Faser units HP 4 of 4 Plus

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Hej mensen..ik heb 3 hp laserjets meegekregen van het werk. De faser units zijn aan hun einde en bij eentje bijna aan zijn einde.

Iemand enig idee wat de goedkoopste oplossing is ? ik heb gehoord dat je een bepaalde lamp zelf kunt vervangen..zou dat DEE lamp zijn voor de faserunit ofzo ?
Kun je nixs resetten ofzo dattie het gewoon blijft doen etc ?
Iemand die er toevallig eentje gekocht heeft en nog weet wat die kost ?

Het zijn 2 hp 4 plus
en 1 hp 4

Supervette bakken! vindt ik dan :)

Thnxs already..
Capo

Verwijderd

Faser? Gaafman! Beam me up Scotty!

Verwijderd

Je zal de fuser unit bedoelen die kapot zijn.

We hebben zelf ook een laserjet 3 staan met hetzelfde probleem, en om dat te repareren (een nieuwe fuser erin) kost rond de 500 piek.

Het probleem is dat ze alledrie hetzelfde probleem hebben, anders kon je er van drie kapoote één werkende bouwen.

maar ik zie het somber in voor je.

helaas ik heb geen oplossing voor je.

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 10:34

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Ik heb laats ook een kapotte laserjet 5M (netwerkprinter) gekregen.
als de fuser stuk is is het 99% de lamp (die is nodig om de toner in het papier te branden), en die is heel simpel en niet duur te repareren (heeft me ong F75 gekost)
- Schroef de fuser eruit.
- Haal de lamp uit de fuser (zit in de metalen roller)
- kijk of de lamp naar de gvd is.
- bestel nieuwe lamp (LET OP: als je in de VS besteld (in NL zijn ze onvindbaar) dan moet je opletten dat je de 220VOLT versie hebt!!!)
- plaats nieuwe lamp in printer.
- printer kan weer heel wat jaartjes mee

voor leveranciers van lampen, zie: www.thelaserguys.com (hier heb ik besteld, goeie service en lamp was in 4 dagen bezorgd) www.theprinterworks.com

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 10:34

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

oh, nog 1 dingetje. het kan ook zijn dat de lamp niet stuk is, (die 0,01 %) in dat geval is de temperatuur sensor stuk. (kan je doormeten, de te verwachten waarde kan je op internet vinden, volgens mij ook op een van die sites die ik gaf)
dit onderdeel is ook te bestellen en te fixen.
maar, zoals ik al zei, meestal is de lamp stuk (kan je simpel zien (draad in lamp is onderbroken) of meten (oneindige weerstand is een aardige hint ))

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Verwijderd

De mijne (lamp dus) is ook net stuk gegaan :'(

Dacht dus ze ook ff te bestellen bij www.thelaserguys.com of www.printerworks.com maar wel uitstekende informatie geen werkend bestelformulier en aardig vette prijzen.

Toen kwam ik http://www.eetnordic.com/NederlandPresentation.htm tegen, een Nederlandse firma (vestiging) die alle onderdelen kan leveren van HP-printers.

FF op http://partsurfer.hp.com/cgi-bin/spi/main.pl het onderdeelnummer van de lamp (voor de HP-4 RH7-4049-000CN) opgezocht, gebeld naar http://www.eetnordic.com/NederlandPresentation.htm en ze hebben hem op voorraad en wordt binnen 5 dagen geleverd.

Kosten 70,50 (ex.btw), ik ben weer *D
Pagina: 1