwen en die in zijn geheel uploaden :)

• ernstblaauw
Erkens schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 15:12:
[...]

In principe heb je niks anders nodig, behalve dat je natuurlijk de repository een keer moet aanmaken. Maar ook dat moet geen probleem zijn, mocht de hosting provider in kwestie subversion niet geinstalleerd hebben (wat ik goed kan begrijpen) dan kan je altijd zelf nog eerst lokaal een repository bouwen en die in zijn geheel uploaden :)
En de subversion client neemt dus het mergen en andere taken op zich? Ik dacht dat de client zich alleen maar aanmeldde, waarna de server ging resolven enzo. Maar goed dat ik het weet.

Ik denk verder dat ik zelf toch een account bij dreamhost ga nemen. Met een coupon kost 1 jaar (bij een 1-jarig contract) maar 20 euro.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Modbreak:Mag toch niet op deze manier IEFtm...

[ Voor 86% gewijzigd door bjck op 12-10-2007 23:18 ]

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12 19:59

Pogostokje

* twiet *

[b][message=28874548,noline]Dreamhost is inderdaad wel mooi!
... en traag zodra je scripts gaat draaien. Wat jij wil gaan doen is iets wat 100% scripts is.
Kwaliteit kost geld. Dreamhost/Servage/etc is goed voor het lichtere werk of de opslag, maar verwacht geen snelle sites. Ik weet niet wat je van plan bent te gaan platsen en of dat veel bezoekers moet trekken, maar als je er hoge verwachtingen van hebt zou ik zeker niet bij een bulk-budget provider gaan zitten. Ik spreek uit ervaring, helaas.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• ernstblaauw
Pogostokje schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:36:
[...]

... en traag zodra je scripts gaat draaien. Wat jij wil gaan doen is iets wat 100% scripts is.
Kwaliteit kost geld. Dreamhost/Servage/etc is goed voor het lichtere werk of de opslag, maar verwacht geen snelle sites. Ik weet niet wat je van plan bent te gaan platsen en of dat veel bezoekers moet trekken, maar als je er hoge verwachtingen van hebt zou ik zeker niet bij een bulk-budget provider gaan zitten. Ik spreek uit ervaring, helaas.
Nee, ik ben niet van plan flink veel bezoekers te gaan trekken oid. Echter, voor dat geld mag je ook niet bij een Nederlandse provider verwachten dat het allemaal supersnel is. En met een coupon betaal je voor een jaarcontract maar 15 euro, dus ik kan er niet echt een buil aan vallen. Ik zie het wel, en als ik niet tevreden ben, dan ben ik hoogstens 15 euro kwijt.
Pagina: 1