Op de achterkant van mijn autoradio, de Pioneer DEH-4700MP zit een audio-uitgang, namelijk 2x RC (tulp). In de handleiding staat hier niets over, op de productpagina staat alleen dat het RCA Pre-out heet.
De RCA Pre-out (2x tulp) is de lijnuitgang. 1 kanaal = 1 speaker. Ik heb dus maar een aansluiting voor naar de versterker van 2 speakers. De achterspeakers welteverstaan, die kan ik versterkt aansluiten.
Als ik m'n laptop / mp3-speler d.m.v. 2x RCA -> 3.5mm-plug aansluit heb ik alleen geluid uit de achterspeakers.
Mijn vragen zijn dan ook:
De RCA Pre-out (2x tulp) is de lijnuitgang. 1 kanaal = 1 speaker. Ik heb dus maar een aansluiting voor naar de versterker van 2 speakers. De achterspeakers welteverstaan, die kan ik versterkt aansluiten.
Als ik m'n laptop / mp3-speler d.m.v. 2x RCA -> 3.5mm-plug aansluit heb ik alleen geluid uit de achterspeakers.
Mijn vragen zijn dan ook:
- Hoe kan ik ervoor zorgen dat de voorspeakers ipv de achterspeakers worden aangestuurd?
- ( of nog beter: ) Hoe zou ik ervoor kunnen zorgen dat het audio naar alle speakers versterkt worden (iets met RCA Y-splitters, maar hoe en waar sluit ik die aan)?