ADSL-router inet via utp?

Pagina: 1
Acties:

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-02 17:53
Op mijn kot heb ik nu een telenet modem staan (het internet komt dus via utp-kabel binnen) maar ik zou dit graag draadloos hebben...
Ik heb nog een netopia router staan (http://www.netopia.com/support/hardware/3347w.html) en vroeg me af of ik de utp-kabel op 1 van de 4 aansluiten zou kunnen aansluiten om dan draadloos op internet te kunnen... De router heeft een ingebouwde adsl-modem die dus volledig overbodig is hiervoor. Ik heb het vanavond al even geprobeerd maar het werkte niet direct.

iemand een id?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-03 15:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Afhankelijk van wat voor 'restricties/beveiligingen' ze daar in BE op ADSL hebben moet het gewoon kunnen.
Laat die Netopia gewoon alle DHCP request die hij op WiFi krijgt doorsturen naar je ADSL modem.

Maar goed, ik ben niet bekend met de apparatuur uit BE.

Wat heb je nog meer gedaan behalve een stekker erin drukken en concluderen dat hij het niet doet ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• mngm
Heb alle instellingen van de router overlopen, maar overal waar je je internet connectie kan configureren moet je je ADSL-verbinding configureren. Je kan zo te zien nergens zeggen dat hij internet moet nemen van op een van de UTP-aansluitingen...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-03 15:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dat hoeft ook niet.
Als jou modem al tevens een router is, verzorgt hij 'gewoon' internet en laat je dus alles op de Def. gateway van die ADSL router plempen.

Tijd voor een nieuwe sig..

• mngm
Misschien heb ik me nt goed uitgedrukt.

Aan de muur bij de distributie hangt een modem van telenet (internet via distributiekabel), hieruit komt een utp-kabel.
Nu wil ik graag die utp-kabel in één van de vier utp-aansluitingen van een draadloze router-adsl-modem steken en dan via wireless op internet kunnen.

• Davel
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-01-2023
dit is mogelijkv maar je moet de NAT en DHCP van de router uitschakelen dan werkt ie gewoon als accespoint als 1 van de lan verbindingen gebruikt. heb dit al een keer bij een klant gedaan (ben telenet installateur). in het begin kreeg ik dit nooit in orde maar dan heb ik gelezen dat je die NAT en DHCP moest uitschakelen en toen werkte het wel het was een philips adsl router btw

• mngm
Super! Zal het morgen eens proberen, ik hou je op de hoogte.

• mngm
Heb de DHCP van de router uitgeschakeld, en dan kan ik inderdaad op internet via de andere utp-aansluitingen! Als ik echter draadloos verbind met de router, dan is er geen toegang tot het internet. De mogelijkheid om NAT uit te schakelen heb ik niet gevonden op de router, kan dat er iets mee te maken hebben?
Wat ik wel raar vond was dat vanaf ik DHCP uitgeschakeld had, ik niet meer op de software van de router kon (http://192.168.1.1).

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

waarschijnlijk omdat je pc nu direct van je telenet een adress krijgt .. wat voor ip krijg je op je pc?

[ Voor 4% gewijzigd door Fish op 12-10-2007 19:56 ]

Iperf

• Davel
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-01-2023
welk internet abbo heb je ? en voor het ip van ja router ga je naar de status van je internet verbinding en het adres van uwe default gateway probeer dat is om op je router te geraken
Pagina: 1