Toon posts:

Terminal server 2003 beeld en geluid loopt niet synchroon

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een windows 2003 draaien met de laagste encryptie. Als ik via de terminal server via de remote desktop software verbinding (lokaal 100 mbit) maak en bv via youtube een filmje bekijk loopt het beeld en geluid niet synchroon. Verder is het beeld vloeiend en het geluid perfect, alleen loopt het niet synchroon. Heeft iemand een idee hoe dit kan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een versie van Windows 2008 gedownload en ook een terminal server geinstalleerd. Hier heb ik dezelfde ervaring. Ik zou bijna zeggen dat dit by design is.

Kan iemand anders mijn probleem op zijn terminal server bevestigen ?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 15:49

mutsje

Certified Prutser

heb je dat alleen met youtube of ook met andere films die je vanaf de Terminal Server draait?

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 08:23:
heb je dat alleen met youtube of ook met andere films die je vanaf de Terminal Server draait?
Dit is bv ook bij uitzendingmist ja.

Offtopic

Ik zie dat jij citrix addicted bent. Heb je dit probleem met citrix ook ?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2007 15:55 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 15:49

mutsje

Certified Prutser

offtopic:
ik ben momenteel niet met citrix bezig dus kan je niet 123 ff zeggen waar je na moet kijken maar vermoed dat er ergens latency is :)

Verwijderd

mutsje schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 17:03:
offtopic:
ik ben momenteel niet met citrix bezig dus kan je niet 123 ff zeggen waar je na moet kijken maar vermoed dat er ergens latency is :)
offtopic:
weer een briljante conclusie :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
rdp is gewoon minder efficient vwb multimedia. citrix heeft dit probleem in mindere mate omdat je hier gebruik kunt maken van 'spreedscreen browser/multimedia acceleration'

progressive display (versie 4.5) is al helemaal geil _/-\o_

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Powershell schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 18:20:
rdp is gewoon minder efficient vwb multimedia. citrix heeft dit probleem in mindere mate omdat je hier gebruik kunt maken van 'spreedscreen browser/multimedia acceleration'

progressive display (versie 4.5) is al helemaal geil _/-\o_
Mag ik uit je antwoordt concluderen dat dit probleem met citrix 4.5 niet speelt?

• Zwelgje
Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 18:58:
[...]

Mag ik uit je antwoordt concluderen dat dit probleem met citrix 4.5 niet speelt?
in veel mindere mate, in citrix kan je gewoon aangeven dat hij 5>10 seconden gaat bufferen voordat hij gaat afspelen, het stottert dan behoorlijk minder

en mits het windows media player codecs zijn werkt dat idd wel soepel :) (zorg dus dat je op je citrix bak de nieuwste WM hebt draaien voor zover beschikbaar voor dat platform)

Verwijderd

Topicstarter
Is dit probleem niet op te lossen met een thin client waar windows xp embedded op staat. En waar internet explorer en windows media player lokaal draaien ?

Ik heb hier het een en ander over gelezen en vraag me af of dit mijn probleem op kan lossen ?

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:19

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 13:35:
Is dit probleem niet op te lossen met een thin client waar windows xp embedded op staat. En waar internet explorer en windows media player lokaal draaien ?

Ik heb hier het een en ander over gelezen en vraag me af of dit mijn probleem op kan lossen ?
Bij Citrix wordt de lokale mediaplayer gebruikt (Speedscreen). Of Windows TS dit ook kan?

This footer is intentionally left blank

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-02 21:49
bij rdp wordt het beeld dat de server genereert door de processor van de server, (of de videokaart?) verwerkt tot bitmapjes die vervolgens via het netwerk op jou beeldscherm, al of niet in een window, als plaatjes worden getoont.

dit is dus een extra bewerking voor je server en je eigen pc. het geluid wordt denk ik rechtstreeks gestreamed, maar dat kost vast ook wel wat extra rekentijd.

normaal wordt het geluid tegelijk met het beeld afgespeeld, dat is dus op het moment dat het op de werver wordt getoond, vast wel het geval. dan moeten er nog bitmaps van worden gemaakt die naar jou pc worden gestuurd. op dat moment is het dus heel lastig het geluid op de client synchroon te laten horen. het zijn op dat moment twee apparte informatie stromen en 2 vesrchillende processen geworden.
de client kan niet meer achterhalen wanneer er begonnen wordt ( op welk tijdstip) met het afspelen van het filmpje, ook is uit de geluidstream niet meer te halen op welk moment het filmpje daar is begonnen, en op welk punt er gesynchroniseerd moet worden.

het isdaarom denk ik inherent aan het geen wat rdp doet. niet by design, want dat zou betekenen dat het met opzet niet meer synchroon is.

Verwijderd

Topicstarter
engelbertus schreef op maandag 05 november 2007 @ 14:33:
bij rdp wordt het beeld dat de server genereert door de processor van de server, (of de videokaart?) verwerkt tot bitmapjes die vervolgens via het netwerk op jou beeldscherm, al of niet in een window, als plaatjes worden getoont.

dit is dus een extra bewerking voor je server en je eigen pc. het geluid wordt denk ik rechtstreeks gestreamed, maar dat kost vast ook wel wat extra rekentijd.

normaal wordt het geluid tegelijk met het beeld afgespeeld, dat is dus op het moment dat het op de werver wordt getoond, vast wel het geval. dan moeten er nog bitmaps van worden gemaakt die naar jou pc worden gestuurd. op dat moment is het dus heel lastig het geluid op de client synchroon te laten horen. het zijn op dat moment twee apparte informatie stromen en 2 vesrchillende processen geworden.
de client kan niet meer achterhalen wanneer er begonnen wordt ( op welk tijdstip) met het afspelen van het filmpje, ook is uit de geluidstream niet meer te halen op welk moment het filmpje daar is begonnen, en op welk punt er gesynchroniseerd moet worden.

het isdaarom denk ik inherent aan het geen wat rdp doet. niet by design, want dat zou betekenen dat het met opzet niet meer synchroon is.
Is dit ook jou praktijk ervaring ?

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-02 21:49
ehm.. we gebruiken dit alleen op het werk, niet als terminal server, maar om de server te beheren op afstand. nog nooit youtube of filmpjes ed bekeken.

ik weet niet eens of de autio bij ons wel wordt doorgezonden, en of ik die filmpjes uberhaupt op de server kan bekijken.

• Zwelgje
ajhaverkamp schreef op maandag 05 november 2007 @ 13:38:
[...]

Bij Citrix wordt de lokale mediaplayer gebruikt (Speedscreen). Of Windows TS dit ook kan?
met speedscreen wordt niet lokaals gebruikt hoor..... speedscreen is gewoon een term om aan te geven dat het wat sneller gaat (speciale compressie, buffering,etc,etc) progressive display bv is ook een onderdeel van spreedscreen accelleration

vaak genoeg thinclients zonder lokale media player neergezet die nejes spreedscreen kunnen gebruiken ;)

Verwijderd

Topicstarter
Voor alle duidelijkheid zal ik mijn vraag nog eens herformuleren:

Zijn er mensen die thin clients gebruiken met xp embedded waar internet explorer en mediaplayer op draait icm met terminal server 2003 die zonder niet synchroon geluid youtupe filmpjes of steaming video kunnen afspelen?

Een thin client leverancier heeft gezegd dat met thin clients met embedded xp de problemen opgelost zijn. Ik heb hier mijn twijffels over, en ik wil pas een thin client bestellen als iemand kan bevestigen dat hij met deze setup ook geen problemen heeft streaming video.

Multimedia
Beide concepten hebben als minpunt dat zij door het gebruik van RDP en ICA als screencasting-protocollen beperkt zijn in hun weergave van multimedia. Wyse biedt daarom ook een streaming variant aan. Daarbij fungeert de niet-zo-thin client, voorzien van 256 Mbyte aan geheugen en een 1 GHz processor, als een pc. Die start via PXE (Preboot Execution Environment) een versie van Windows XP Embedded. “Daaraan hebben we nog een application agent toegevoegd, waarmee ook toepassingen, het register en andere instellingen gestreamd kunnen worden”, vervolgt Van Caspel. “Door mensen lokaal hun browser op te laten starten, kunnen ze bijvoorbeeld wel videofilmpjes bekijken. De doelstelling blijft echter om zo veel mogelijk op Terminal Server te doen.”

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2007 20:35 ]

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-02 10:15

BFS

Rude awakening

Powershell schreef op maandag 05 november 2007 @ 19:03:
[...]
met speedscreen wordt niet lokaals gebruikt hoor.....
Ik denk dat er Server-to-client content redirection bedoelt word?

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:53

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 20:08:
Multimedia
Beide concepten hebben als minpunt dat zij door het gebruik van RDP en ICA als screencasting-protocollen beperkt zijn in hun weergave van multimedia. Wyse biedt daarom ook een streaming variant aan. Daarbij fungeert de niet-zo-thin client, voorzien van 256 Mbyte aan geheugen en een 1 GHz processor, als een pc. Die start via PXE (Preboot Execution Environment) een versie van Windows XP Embedded. “Daaraan hebben we nog een application agent toegevoegd, waarmee ook toepassingen, het register en andere instellingen gestreamd kunnen worden”, vervolgt Van Caspel. “Door mensen lokaal hun browser op te laten starten, kunnen ze bijvoorbeeld wel videofilmpjes bekijken. De doelstelling blijft echter om zo veel mogelijk op Terminal Server te doen.”
Dat betekend dus gewoon dat het lokaal op de thin client afgehandeld wordt (met een lokale mediaplayer) en er dus geen video via de Terminal Server afgespeeld wordt.

Bel gewoon een leverancier op en vraag testmodellen van thin clients aan en ga ermee testen. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1